Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen (Generelt)

af Svend @, fredag 30. november, 2018, 07:35 (110 dage siden)

Så starter arbejdsnedlæggelserne igen (fredag 30.11.2019 lidt over kl 7):

"S-togstrafikken meget uregelmæssig grundet arbejdsnedlæggelse hos lkf. Tog holdes så vidt muligt ved perroner og køres videre når der bliver plads"

[image]

--
Svend

[image]

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Svend @, fredag 30. november, 2018, 07:44 (110 dage siden) @ Svend

DSB skriver :

Forsinkelser og aflysninger på flere S-togslinjer
S-tog: Alle S-tog stationer
30. nov kl. 7:35
Pga fagligt møde blandt lokomotivpersonalet, holder flere S-tog stille, eller kører med forsinkelser.
Der er ingen tidshorisont på, hvornår der kan forventes normal drift.

--
Svend

[image]

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Jens Hansen, fredag 30. november, 2018, 08:18 (110 dage siden) @ Svend

Lidt indblik i konflikten kan fås her;

https://www.avisen.dk/ekspert-dsb-og-ansatte-er-paa-kollisionskurs_527648.aspx

hvor der f.eks står;

DSB ( ) mener, at det udelukkende er en ledelsesopgave at planlægge alle ture og vagter. - Som en leder fra DSB har sagt: 'Der er ikke plads til tillidsrepræsentanter i det her maskinrum' - altså i beslutninger om ture og vagter.

JH

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Mads, fredag 30. november, 2018, 10:15 (109 dage siden) @ Jens Hansen

Jeg undrer mig, sådan helt generelt. Hvorfor skal tillidsmænd være med til at lægge vagtplaner? Hvilken viden, kompetencer har de som ikke i forvejen (burde) findes i planlægningsafdelingen.

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Svend @, fredag 30. november, 2018, 10:33 (109 dage siden) @ Mads

Jeg undrer mig, sådan helt generelt. Hvorfor skal tillidsmænd være med til at lægge vagtplaner? Hvilken viden, kompetencer har de som ikke i forvejen (burde) findes i planlægningsafdelingen.

.
Nogen skal jo lægge vagtplanerne/turene. Gennem mange år har det været lokomotivpersonalet selv. DSB ønsker at det skal være en anden personalegruppe - og så må der i stedet tilføres ressourcer til den del af DSB. Hvis det i det hele taget ender sådan ..... måske får lokomotivførerne ret og dermed fortsat indflydelse på deres vagtplaner/ture. Lad os se ......

--
Svend

[image]

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af hummel_62, fredag 30. november, 2018, 13:39 (109 dage siden) @ Svend

for meget magt
en meget dygtig fagforening, som bestemmer næsten lige så meget som ledelsen,

Jeg forstå heller ikke at Lokofører,tillidsfolk skal ind over der. Det er jo ikke en faglig opgave.
Retten til at lede og fordele arbejdet er vel ikke flyttet til fagforeningen??

I mine øjne er DSB personale, ved at gennemhulle den del af skuden som ledelsen og politiker ikke har skudt ned.

Kør lortet helt i smadder Politiker/ledelse/Personale så der ikke er nogen der vil købe det.
Så stå vi med en tom skal, og private aktører som har overtaget de dele der tjener penge, og alt regional og side banen er blevet til højhastigheds cykelstier.

Ironi, forekommer ikke i dette opslag, desvære

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Svend @, fredag 30. november, 2018, 14:10 (109 dage siden) @ hummel_62

for meget magt
en meget dygtig fagforening, som bestemmer næsten lige så meget som ledelsen,

Jeg forstå heller ikke at Lokofører,tillidsfolk skal ind over der. Det er jo ikke en faglig opgave.
Retten til at lede og fordele arbejdet er vel ikke flyttet til fagforeningen??

I mine øjne er DSB personale, ved at gennemhulle den del af skuden som ledelsen og politiker ikke har skudt ned.

Kør lortet helt i smadder Politiker/ledelse/Personale så der ikke er nogen der vil købe det.
Så stå vi med en tom skal, og private aktører som har overtaget de dele der tjener penge, og alt regional og side banen er blevet til højhastigheds cykelstier.

Ironi, forekommer ikke i dette opslag, desvære

.
Enhver må jo synes hvad han vil.
Og selvfølgelig kan det lade sig gøre at interessere sig for jernbaner uden også at interessere sig for personalets ve og vel ;-)

--
Svend

[image]

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af hummel_62, fredag 30. november, 2018, 18:02 (109 dage siden) @ Svend

Synes bare der er en skæv vridning
Naturligvis skal der være ordtlige arbejdesforhold.
Men også at det er i bund og grund en forretning der skal køre.
Tilskud fordi det er en samfundet opgave, få de direkte, og skal ikke komme på andre måder.
I flg min mening

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Rørvig Station, fredag 30. november, 2018, 13:55 (109 dage siden) @ Svend

Har de sat en DJØF-er til at planlægge? Så kan det kun gå galt.

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Mads, fredag 30. november, 2018, 14:58 (109 dage siden) @ Svend

Jeg undrer mig, sådan helt generelt. Hvorfor skal tillidsmænd være med til at lægge vagtplaner? Hvilken viden, kompetencer har de som ikke i forvejen (burde) findes i planlægningsafdelingen.

.
Nogen skal jo lægge vagtplanerne/turene. Gennem mange år har det været lokomotivpersonalet selv. DSB ønsker at det skal være en anden personalegruppe - og så må der i stedet tilføres ressourcer til den del af DSB. Hvis det i det hele taget ender sådan ..... måske får lokomotivførerne ret og dermed fortsat indflydelse på deres vagtplaner/ture. Lad os se ......

Tak. Jeg antog, nok fejlagtigt, at der var personale/en afdeling dedikeret til vagtplanlægningen, ikke at de berørte personalegrupper var indblandet i den daglige planlægning.

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Jens Hansen, fredag 30. november, 2018, 15:16 (109 dage siden) @ Mads

Den umiddelbare konklussion på DSBs ledelses ageren må være, at det har været for lukrativt for personalet, at styre det selv. At selvforvaltningen har været for dyr. Anden forklaring er der vel ikke?

JH

Avatar

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, fredag 30. november, 2018, 17:34 (109 dage siden) @ Jens Hansen

Den umiddelbare konklussion på DSBs ledelses ageren må være, at det har været for lukrativt for personalet, at styre det selv. At selvforvaltningen har været for dyr. Anden forklaring er der vel ikke?

JH

Joh, en flok liberalister der er blevet chefer og som bare har ondt over at det er sådan. Der er jo forskningsmæssigt belæg for at der er forholdsvis flere psykopater blandt ledere end befolkningen som helhed.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af P.Jensen, tirsdag 04. december, 2018, 08:39 (106 dage siden) @ Svend

Sakset fra Berlingske i dag - fra rubrikken "Groft sagt" - for dem der ikke kender den er det korte tekster hvor 5-6 personer skiftes til at give humoristiske, men stadigvæk lidt skarpe kommentarer til alt muligt - i dag om DSB arbejdsnedlæggelser

Peter Nedergaard DSB-ansatte mod den danske model
De DSB-ansatte lagde forleden Sjælland togmæssigt brak, fordi man var utilfreds med, at det ikke længere var DSB-tillidsmænd, som skal lede virksomheden. I stedet vil ledelsen af DSB gerne have styringen af driften, således at den bliver mest mulig rationel og ikke blot tilpasses de DSB-ansattes tilfældige luner. Groft sagt bakker op om ledelsen. Vi vil oven i købet fremholde, at overdragelsen af ledelsesretten til DSB-ledelsen allerede blev aftalt med det øvrige arbejdsmarked ved September-forliget i 1899, hvor man enedes om, at lønmodtagerne på den ene side kollektivt kan forhandle løn via tillidsmændene, men at tillidsmændene omvendt ikke må blande sig i ledelsesretten. Vi opfordrer til, at alle DSB-ansatte overholder denne grundsten i den danske model.

P.Jensen

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Carsten, tirsdag 04. december, 2018, 10:31 (105 dage siden) @ P.Jensen

Peter Nedergaard har så ikke fattet en brik af hvad sagen drejer sig om.
Ledelsesretten, som i øvrigt egentlig burde erstattes af en ledelsespligt, er der ingen der ønsker at angribe, det striden handler om, er om en meget lang tradition for medarbejderindflydelse skal erstattes af kynisk tryning af personalet og negligering af et helt indlysende behov for varetagelse af arbejdsmilømæssige hensyn.

Mvh

Carsten

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af hummel_62, tirsdag 04. december, 2018, 10:54 (105 dage siden) @ Carsten

tudefjæs

Hold nu op, der er tale om en slap ledelse som nu er begyndt at arbejde professional.

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Svend @, tirsdag 04. december, 2018, 11:21 (105 dage siden) @ hummel_62

Hold nu op, der er tale om en slap ledelse som nu er begyndt at arbejde professional.

'
Mon ikke medarbejderne får nok på et tidspunkt? Det er da bare om at komme væk fra sådan en virksomhed så hurtigt som muligt........

--
Svend

[image]

Avatar

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, fredag 30. november, 2018, 14:52 (109 dage siden) @ Mads

Jeg undrer mig, sådan helt generelt. Hvorfor skal tillidsmænd være med til at lægge vagtplaner? Hvilken viden, kompetencer har de som ikke i forvejen (burde) findes i planlægningsafdelingen.

Hvis det har fungeret hidtil, der har været lokomotivførere til de tog der skulle køres og ferietider og højtider er blevet afviklet som planlagt, hvorfor så ændre i det?
Et af de mange DJØF BS Buzzwords er empowerment - altså at man lægger beslutninger ud hvor folk ved hvor skoen trykker. Det er jo præcis det det her har været.

Der er et gammelt ord der siger - if it works - don't fix it!

PS: Det fordrer selvfølgelig at der grundlæggende er det antal medarbejdere der skal være for at kunne fylde alle pladser ud under skyldig hensyntagen til planlagt fravær ligesom uplanlagt (sygdom) skal være indregnet. Det burde virkelig kunne klares ved dialog.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Rørvig Station, fredag 30. november, 2018, 16:22 (109 dage siden) @ Michael Deichmann

Hvis det har fungeret hidtil, der har været lokomotivførere til de tog der skulle køres og ferietider og højtider er blevet afviklet som planlagt, hvorfor så ændre i det?
Et af de mange DJØF BS Buzzwords er empowerment - altså at man lægger beslutninger ud hvor folk ved hvor skoen trykker. Det er jo præcis det det her har været.

Der er et gammelt ord der siger - if it works - don't fix it!

PS: Det fordrer selvfølgelig at der grundlæggende er det antal medarbejdere der skal være for at kunne fylde alle pladser ud under skyldig hensyntagen til planlagt fravær ligesom uplanlagt (sygdom) skal være indregnet. Det burde virkelig kunne klares ved dialog.

Hvis man planlægger arbejdet mere eller mindre kollektivt, er folk mere tilbøjelige til at dække hinanden ind.

Hvis en DJØFfer uden forstand på arbejdet skal styre efter stive regler, bliver der arbejdet efter reglerne (eller endnu mindre).

Bare min erfaring.

Avatar

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, fredag 30. november, 2018, 17:40 (109 dage siden) @ Rørvig Station

Hvis det har fungeret hidtil, der har været lokomotivførere til de tog der skulle køres og ferietider og højtider er blevet afviklet som planlagt, hvorfor så ændre i det?
Et af de mange DJØF BS Buzzwords er empowerment - altså at man lægger beslutninger ud hvor folk ved hvor skoen trykker. Det er jo præcis det det her har været.

Der er et gammelt ord der siger - if it works - don't fix it!

PS: Det fordrer selvfølgelig at der grundlæggende er det antal medarbejdere der skal være for at kunne fylde alle pladser ud under skyldig hensyntagen til planlagt fravær ligesom uplanlagt (sygdom) skal være indregnet. Det burde virkelig kunne klares ved dialog.


Hvis man planlægger arbejdet mere eller mindre kollektivt, er folk mere tilbøjelige til at dække hinanden ind.

Hvis en DJØFfer uden forstand på arbejdet skal styre efter stive regler, bliver der arbejdet efter reglerne (eller endnu mindre).

Bare min erfaring.

Præcis!

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Nu taler de sammen igen

af Svend @, fredag 30. november, 2018, 20:52 (109 dage siden) @ Michael Deichmann
redigeret af Svend, fredag 30. november, 2018, 21:16

Nu taler de sammen igen:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/efter-dage-med-togstrejke-dsb-og-dansk-jernbaneforbun...

.... i hvert fald underdirektør i DSB, Poul Gemzøe-Enemark (som dog ikke er en del af DSBs ledelse) og formanden for Dansk Jernbaneforbund, Henrik Horup.
Det er dog noget vanskeligt at finde informationer om underdirektøren på DSBs hjemmeside, herunder hvilken funktion han har i DSB. Der er ingen billeder og ingen tekst om ham.

--
Svend

[image]

Avatar

Nu taler de sammen igen

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, fredag 30. november, 2018, 22:29 (109 dage siden) @ Svend

Det er dog noget vanskeligt at finde informationer om underdirektøren på DSBs hjemmeside, herunder hvilken funktion han har i DSB. Der er ingen billeder og ingen tekst om ham.

Under direktørerne på den side er der tydeligvis en stribe underdirektører med specielle områder og de er jo også en del af leelsen, bare ikke topledelsen/direktionen. Min googling finder øjeblikkeligt hans LinkedIn profil, hvor der står at han er chef for forhandling og personalejura i DSB. Så det giver jo ret god mening at det er ham der er på banen.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Nu taler de sammen igen

af Svend @, lørdag 01. december, 2018, 07:42 (109 dage siden) @ Michael Deichmann

Det er dog noget vanskeligt at finde informationer om underdirektøren på DSBs hjemmeside, herunder hvilken funktion han har i DSB. Der er ingen billeder og ingen tekst om ham.

Under direktørerne på den side er der tydeligvis en stribe underdirektører med specielle områder og de er jo også en del af leelsen, bare ikke topledelsen/direktionen. Min googling finder øjeblikkeligt hans LinkedIn profil, hvor der står at han er chef for forhandling og personalejura i DSB. Så det giver jo ret god mening at det er ham der er på banen.

.
Ja, det kan man se af de jobs han har haft rundt omkring på det seneste - og det er ikke så få ;-) Men de praler bare ikke med ham på DSBs egen hjemmeside, eller noget andet sted. For mig er det lidt underligt - underdirektør eller ej - at de lader en sagsbehandler være talerør for hele virksomheden. Men det er måske meget smart for de ansvarlige direktører at holde sig lidt i baggrunden og dermed undgå at få alt for meget snavs på fingrene.

--
Svend

[image]

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Mads, lørdag 01. december, 2018, 01:10 (109 dage siden) @ Rørvig Station

Hvis det har fungeret hidtil, der har været lokomotivførere til de tog der skulle køres og ferietider og højtider er blevet afviklet som planlagt, hvorfor så ændre i det?
Et af de mange DJØF BS Buzzwords er empowerment - altså at man lægger beslutninger ud hvor folk ved hvor skoen trykker. Det er jo præcis det det her har været.

Der er et gammelt ord der siger - if it works - don't fix it!

PS: Det fordrer selvfølgelig at der grundlæggende er det antal medarbejdere der skal være for at kunne fylde alle pladser ud under skyldig hensyntagen til planlagt fravær ligesom uplanlagt (sygdom) skal være indregnet. Det burde virkelig kunne klares ved dialog.


Hvis man planlægger arbejdet mere eller mindre kollektivt, er folk mere tilbøjelige til at dække hinanden ind.

Hvis en DJØFfer uden forstand på arbejdet skal styre efter stive regler, bliver der arbejdet efter reglerne (eller endnu mindre).

Bare min erfaring.

Nu er der andre end DJØF'ere der kan lægge en vagtplan. Nogle af dem der kan det, er måske endda billigere i løn end en lokofører.
Man snakker om DSB er for dyre i drift. En af årsagerne er måske at de, som det tyder på her, har overkvalificeret (og derved overbetalt) personale til at udføre en opgave.
Det er tidligere set, bl.a. da man hev stewardesserne fra flyene og ind i togene.

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Svend @, lørdag 01. december, 2018, 07:36 (109 dage siden) @ Mads
redigeret af Svend, lørdag 01. december, 2018, 07:55

Man snakker om DSB er for dyre i drift. En af årsagerne er måske at de, som det tyder på her, har overkvalificeret (og derved overbetalt) personale til at udføre en opgave.
Det er tidligere set, bl.a. da man hev stewardesserne fra flyene og ind i togene.

.
Hvad er det du har set? Del det gerne med os andre!

Mens du tænker over det, kan du se en vaskeægte togstewardesse her:

[image]

--
Svend

[image]

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af hummel_62, lørdag 01. december, 2018, 09:48 (108 dage siden) @ Svend

Har tidligere hørte på rygte basis at lønnen for at server kaffe fra en vogn i toget gav mere end 400.000 i årsløn

Okay. Personen var også uddannet til kunne arbejde som tog kontrollør og togfører

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Jens N @, Fredericia, lørdag 01. december, 2018, 10:07 (108 dage siden) @ hummel_62

Har tidligere hørte på rygte basis at lønnen for at server kaffe fra en vogn i toget gav mere end 400.000 i årsløn

Okay. Personen var også uddannet til kunne arbejde som tog kontrollør og togfører


Jeg mener at oplægget var at DSB ønskede at komme af med de oprindelige stewarder, og derfor fik togførerne til at kunne bestride kaffetjansen også, så man kun havde én personalekategori der kunne begge dele blandt passagererne.

Senere brugte man så det som argument for at de der serverede kaffe fik en for høj løn. Man glemte bare at oplyse at det var DSBs egen idé.

Jeg syntes det var et beskidt kneb overfor det pågældende personale.

Mvh. Jens

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Svend @, lørdag 01. december, 2018, 11:56 (108 dage siden) @ hummel_62

Har tidligere hørte på rygte basis at lønnen for at server kaffe fra en vogn i toget gav mere end 400.000 i årsløn

Okay. Personen var også uddannet til kunne arbejde som tog kontrollør og togfører

.
https://www.ug.dk/job/erhverv-og-job/transportlagerogmaskinfoererarb/banetrans/togfoerer

--
Svend

[image]

Avatar

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, lørdag 01. december, 2018, 20:50 (108 dage siden) @ hummel_62

Togføreren er faktisk leder af teamet på et tog. Og som andre er inde på, så var det et rationaliseringstiltag at man fik togførerne til at sælge kaffe med mere når de nu alligevel var der og på lyntog med få stop havde en del tid hvor de kunne gøre dette.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Svend @, lørdag 01. december, 2018, 21:08 (108 dage siden) @ Michael Deichmann

Togføreren er faktisk leder af teamet på et tog. Og som andre er inde på, så var det et rationaliseringstiltag at man fik togførerne til at sælge kaffe med mere når de nu alligevel var der og på lyntog med få stop havde en del tid hvor de kunne gøre dette.

.
I dag har alle stillingsbetegnelsen "togfører". Når du skriver "leder af teamet" indbefatter det dog ikke lokomotivføreren, for det er ham der i den sidste ende er den sikkerhedsmæssige ansvarlige for hele toget.

--
Svend

[image]

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af HLA7, fredag 30. november, 2018, 17:36 (109 dage siden) @ Jens Hansen

Naturligvis,, arbejdsgiveren tilrettelaegger arbejdet. Tillidsfolk skal ud at arbejde

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Flemming @, knivkær Strand, lørdag 01. december, 2018, 01:06 (109 dage siden) @ HLA7

Naturligvis,, arbejdsgiveren tilrettelaegger arbejdet. Tillidsfolk skal ud at arbejde

Kære HLA

Og du ved at det gør de ikke??

Venlige hilsner

Flemming

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen

af Svend @, fredag 30. november, 2018, 10:27 (109 dage siden) @ Svend

2 timer efter at lokomotivførerne er vendt tilbage til togene::

Linje A, B, C og E vil køre i 20 minutters drift. Linje F kører hvert 10. min.
Linje H kører ikke.
Der må forventes aflysninger og forsinkelser på flere tog.

--
Svend

[image]

"Aftale om arbejdstid for S-tog på plads"

af Niels Munch @, mandag 10. december, 2018, 10:40 (99 dage siden) @ Svend

DSB pressemeddelelse d. 10. december 2018 kl. 10:01

"Aftale om arbejdstid for S-tog på plads

DSB og Dansk Jernbaneforbund er enige om indholdet af en lokalaftale om lokomotivførernes arbejdstid i S-tog. Lokalaftalen skal supplere Dansk Jernbaneforbunds overenskomst med Dansk Industri. Aftalen betyder, at lokomotivførernes nuværende ture i S-tog forlænges til 31. marts 2019, mens nye ture som følge af lokalaftalen implementeres fra 1. april 2019.

Formelt bliver aftalen underskrevet på et senere tidspunkt, når der opnås enighed om de øvrige lokalaftaler. Men enigheden om indholdet i aftalen er blevet ført til protokol.

“Forhandlingerne har været ført i en konstruktiv og god tone. Det et meget tilfredstillende, at vi i fælleskab har fået arbejdstiden for lokomotivførerne i S-tog på plads. Nu arbejder vi fokuseret videre i de fælles bestræbelser om at få de øvrige lokalaftaler, der skal supplere Jernbaneoverenskomsten på plads,” siger Flemming Jensen, administrerende direktør i DSB."


M.v.h.
Niels

"Aftale om arbejdstid for S-tog på plads"

af RasmusD, mandag 10. december, 2018, 10:49 (99 dage siden) @ Niels Munch

Bemærk at aftalen ikke er indgået og underskrevet endnu. Man er blot enige om en aftaletekst. Aftalen bliver først endegyldigt indgået, når hele aftaleværket er på plads og forhandlet færdigt.

Avatar

"Aftale om arbejdstid for S-tog på plads"

af mss ⌂, mandag 10. december, 2018, 12:28 (99 dage siden) @ RasmusD

Det er jo det manden skriver...!?

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 8500 fotos i over 200 albums

Avatar

"Aftale om arbejdstid for S-tog på plads"

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, mandag 10. december, 2018, 13:29 (99 dage siden) @ RasmusD

Bemærk at aftalen ikke er indgået og underskrevet endnu. Man er blot enige om en aftaletekst. Aftalen bliver først endegyldigt indgået, når hele aftaleværket er på plads og forhandlet færdigt.

Der er udfærdiget et protokollat - det er i princippet lige så godt som en underskrevet aftale for dette delområde.
Men det er da klart at hvis det hele ramler ved en af de andre aftaler kan det vælte læsset så der bliver noget konflikt alligevel, men på S-togs området er der nu lukket en aftale.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Avatar

Aftale om arbejdstid for togførere på plads

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, onsdag 19. december, 2018, 07:14 (91 dage siden) @ Svend

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
 Læs artiklen 
3 rengøring tilbud
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen