Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

TV2 Nord reportage: Limfjordsbanen med damp på kedlen igen

af ClausAmager, 11/10 2018, 17:29 (2015 dage siden) @ andersj

TV2 Nord var med da Limfjordsbanen kørte persontog for første gang i 2 år i weekenden, og det er der kommet følgende lille reportage ud af: https://www.tv2nord.dk/artikel/limfjordsbanen-med-damp-paa-kedlen-igen

Stort tillykke til Limfjordsbanen og sikke en forløsning.

Men jeg kan sku ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet, når jeg ser indslaget... Det får et strejf af Nordkorea, når man sådan får på fornemmelsen, at fotografen er flankeret af en over-DJØFer fra TBST....

Mvh.
Claus

TV2 Nord reportage: Limfjordsbanen med damp på kedlen igen

af andersj, Aalborg, 14/10 2018, 21:57 (2012 dage siden) @ ClausAmager


Men jeg kan sku ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet, når jeg ser indslaget... Det får et strejf af Nordkorea, når man sådan får på fornemmelsen, at fotografen er flankeret af en over-DJØFer fra TBST....

Man vil nok vise sig fra sin bedste side hvis nogle fra styrelsen kigger med.

I øvrigt så jeg lige et klip på Facebook fra Bryrup-Vrads banen hvor en togfører stiger ud på perronen midt i toget ved et trinbræt og straks giver færdigmelding til lokomotivføreren uden at kigge hverken den ene eller den anden vej. I vognen bagved togføreren er der dog stadig passagerudveksling i gang - det ser lokomotivføreren, og venter med at sætte i gang til alle er forsvarligt ombord. Togføreren forsvinder ind i toget lige så hurtigt som han er kommet ud.

Man skal have styr på procedurerne og sikkerheden i klubberne, ikke blot for tilladelsens skyld, men også for publikums sikkerhed. Der er få sikkerhedsforanstaltninger på veterantog og ofte også mange børn, og i det her tilfælde blev det heller ikke kontrolleret af togpersonalet at lågen på bagerste perron blev lukket.

--
Mvh Anders

TV2 Nord reportage: Limfjordsbanen med damp på kedlen igen

af Steff, 11/10 2018, 18:01 (2015 dage siden) @ andersj

Kære Anders og alle "Limfjordsbaner"!

Stor tillykke med køretilladelsen og held og lukke i fremtiden:-) :-) :-) . Forstår så godt den følelse af lykke når det hele går op i en højere enhed.


Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

Publikumskørsel hos Limfjordsbanen 20+21 oktober

af andersj, Aalborg, 14/10 2018, 22:02 (2012 dage siden) @ andersj

Lørdag den 20. og søndag den 21. oktober kører Limfjordsbanen tog der er åbne for publikum. Der er afgang fra Aalborg banegård begge dage klokken 13:30 og ankomst igen 15:45 og der køres ad Aalborg Havns stamspor til Aalborg Øst.

Prisen er 100 kr. for voksne og 50 for børn.

--
Mvh Anders

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak