Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Flakkebjerg 2018 (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 8/10 2018, 14:00 (2020 dage siden)

Hermed et par billeder fra Flakkebjerg anno 2018.

[image]


[image]


[image]


[image]


[image]

--
[image]

Flakkebjerg 2018

af Dampfmeisteren ⌂, 9/10 2018, 08:10 (2019 dage siden) @ Tommy Nilsson

Sørgeligt at der findes folk uden smag, der installerer nye plasticvinduer, der overhovedet ikke passer ind i de oprindelige vindueshuller.

--
mvh. Dampfmeisteren
http://www.damplokomotiv.dk/

Flakkebjerg 2018

af Allan T, 9/10 2018, 10:14 (2019 dage siden) @ Dampfmeisteren

Et lille minde fra Flakkebjerg 1964. Jeg var der på afløsning og ankom om aftenen. Om morgenen kl 6 kunne jeg ikke stille indkørsel for godstoget fra Slagelse. Fra damplokomotivet lød signal "færdig til indkørsel" en kort og en lang tone. Da jeg senere var hos købmanden, sagde han "Du fik nok vækket hele byen her til morgen".

Avatar

Flakkebjerg 2018

af Ove Nygaard, 9/10 2018, 10:19 (2019 dage siden) @ Allan T

Et lille minde fra Flakkebjerg 1964. Jeg var der på afløsning og ankom om aftenen. Om morgenen kl 6 kunne jeg ikke stille indkørsel for godstoget fra Slagelse. Fra damplokomotivet lød signal "færdig til indkørsel" en kort og en lang tone. Da jeg senere var hos købmanden, sagde han "Du fik nok vækket hele byen her til morgen".

Hej Allan!

Og hvorfor kunne du ikke stille indkørsel for godstoget fra Slagelse?
Bare sådan lige for at få "afrundet" den lille anekdote! ;-)


Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Flakkebjerg 2018

af Allan T, 9/10 2018, 23:06 (2018 dage siden) @ Ove Nygaard

Hej Ove. Jeg var ukendt med betjeningen, havde ikke været der tidligere.

Avatar

Flakkebjerg 2018

af Ove Nygaard, 10/10 2018, 08:30 (2018 dage siden) @ Allan T

Hej Ove. Jeg var ukendt med betjeningen, havde ikke været der tidligere.

God morgen, Allan.

Det anede mig nok. Det var jo ofte afløserens lod, når man kom aftenen før til en station, hvor man ikke havde været tidligere.
Der var tit en eller anden "finurlighed" i det lokale - ofte lidt slidte sikringsanlæg - som man skulle kende, og som kun "de lokale" var vidende om. Somme tider skulle man have fat i "opskæringsnøglen" for at bringe tingene på plads!

Men som vi sagde den gang: "Det gik jo alligevel"! ;-)

Bedste hilsener

Ove af Erritsø:-D

DSB MX1003
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak