Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spørgsmål s-tog signal system (Generelt)

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 7/7 2018, 12:28 (2092 dage siden)

Tillad mig at stille jer et spørgsmål.
Som farve bkind kan det være svært at se hvornår det nye signal system kommer, når jeg ser på bane.dk's kort.
For mig ser det ud til at Frederikssund linien kommer det i 2021.

Så tænker jeg, er de ikke ved at total renovere linien?
Så skal igang med bane lukning i 2020-2021
Er det rigtigt forstået?

Avatar

Spørgsmål s-tog signal system

af Erik H, Frederikssund, 7/7 2018, 12:56 (2092 dage siden) @ hummel_62

Jeg tør ikke svare på det, men jeg mener at der hovedsageligt er tale om renovering af sporene, køreledningsanlægget samt renovering af broer visse steder på strækningen mellem Valby og Frederikssund. Renoveringen af kørestrømanlægget er vist nok især koncentreret om strækningen mellem Valby St. og Flintholm, da anlægget er fra 1941, så vidt jeg ved.

Nogen her på jernbaneforum.dk ved sikkert mere om sagen.

Med venlig hilsen
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Spørgsmål s-tog signal system

af steenth, 7/7 2018, 13:06 (2092 dage siden) @ hummel_62

Tillad mig at stille jer et spørgsmål.
Som farve bkind kan det være svært at se hvornår det nye signal system kommer, når jeg ser på bane.dk's kort.
For mig ser det ud til at Frederikssund linien kommer det i 2021.

Sidste status siger 4. kvt 2021 for Fredersundsbanen. Men det kan gå være 2022. Men det er den sidste strækning, som skal skifte signalsystem

Så tænker jeg, er de ikke ved at total renovere linien?
Så skal igang med bane lukning i 2020-2021

Imens man installere, så kan man nøjes med at spærre et spor af gangen. Og det bliver aftenarbejde. Farum er ved at være færdig og der har kun været ændring i minuttal. De skal bruges 3 weekender med lukning af trafik - 2 til at teste af og 1 til at omstille driften. Det bliver det mest voldsomme.

Mvh
Steen

Spørgsmål s-tog signal system

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 7/7 2018, 13:10 (2092 dage siden) @ steenth

Super
Har du et link, så kan jeg selv læse hvornår farum gør hvad

Spørgsmål s-tog signal system

af steenth, 7/7 2018, 13:17 (2092 dage siden) @ hummel_62

Super
Har du et link, så kan jeg selv læse hvornår farum gør hvad

Et sted jeg følger er DSB trafikinformation. Men de sletter alle beskeder efter det er overstået.... Og de er ved at være færdige der... Men den næste strækning, hvor der skal installeres, er Ringbanen - du kan følge det i efteråret.

Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak