Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted (Generelt)

af andersj, Aalborg, 1/12 2018, 17:55 (1966 dage siden)

TV Øst fiklov til at montere et kamera i testtoget i går. "Desværre" valgte man at sende "direkte" på Facebook, hvilket betyder at videoen kun ligger på Facebook og ikke er i den bedste kvalitet. Selve kørslen starter ved 3:30.

Link: https://www.facebook.com/tveast/videos/905789259616680/

--
Mvh Anders

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af P.Jensen, 1/12 2018, 19:14 (1966 dage siden) @ andersj

Jeg er ikke på facebook, men kunne se den alligevel ved at starte video'en direkte.

P.Jensen

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af esni, Frederikssund, 2/12 2018, 16:48 (1965 dage siden) @ P.Jensen

Jeg er ikke på facebook, men kunne se den alligevel ved at starte video'en direkte.

P.Jensen

Jeg er heller ikke på Facebook, og kunne også se videoen alligevel

Jeg kom desværre til at se på kommentarsporet også, og det var MEGET ubehageligt.

Det er desværre ikke teknisk muligt at indføre en afgift på digitale ukvemsord - Men hvis man kunne, så var finansieringen af alle drømmene på plads incl både Kattegatforbindelse og massive skattelettelser.

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af P.Jensen, 2/12 2018, 18:43 (1965 dage siden) @ esni

Helt rigtigt - jeg forstår ikke hvad man får ud af disse til tider ikke særlig kløgtige udladninger......

Men flot og meget hurtig tur - betyder at Kbhn H til Ringsted kan komme flere minutter under 30.

Det undrer mig at banen ikke tænkes benyttet til nogle myldretidstog fra Køge til København, med stop på den nye station Køge Nord.. S-tog er meget fyldte når de når til Greve og der kunne man måske så undlade at køre linie A mellem Solrød og Hundige.
Disse påvirker jo ikke begrænset kapacitet i Ringsted. De kunne da køre fra Køge lige efter Roskilde toget fra Næstved og være på København H på måske 20 minutter - meget attraktivt.

Ville tro at hvis man sad i den normale motorvejskø - eller langsomgående trafik og der så kørte et tog forbi med 180 km i timen - ville nogle måske overveje et skift til tog.

København og Frederiksberg kommune burde financiere et kæmpe p-anlæg ved Køge Nord

P.Jensen

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af Frank Poulsen, 2/12 2018, 18:56 (1965 dage siden) @ P.Jensen

Det er jo meningen at togene fra Næstved skal køre af den bane til København (og videre til Nivå vidst nok). Så den del er planen (bare ikke lige fra start da stykket mellem Lille syd og Køge nord ikke indvies pga signalsystemet og alt det sjov).

Derudover tror jeg ikke at Køge Nord er det oplagte sted til at placere et park and ride anlæg. Nogle måske, men inden du kommer af motorvejen, over og parkere, sætter bilen, går over til perronen og iregner lidt ekstra tid inden toget kommer, for de kører jo ikke hver 5. minut. Så fra man kører fra motorvejen og sidder i toget går der hurtig 10 min... Derudover er køen tit før sammenfletningen ved Køge... Så det gør det endnu mere usikkert hvad tid man er der... Er man først nået frem til Køge Nord... Ja så er der ikke meget vundet... Næh Ringsted tror jeg langt mere på! Eller Haslev/Næstved. Køge Nord er fin nok, der er også by nær den og planlagt byudvikling, men jeg tror ikke på det bliver kæmpe stort park and ride, det er for tæt på Kbh...

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af P.Jensen, 3/12 2018, 08:43 (1964 dage siden) @ Frank Poulsen

Jeg er klar over at det er et spørgsmål om tid før togforbindelsen Næstved - Køge - København kommer, men indtil da vil selv et meget hurtigt myldretidstog mellem Køge og måske kun til Ny Ellebjerg være attraktivt. (Køretid 15 min?). I dag meget aktuelt på grund af nedfalden ledning ved Karlslunde.

Omkring parkering - Tror stadigvæk at et større parkeringsanlæg ved Køge Nord er aktuelt - jeg tænkte ikke videre mod Ringsted eller måske Tureby, hvor man kunne flytte stationen nogle 100 meter ud mod motorvejsafkørslen. Som du påpeger har antal afgange og hvor nemt det er at benytte (og til en rimelig pris) har stor betydning for benyttelsen.

Hvis der tit er kø før sammenfletningen ved Køge er der altid lidt kø ved Ishøj udfletning (den er ikke optimalt konstrueret) og altid kø fra Vallensbæk, frem til Avedøre og tit videre over Kalvebodbroen - og også op ad motorring 3.

P.Jensen

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af vekm0, 1/12 2018, 20:21 (1966 dage siden) @ andersj

Er der nogen der ved om litra MG bliver godkendt til at køre 200 km/t på den nye bane?

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af andersj, Aalborg, 2/12 2018, 12:52 (1965 dage siden) @ vekm0

Er der nogen der ved om litra MG bliver godkendt til at køre 200 km/t på den nye bane?

Det er vel ATC der sætter begrænsningen på 180 km/t. Så det bliver først når ETCS kommer i drift på strækningen at 200 km/t bliver muligt, og MG får ikke ETCS.

--
Mvh Anders

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af Mester, 1/12 2018, 20:23 (1966 dage siden) @ andersj

Ærgerligt at V og K ikke mener, at togpassagererne i Jylland og Fyn skal køre med de hastigheder.

Avatar

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 1/12 2018, 21:01 (1966 dage siden) @ Mester

Ærgerligt at V og K ikke mener, at togpassagererne i Jylland og Fyn skal køre med de hastigheder.

Næh, de ville jo heler have motorveje......
(jyderne altså)
(Duk og væk)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af Mester, 1/12 2018, 21:12 (1966 dage siden) @ Michael Deichmann

Ærgerligt at V og K ikke mener, at togpassagererne i Jylland og Fyn skal køre med de hastigheder.


Næh, de ville jo heler have motorveje......
(jyderne altså)
(Duk og væk)

Nej, fortsæt du bare. Jeg har altid fundet det morsomt, når folk fra Sjælland gjorde sig “klog” på Jylland og jyderne.

Avatar

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af Erik H, Frederikssund, 1/12 2018, 21:21 (1966 dage siden) @ andersj

Er man ikke på Facebook, eller rettere Fjæsbog, så er flere døre lukkede.:-( :-( :-(

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af Jens Hansen, 2/12 2018, 12:16 (1965 dage siden) @ BoA

Heunicke kører 255 km/t og siger at "det skal alle pendlerne glæde sig til".

Jamen det kommer de så ikke til for samme Heunicke har sagt ok til at DSB køber tog, som kører 200 km/t.

JH

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af ivar, 1/12 2018, 23:49 (1965 dage siden) @ Erik H

Sådan er det jo bare, hvis det er en lukket gruppe - er man ikke spejder, kan man heller ikke sidde med ved lejrbålet og bage snobrød.

Den video, der linkes til er offentlig, så den kan alle se.

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af KimEast, 15/12 2018, 05:22 (1952 dage siden) @ ivar

Fin video, så mangler vi bare man kører i den rigtige side,, :)

Førerrumstur Vigerslev-Køge Nord-Ringsted

af Rail, 15/12 2018, 15:22 (1952 dage siden) @ KimEast

Fin video, så mangler vi bare man kører i den rigtige side,, :)

Der er ikke nogen rigtigt eller forkert side med ERTMS...

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak