Læserbrev i Jyllandskomposten
af Svend, 6/12 2018, 13:17 (1965 dage siden) @ Ib Jensen
.
Ih hvor han dog kan skrive i Jyllandskomposten den selvstændige R. Thomsen. Dygtig mand (og formentlig medlem af partiet)
--
Svend
Læserbrev i Jyllandskomposten
af Togbus, Foldingbro, 6/12 2018, 13:39 (1965 dage siden) @ Svend
Jamen han har ret! DSB's lokomotivførere har mærket den virkelige verden er det bare ikke sikkert at der er nogle som vil være lokomotivførere hos DSB - jo nogle, men måske ikke tilstrækkeligt til at kunne levere den køreplan som nu kun kendes fem (eller hvormange var det nu?) dage ud i fremtiden......
Det lover altsammen godt for andre befordringsmidler
--
- busser når det er billigst
Læserbrev i Jyllandskomposten
af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 6/12 2018, 14:16 (1965 dage siden) @ Togbus
Kan da få nogen sydfra til at køre vores tog.
Jeg synes nu det er meget godt skrevet.
Specielt punktet om at gerne ville være private ansat, når man så vågner og opdager virkligheden så vil man alligevel
ikke have den kage.
Hvad vil de så ??
Indfører resultat løn.
Det tilfredsheden stiger med i procent stiger de procent i løn.
Det tilfredsheden falder med i procent falder de procent i løn.
Nogen friske ?? talet for tiden er så lavet så det kan næsten kun gå en vej
KH Bilisten som så gerne vil tag toget
Læserbrev i Jyllandskomposten
af RasmusD, 6/12 2018, 15:06 (1965 dage siden) @ hummel_62
Det er en underlig stråmand. Der er ingen, der har snakket privat ansættelse. Ingen af DSB's folk er blevet privatansat pga overenskomstskiftet. Han vrøvler.
Det største stridspunkt er skubbeweekender, der betyder at det kørende personale nu kun har fri 22 weekender om året mod 26 før. Fjolset i Jyllandsposten får det til at lyde som om det kun drejer sig om at fire weekender om året.
Den eneste anden passageroperatør, der er på DI's overenskomst, er Arriva. De bruger slet ikke de skubbeweekender, overenskomsten åbner for. Mig bekendt er de også højere betalt end DSB's lokomotivførere. Hans sammenligning med det "private" er helt i skoven.
Læserbrev i Jyllandskomposten
af Børge Kronika, 6/12 2018, 18:44 (1965 dage siden) @ Togbus
alt det ballade der er ved DSB med deres lokomotivfører, gør det ikke lettere at for fremtiden at skaffe folk til at blive lokomotivføre.
men ser tit at DSB står og mangler lokomotivfører, når nu manglen er at skal folk hvorfor ikke lave sin krav om for at blive lokomtivføre.
der er ikke mange unge, i dag der gider at flere år på skole bænken inden for en matematisk studentereksamen, en HTX eller et svendebrev fra El- eller Metalfagene bare for at køre tog.
Ser man på Letbanen i Aarhus, der kræver det ikke så meget for at køre Letbane
• Have kørekort til kategori B
• Være fyldt 21 år
• Kunne opfylde helbredskravene på letbaneområdet
• Have normalt farvesyn
• Have teknisk forståelse
• Kunne tale, læse og skrive dansk på et fornuftigt niveau
• Have en tilfredsstillende straffeattest
Nogle vælger da at søge ind til Letbanen, hvis man bor i de områder hvor Letbanen i Aarhus kommer frem
DSB, og andre selvskaber burde kikke lidt på hvordan Letbanen ansætter deres folk.
Børge
Glædelig jul og Godt nytår
Læserbrev: Lokomotivførerne frygter den virkelige verden
af AndreasM, 6/12 2018, 15:21 (1965 dage siden) @ Ib Jensen
Fantastisk hvordan han magter at ramme ved siden af på samtlige punkter, det må man give ham.
R. Thomsen, selvstændig
af Svend, 6/12 2018, 16:18 (1965 dage siden) @ AndreasM
redigeret af Svend, 6/12 2018, 16:47
Fantastisk hvordan han magter at ramme ved siden af på samtlige punkter, det må man give ham.
.
Det er meget nemmere at skrive om noget man ikke ved noget om. Så er man ikke bundet af noget, når man begynder at ævle løs.......
--
Svend
DSB arbejdsmiljø, til gavn for alle.
af Peer Pedersen, 7/12 2018, 06:51 (1965 dage siden) @ Svend
DSB er en privat virksomhed ejet af den danske stat, os alle sammen, drevet af ansatte embedsmænd og de folkevalgte politikere.
En så stor statsejet virksomhed med en meget stor indflydelse på hele det danske samfund, ejernes liv, førlighed og det samlede miljø, bør den drives uden hensyn til det omkring liggende samfund og ejernes, brugernes, de ansattes moral.
Hele det danske samfund er afhængig af at befolkningen og erhvervslivet bruger jernbanen mest muligt.
Jo flere der tager toget og jo mere gods der sendes med jernbanen, des bedre plads vil der blive på vore veje og miljøet omkring os vil blive renere.
Det er ikke menneskeligt naturligt at møde på arbejde på en ny tid både nat og dag, det er betingelserne for de mennesker der skal sikre os en sikker og miljørigtig transport, igennem hele Danmark. Vi har brug for at de møder ædru, friske og motiverede på arbejde på alle tider af døgnet, derfor skal der tages et meget stort hensyn til deres ferie og arbejdsfordeling, således at også deres familier kan leve med dette meget uregelmæssige liv.
Hvis det skaber et bedre arbejdsmiljø, at medarbejderne der har denne belastning, inde på livet og mærker ulemperne deltager i ferie og arbejdsfordelingen, er der vel ikke nogen grund til at tage dette stærk motivations givende arbejdsområde fra dem.
Hvis ledelsen i DSB og ejernes repræsentanter, de folkevalgte i Folketinget ønsker at denne stærkt motivations fremmende planlægnings opgave skal tages fra medarbejder repræsentanterne var det måske en god ide at konsultere psykologer og læger for at finde det bedst mulige arbejdsmiljø, de kan presse ned over medarbejderne, uden at det går ud over medarbejderen, deres familier, kunderne, miljøet og hele den øvrige del af ejerkredsen, alle Danmarks borgere.