Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gods til Esbjerg ? (Generelt)

af Børge Kronika, 8/10 2018, 19:10 (1999 dage siden)

Hej
jeg har set i K 19 TKG at DB Schinker skal køre Gods til Esbjerg, der har været fremme at man brugte 100 millioner kroners godsterminal på Esbjerg Havn står tom for får tilbage kom det frem at ingen ville køre til Esbjerg.

Nogen der ved om, Gods til haven i Esbjerg, starter op igen, eller er det en fejl i køreplanen ?

Børge

Gods til Esbjerg ?

af Lars, 8/10 2018, 19:28 (1999 dage siden) @ Børge Kronika

Godsterminalen i Esbjerg bruges for tiden til andet formål (opbevaring af nye biler) , så den skal lige ryddes og klargøres, hvis den skal i brug til det oprindelige formål.

--
mvh
Lars
Esbjerg

Gods til Esbjerg ?

af Lars, 9/10 2018, 16:51 (1998 dage siden) @ Lars

Jeg kunne så i dag konstatere, at godsterminalen på Esbjerg havn nu er helt ryddet og klar til brug, hvis nogen skulle komme med et tog.

Desværre meddeler DB Cargo Scandinavias kommunikationsafdeling her over middag som svar på min forespørgsel:

"Vi har fået en korridor mellem Taulov og Esbjerg, så vi har lov at køre tog på strækningen. Vi har dog ikke aktuelle planer om at køre til Esbjerg i TKG19..."

Så det har stadig lange udsigter....

--
mvh
Lars
Esbjerg

Avatar

Gods til Esbjerg ?

af jhcn, Århus, 8/10 2018, 20:29 (1999 dage siden) @ Børge Kronika

Hej
jeg har set i K 19 TKG at DB Schinker skal køre Gods til Esbjerg, der har været fremme at man brugte 100 millioner kroners godsterminal på Esbjerg Havn står tom for får tilbage kom det frem at ingen ville køre til Esbjerg.

Nogen der ved om, Gods til haven i Esbjerg, starter op igen, eller er det en fejl i køreplanen ?

Børge

Jeg tror ikke at man altid kan udlede af TKG at et godstog rent faktisk kommer til at køre. Det kunne også bare betyde at muligheden er der - sådan har det i hvert tilfælde før været med TKG. Der kan tildeles kanaler, men de bliver ikke altid brugt.

--
Henrik
[image]

Gods til Esbjerg / Hirtshals ?

af Peter W, 10/10 2018, 07:39 (1997 dage siden) @ jhcn

Og hvad sker der mon med terminalen i Hirtshals, nu hvor der bliver etableret vigespor på Hirtshalsbanen.
Den er sikkert også helt død, tanken om godstog der.

Gods til Esbjerg / Hirtshals ?

af Poul Andersen, 10/10 2018, 07:52 (1997 dage siden) @ Peter W

Og hvad sker der mon med terminalen i Hirtshals, nu hvor der bliver etableret vigespor på Hirtshalsbanen.
Den er sikkert også helt død, tanken om godstog der.


Der ER etableret ny krydsningsstation i Langholm på Hirtshalsbanen, men ingen godsoperatører i DK har p.t. trækkraft med ETCS,
der som bekendt ibrugtages mellem Lindholm og Frederikshavn den 21. oktober.

Mvh.
Poul.

Avatar

Gods til Esbjerg / Hirtshals ?

af Ove Nygaard, 10/10 2018, 08:36 (1997 dage siden) @ Poul Andersen

Og hvad sker der mon med terminalen i Hirtshals, nu hvor der bliver etableret vigespor på Hirtshalsbanen.
Den er sikkert også helt død, tanken om godstog der.

Der ER etableret ny krydsningsstation i Langholm på Hirtshalsbanen, men ingen godsoperatører i DK har p.t. trækkraft med ETCS,
der som bekendt ibrugtages mellem Lindholm og Frederikshavn den 21. oktober.

Mvh.
Poul.

God morgen, Poul!

Jeg kan bekræfte, at krydsningsstationen Langholm er i drift. Jeg "kratluskede" på banen, lige efter at krydsningsstationen var ibrugtaget i 2017. Den kan jo også bruges til en lidt hyppigere frekvens for passagertogene (eller persontogene, som det vel også hedder). ;-)

Bedste (privat)bane hilsener

Ove af Erritsø m. m.

Gods til Esbjerg / Hirtshals ?

af HLA7, 10/10 2018, 07:53 (1997 dage siden) @ Peter W

Ja, regeringens ny grønne plan indeholder intet for lastbiltrafikken. Den bør flyttes til banerne, ligesom i sin tid i DDR. Og så kan banedanmark gen-anlægge alle de sidespor de har fjenet på alle stationerne. Der ud over meget hurtigtelektricificere hele jernbane nettet. Støm til banerne kunne forureningsfrit leveres af et par atomkreaftværker!


Lokomotivfabrikker

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak