Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Gæt en overkørsel (Billedegætterier)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 5/5 2018, 14:41 (2155 dage siden)

Ja, gæt en overkørsel.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Gæt en overkørsel

af Jens N, Fredericia, 5/5 2018, 14:44 (2155 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ja, gæt en overkørsel.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]


Nyborg, sporet fra spor 600 til tidl. Kommune Kemi.

Mvh. Jens

Gæt en overkørsel

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 5/5 2018, 22:03 (2154 dage siden) @ Jens N

Ja, gæt en overkørsel.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Nyborg, sporet fra spor 600 til tidl. Kommune Kemi.

Mvh. Jens


Og inde på ex. Kommunekemi står stadig 5 beholdervogne som "lager"

Avatar

Gæt en overkørsel

af T. Rithmester ⌂, Struer, 6/5 2018, 22:09 (2153 dage siden) @ Steen Nielsen


Og inde på ex. Kommunekemi står stadig 5 beholdervogne som "lager"


Som på nyeste forårsfoto på Danmarks Arealinformation ser ud til at være blevet til én. Faktisk ser det ud til, at luftfotoet netop har fanget skrotningen af 2 af vognene.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Gæt en overkørsel

af Jens N, Fredericia, 7/5 2018, 08:13 (2153 dage siden) @ T. Rithmester


Og inde på ex. Kommunekemi står stadig 5 beholdervogne som "lager"

Som på nyeste forårsfoto på Danmarks Arealinformation ser ud til at være blevet til én. Faktisk ser det ud til, at luftfotoet netop har fanget skrotningen af 2 af vognene.


Jeg mener at en af de fem vogne er gået til Danmarks Jernbanemuseum.

Mvh. Jens

Gæt en overkørsel

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 7/5 2018, 09:16 (2153 dage siden) @ Jens N


Og inde på ex. Kommunekemi står stadig 5 beholdervogne som "lager"

Som på nyeste forårsfoto på Danmarks Arealinformation ser ud til at være blevet til én. Faktisk ser det ud til, at luftfotoet netop har fanget skrotningen af 2 af vognene.

Jeg mener at en af de fem vogne er gået til Danmarks Jernbanemuseum.

Mvh. Jens

Der har været vist foto af en "KK"-vogn som skulle optages i et materieltog på vej til Jernbanemuseet inden
for det sidste halve år, så den er nok "nappet" inde fra ex. KommuneKemi's areal. Det forklarer nok hvorfor
den blev udskilt, da Thomas R. jo skriver at han aner en skrotning på luftfoto. Jeg var jo forbi Nyborg da jeg
skulle til OHJ38-fest på Vestsjælland, men kiggede desværre ikke i retning af KommuneKemi. Håber andre
lokale kan nærkigge arealet ved Kommunekemi ?

Avatar

Gæt en overkørsel

af Erik H, Frederikssund, 6/5 2018, 11:59 (2154 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hvorfor er bomme og advarselssignalerne samt el-skabet ikke fjernet, når sporet er væk?

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Gæt en overkørsel

af esni, Frederikssund, 6/5 2018, 12:27 (2154 dage siden) @ Erik H

Hvorfor er bomme og advarselssignalerne samt el-skabet ikke fjernet, når sporet er væk?

Mvh.
Erik H

Jamen, er sporet væk og ikke blot fuldstændig groet til i græs, da det ikke længere vedligeholdes?

Men så er spørgsmålet - hvorfor er sporet så ikke fjernet ?

Avatar

Gæt en overkørsel

af Erik H, Frederikssund, 6/5 2018, 15:16 (2154 dage siden) @ esni

Jeg har været inde på Google Earth og har kikket nærmere på området ved ex. Kommunekemi.
Der frem går det tydeligt at sporet ligger der. Men samtidig kan man i bunden af billedet se, at optagelsen er fra 28/8 2014 (8-28-2014) Det er jo så snart fire år siden, og på den tid kan der jo ske meget.
Det ser ikke ud til på billedet, at der ligger spor i græsset længere, da dette ser forholdsvis nyslået ud, og man derfor ville kunne ane sporet hvis det lå der.

https://ibb.co/cPP2zS


Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Gæt en overkørsel

af William Skov ⌂, 6/5 2018, 16:30 (2154 dage siden) @ Erik H

Kan den venstre skinne ikke anes?

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling

Avatar

Gæt en overkørsel

af Erik H, Frederikssund, 6/5 2018, 16:45 (2154 dage siden) @ William Skov

Måske - det er meget svært at sige med sikkerhed, men jeg vil godt give dig ret i at det godt kunne ligne en skinne.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Gæt en overkørsel

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 6/5 2018, 18:13 (2153 dage siden) @ Erik H

Man har valgt den billigste løsning, at overhælde jord henover og plante græs. Men hvem der ejer arealet bag
det "røde stopskilt" skal jeg lade være helt usagt.

Samme procedure har man gjort i Svendborg ved det forhenværende FAF på Havnen. Her er det grus som er
hældt henover 2 opstillingsspor, så kun 2 "oste" stikker frem

Det koster ikke så mange penge at vælge denne løsning i forhold til oprydning og fjernelse og forskønnelse.

Gæt en overkørsel

af Svend, 7/5 2018, 09:42 (2153 dage siden) @ Erik H

Hvorfor er bomme og advarselssignalerne samt el-skabet ikke fjernet, når sporet er væk?

.
Det er det så ikke .....

Hvis du slår op i Banedanmarks Netredegørelse (Bilag 3.2c) vil du se, at det private sidespor til Kommunekemi A/S stadig eksisterer.

--
Svend

Avatar

Gæt en overkørsel

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/5 2018, 19:50 (2153 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Vi er ganske rigtigt i Nyborg, hvor det tidligere sidespor til Kommunekemi passerer Slipshavnsvej. Overkørselsanlægget virker ret intakt.

Om sporet ligger under græsset ved jeg ikke. Jeg kiggede efter så godt jeg kunne; men det var svært at afgøre, om sporet ligger der endnu. Men jeg tror det.

Alle billeder: Nyborg 5. maj 2018. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Klik på billederne for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og noget om strækningen Randers-Aalborg

[image]Set fra øst mod vest. Klik på billedet for højere opløsning.

[image]Set fra øst mod vest. Klik på billedet for højere opløsning.

[image]Set fra sydøst mod nordvest. Klik på billedet for højere opløsning.

[image]Set fra sydøst mod nordvest. Klik på billedet for højere opløsning.

[image]Set fra nordvest mod sydøst. Klik på billedet for højere opløsning.

[image]Skilt placeret på 3. svelle nordvest for standsignal nr. 16.1.2. Klik på billedet for højere opløsning.

[image]Set fra vest mod øst. Klik på billedet for højere opløsning.

Gæt en overkørsel

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 7/5 2018, 22:38 (2152 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

For nogle år siden kunne man læse i en fynsk avis, at havneområdet LINDHOLM der ligger bag ex.
Kommunekemi var interesseret i jernbanespor.

Netop dette viste spor indgik i denne "forbindelse". Men tilsyneladende er projektet lagt i skuffen ?

Hectorrail

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak