Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Graffiti igen (Generelt)

af F.M.Hansen, 7/12 2018, 17:42 (1964 dage siden)

Ja, så er jeg her igen

Siden slut oktober har jeg fået ca 135 indmeldinger om graffiti.
Det er super godt gået, og I kan godt klappe jer selv på skulderen!

Her kan I se hvordan fremdriften er på antal enheder med indmeldt graffiti...

[image]


Men hvis vi skal derhen hvor vi kan få det afrenset senest 72 timer efter en melding må I og vi holde fast nu og I må love mig at I ikke glemmer indsatsen...

På forhånd tak til jer alle.

[image]

Graffiti igen

af mikedk2100, 7/12 2018, 18:32 (1964 dage siden) @ F.M.Hansen

Det er rigtig dejligt også for kunderne, at der bliver mindre graffiti.

Men et spørgsmål i den forbindelse. Jeg læste et sted, at DSB bruger omkring 40 mio årligt på afrensning af s-tog årligt.

Det er 400 mio på 10 år, eller knap en halv milliard.

For udenforstående er det rigtig mange penge, hvor der kunne fås rigtig meget bygning for dem. Hvorfor bruger man ikke pengene på at få bygget remiser til s-togene, så de i hvert fald kunne stå i fred om natten og når de ikke bruges?

Igen, jeg tænker jo, at man for en halv milliard burde kunne få bygninger, så ingen s-tog skulle stå ude. Det burde kunne tjene sig ind.

Mvh
Michael

Graffiti igen

af ClausAmager, 7/12 2018, 19:12 (1964 dage siden) @ F.M.Hansen

Ja, så er jeg her igen

Siden slut oktober har jeg fået ca 135 indmeldinger om graffiti.
Det er super godt gået, og I kan godt klappe jer selv på skulderen!

Her kan I se hvordan fremdriften er på antal enheder med indmeldt graffiti...

[image]


Men hvis vi skal derhen hvor vi kan få det afrenset senest 72 timer efter en melding må I og vi holde fast nu og I må love mig at I ikke glemmer indsatsen...

På forhånd tak til jer alle.

[image]

Skal din søgen af hjælp i dette forum ses som en konsekvens af, at DSBs eget frontpersonale har opgivet at melde ind?....
Da jeg første gang så din appel tænkte jeg... Sikke en falliterklæring...

Mvh.
Claus

Graffiti igen

af F.M.Hansen, 7/12 2018, 19:35 (1964 dage siden) @ ClausAmager

Du kan tænke lige hvad du vil Claus.

Jeg opfatter det nærmere som flere øjne der ser...
Heldigvis er der rigtig mange der deler den opfattelse.

God weekend min ven!

Mvh Freddy

Graffiti igen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 8/12 2018, 09:11 (1963 dage siden) @ F.M.Hansen

Hov hov
Nu var stemningen lige så god.

Det er da dårligt at DSB ikke kan klare sin opgave selv, MEN
Det er også rigtigt at flere øjne....

Så tror jeg det giver et medansvar og få flere til at passe på tingene.

Graffiti igen

af SimonValby, 7/12 2018, 21:49 (1964 dage siden) @ F.M.Hansen

- og jeg synes faktisk, at man kan se det i det daglige. Jeg bor lige ud til banen i Valby, og jeg oplever at særligt regionaltogene ( DD vogne) har mindre grafitti og iøvrigt er renere end længe.

Dejligt! :)
Fortsæt det gode arbejde.

Graffiti igen

af Svend, 8/12 2018, 10:16 (1963 dage siden) @ F.M.Hansen

Men hvis vi skal derhen hvor vi kan få det afrenset senest 72 timer efter en melding må I og vi holde fast nu og I må love mig at I ikke glemmer indsatsen...

Jeg undrer mig stadig over, at man ikke anvender den gamle ide om at forsyne klargørings- og rengøringspersonale (og s-togsrevisorer) med glasskrabere. På den måde kan man hurtigt (altså mens stammen endnu er i drift) fjerne en del af "kunstværkerne", samtidig med at passagererne igen kan se ud af vinduerne.

--
Svend

Graffiti igen

af Larbeck, 8/12 2018, 11:22 (1963 dage siden) @ F.M.Hansen

Som jævnlig bruger af S-Tog, forekommer det mig at kvaliteten af rengøring ude- såvel som indvendigt er markant forbedret

Graffiti igen

af Steven50, 10/12 2018, 13:58 (1961 dage siden) @ F.M.Hansen

Er det ikke kun et problem fordi DSB vælger at bruge penge på at fjerne graffitien?
Personligt generer graffitien ikke mig hvis den ikke er på ruderne. Alt DSB-personale kunne blive udstyret med en glasskraber og fjerne malingen fra ruderne når de så det. På den måde tror jeg at malerne ville vælge ikke at male så meget på ruderne. Uanset hvad vil der altid være malere, så vi kommer nok ikke "problemet" helt til livs nogensinde..

MVH. Steven

Graffiti igen

af Ib Jensen, 10/12 2018, 15:56 (1961 dage siden) @ Steven50

så vi kommer nok ikke "problemet" helt til livs nogensinde


Næh, ikke så længe DSB ikke vil problemet til livs.

Graffiti igen

af krabsen, 10/12 2018, 17:20 (1961 dage siden) @ Ib Jensen

Næh, ikke så længe DSB ikke vil problemet til livs.

Og det ved du dokumenterbart, at selskabet ikke vil?

Ellers er det bare en sædvanlig bolværksmatrosudtalelse.

Graffiti igen

af Ib Jensen, 10/12 2018, 17:59 (1961 dage siden) @ krabsen

Næh, ikke så længe DSB ikke vil problemet til livs.


Og det ved du dokumenterbart, at selskabet ikke vil?


Slap nu af. Hvis du var ansvarlig direktør i DSB og fik at vide, at du blev fyret, hvis ikke du løste opgaven, ville du jo nok løse opgaven. Men ingen i DSB vil åbenbart påtage sig ansvaret, for hvis de gjorde det, blev opgavet jo løst.

Graffiti igen

af krabsen, 10/12 2018, 18:11 (1961 dage siden) @ Ib Jensen

Slap nu af. Hvis du var ansvarlig direktør i DSB og fik at vide, at du blev fyret, hvis ikke du løste opgaven, ville du jo nok løse opgaven. Men ingen i DSB vil åbenbart påtage sig ansvaret, for hvis de gjorde det, blev opgavet jo løst.

Sludder og vrøvl.

DSB vælger formentlig at prioritere så stabil drift som muligt under de givne omstændigheder; det være sig økonomiske (der skal være penge til det) og tekniske (der skal være skinner at køre på og materiel at køre med). Det er som alt andet i den virkelige verden en afbalancering.

Hvis du har en løsning på grafittiproblemet, der tager hensyn til de givne vilkår som DSB arbejder under, så er jeg sikker på at både virksomheden og ejeren vil tage imod med kyshånd.

Men det er naturligvis nemmere at sidde på sidelinien og skælde ud.

Graffiti igen

af Ib Jensen, 10/12 2018, 18:44 (1961 dage siden) @ krabsen

DSB vælger formentlig at prioritere så stabil drift som muligt under de givne omstændigheder; det være sig økonomiske (der skal være penge til det) og tekniske (der skal være skinner at køre på og materiel at køre med). Det er som alt andet i den virkelige verden en afbalancering


Lige præcis. DSB har valgt at graffiti ikke har nogen høj prioritet.

Graffiti igen

af krabsen, 10/12 2018, 19:36 (1961 dage siden) @ Ib Jensen

Lige præcis. DSB har valgt at graffiti ikke har nogen høj prioritet.

Vrøvl igen. DSB har valgt at afvikling af trafikken har højere prioritet.

Det hjælper ikke på hverken økonomien eller kontraktopfyldelsen, at alle tog holder fine, skinnende og nymalede i remisen, hvis det betyder at der ingen kører ude på strækningerne.

Graffiti igen

af re20000, 10/12 2018, 19:39 (1961 dage siden) @ krabsen

er I lige søde at holde en lille pause i skriverierne mens jeg går i køkkenet og laver mig en portion popcorn?

Nold

Graffiti igen

af Ib Jensen, 10/12 2018, 20:25 (1961 dage siden) @ krabsen

Lige præcis. DSB har valgt at graffiti ikke har nogen høj prioritet.


Vrøvl igen. DSB har valgt at afvikling af trafikken har højere prioritet.

Det hjælper ikke på hverken økonomien eller kontraktopfyldelsen, at alle tog holder fine, skinnende og nymalede i remisen, hvis det betyder at der ingen kører ude på strækningerne.


Potaito, potaato..... Vi sendte mænd til månen i 1969. Vil du i ramme alvor påstå, at DSB ikke kunne undgå graffiti, hvis man virkelig ville?

Du fokuserer alt for meget på, hvad man skal gøre, når først graffitien er påsmurt, i stedet for at bruge ressourcer på at undgå, at den i det hele taget når frem til toget.

Vi taler ikke om at få en abort. Vi taler om at undgå at blive gravid.

Graffiti igen

af ClausAmager, 10/12 2018, 20:59 (1961 dage siden) @ Ib Jensen

Lige præcis. DSB har valgt at graffiti ikke har nogen høj prioritet.


Vrøvl igen. DSB har valgt at afvikling af trafikken har højere prioritet.

Det hjælper ikke på hverken økonomien eller kontraktopfyldelsen, at alle tog holder fine, skinnende og nymalede i remisen, hvis det betyder at der ingen kører ude på strækningerne.

Potaito, potaato..... Vi sendte mænd til månen i 1969. Vil du i ramme alvor påstå, at DSB ikke kunne undgå graffiti, hvis man virkelig ville?

Du fokuserer alt for meget på, hvad man skal gøre, når først graffitien er påsmurt, i stedet for at bruge ressourcer på at undgå, at den i det hele taget når frem til toget.

Vi taler ikke om at få en abort. Vi taler om at undgå at blive gravid.

Enig.

Se hvor åbent S-togsværkstedet i Tåstrup er, for enhver der ønsker adgang...
En af dem der afrenser graffiti derude fortalte mig, at de engang har oplevet at afrense graffiti på den ene side af toget, medens de var igang med at male på den anden side...

Og den slags tilnærmelsesvis åbne arealer findes der mange af.

Derfor virker det også en anelse til grin at bede om hjælp til skader der er sket, når man tilsyneladende intet gør for at forebygge...

Man kan eksempelvis nærmest omtale KT (sporterrænet ved det hedengangne Gule Palæ) som en ren malerkabine...

Mvh.
Claus

Graffiti igen

af krabsen, 10/12 2018, 21:02 (1961 dage siden) @ Ib Jensen

Hvis du læste hvad jeg skriver (muligvis store krav, indrømmet) ville du forstå, at jeg fokuserer på, at DSB opererer under givne politiske og økonomiske vilkår.

At blande et politisk understøttet og finansieret rumprojekt i USA ind i billedet er mest, hvad man nu om dage kalder en overspringshandling.
Med mindre din løsning er at sende alle tog til månen, hvor de indrømmet vil være ret svære at nå for grafitti-malere.

Graffiti igen

af Horsecreek, 10/12 2018, 16:04 (1961 dage siden) @ F.M.Hansen

Godt arbejde, og forsæt med at hæve standarden. Når den dag kommer og grafittien kan fjernes inden for 72 timer, så sæt det som mål at togsæt med grafitti slet ikke kommer i drift.

Et anden forslag. Sørg for hurtigst muligt at få ødelagt grafittien. Det kan godt være at togsættet ikke kan nå at blive renset, og dermed bliver nød til at køre med grafitti. Bare det at det er ødelagt og ikke kan fotograferes dæmper motivationen for malerne.

Graffiti igen

af Bruger4711, 10/12 2018, 18:03 (1961 dage siden) @ Horsecreek

Et anden forslag. Sørg for hurtigst muligt at få ødelagt grafittien. Det kan godt være at togsættet ikke kan nå at blive renset, og dermed bliver nød til at køre med grafitti. Bare det at det er ødelagt og ikke kan fotograferes dæmper motivationen for malerne.


Det er man allerede begyndt på. Se blandt andet dette eksempel.

Billige jernbane T-shirts

Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak