Ny godsoperatør - i Danmark (Generelt)

af Allan Støvring-Nielsen, mandag 10. december, 2018, 17:14 (924 dage siden)

Hej

I dag var der premiere på Green Cargo som operatør i Danmark. I første omgang på import/export toget mellem Sverige og Kolding. Her ses returløbet mod Sverige ved Taastrup.

mvh, Allan

[image]

Ny godsoperatør - i Danmark

af TeamBaumann, Hjordkær, mandag 10. december, 2018, 17:18 (924 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Vil det sige at man kan komme til at se disse "grønne" i Kolding?
og hvilken ugedag kører de tur / retur - danmark / sverige

Ny godsoperatør - i Danmark

af Peter Linaa, mandag 10. december, 2018, 17:46 (924 dage siden) @ TeamBaumann

Vil det sige at man kan komme til at se disse "grønne" i Kolding?
og hvilken ugedag kører de tur / retur - danmark / sverige

Køreplanerne for Green Cargo findes i TKG K19.

M v h
Peter L

Ny godsoperatør - i Danmark

af OD, Od ⌂ @, mandag 10. december, 2018, 19:31 (924 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Ny godsoperatør - i Danmark

af Jens N @, Fredericia, mandag 10. december, 2018, 22:32 (924 dage siden) @ OD, Od

Gennem Kauslunde kl. 11.36½.

http://www.oledinesen.dk/green-cargo/nggallery/green-cargo/green-cargo-gc/image/2018121...


Der er ændret en del på strømaftager konfigurationen mellem Kauslunde (OD’s billede) og Taastrup (ASN’s billede).

Mvh. Jens

Ny godsoperatør - i Danmark

af ulca, mandag 10. december, 2018, 20:04 (924 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Det er da vist et ret tungt godstog hvis begge lokomotiver arbejder (indikeret af at de begge har en pantograf oppe), når de (185.2) står angivet som at have en effekt på 5,6 kW.
Hvor EG har en angivet effekt på 6,5 kW og værende i stand til at igangsætte et tog på 2.000 ton på en 15,4 promille stigning (som i tunnelen under Storebælt) hvis det skulle gå i stå.

Og ja, jeg ved godt at evnen til at trække et tog afhænger af trækkraften angivet i kN. For EG er denne angivet som 400 kN (ved leveringen den største trækkraft blandt europæiske lokomotiver), mens 185.2 står til 300 kN.
I øvrigt har jeg set den normale kobling angivet som kunne holde til omkring 4.000 ton, hvilket svarer til ca 39,2 kN.

Ny godsoperatør - i Danmark

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, mandag 10. december, 2018, 21:02 (924 dage siden) @ ulca

Mon ikke du mener MW for effekten....
Ved forspandskørsel reduceres starttrækkraften. Kan ikke huske tallet præcist, men mener der er 570 kN for to TRAXX AC2 i spand,
Som en detalje er traktionen for persontogs TRAXX normalt nedsat til 290 kN, når lokomotivet er bagest i en styrevognsstamme,
Lasse

Ny godsoperatør - i Danmark

af QN903Qnr0779, mandag 10. december, 2018, 23:37 (924 dage siden) @ ulca

omkring 4.000 ton, hvilket svarer til ca 39,2 kN.

Øhh - hvor har du lært det? Newton: F = m*a, og med m = 1 kg og a = g = 9,82 m/s^2 (tyngdeaccelerationen) har du relationen 1 kg svarer til 9,82 N, eller (f. eks.) 300 kN svarer til ca. 30,5 ton. Jeg ved heller ikke hvor du har 4.000 ton fra - det ville svare til over 39.000 kN eller ca. 130 TRAXX-lokomotiver, og det holder en standardkobling garanteret ikke til.... - Du må have byttet om på togvægt og trækkraft - man kan godt trække et godstog på 4.000 ton med én TRAXX, bare det er helt fladt, bremserne ikke hænger, og man kan leve med at det tager lidt tid at komme op i fart :-)

Ny godsoperatør - i Danmark

af kme, tirsdag 11. december, 2018, 00:17 (924 dage siden) @ QN903Qnr0779

omkring 4.000 ton, hvilket svarer til ca 39,2 kN.


Øhh - hvor har du lært det? Newton: F = m*a, og med m = 1 kg og a = g = 9,82 m/s^2 (tyngdeaccelerationen) har du relationen 1 kg svarer til 9,82 N[...]

Hvis du kan accelerere et tungt godstog med 1 g skal jeg nok lade være med at stå i vejen. Desværre er du mindst en faktor 20 ved siden af.

0,1 g er pænt for et passagertog, ICE 4 er fx. ca. 0,06 g.

Ny godsoperatør - i Danmark

af OD, Od ⌂ @, tirsdag 11. december, 2018, 01:18 (924 dage siden) @ ulca

Hvis man nu brugte lidt tid ude i virkligheden på at spotte tog, i stedet for at sidde bag skærmen og lave fuldstændige ligegyldige beregninger i forhold til emnet (Ny godsoperatør - i Danmark), så vil man hurtigt opdage, at to lokomotiver med pinden oppe, overhovedet ikke er usædvanligt, ej heller ved mindre tog.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen