Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banedanmark lancerer ny trafikinfo-side

af Jens Hansen, 14/12 2018, 15:17 (1953 dage siden) @ Svend

Vel i og for sig et fornuftigt værktøj, men måske med en lidt snæver vinkel.

Jeg kan godt undre mig over at alle de skatteyderbetalte virksomheder nærmest bekriger hinanden med aps. Hvorfor stiller Banedanmark ikke disse data til rådighed i rejseplanen, det vil andet andet lige, få produktet ud til mange flere kunder. Og være nemmere, for netop kunderne.

JH

Banedanmark lancerer ny trafikinfo-side

af steenth, 14/12 2018, 17:00 (1952 dage siden) @ Jens Hansen

Vel i og for sig et fornuftigt værktøj, men måske med en lidt snæver vinkel.

Jeg kan godt undre mig over at alle de skatteyderbetalte virksomheder nærmest bekriger hinanden med aps. Hvorfor stiller Banedanmark ikke disse data til rådighed i rejseplanen, det vil andet andet lige, få produktet ud til mange flere kunder. Og være nemmere, for netop kunderne.

De samme data, som dinstation bruger, er det samme data som bl.a. rejseplanen bruger til realtidsoplysninger. Og dinstation er en forpremiere på det nye system, som skal levere information til skærme på stationerne. Da jeg fik det præsentere for det for et par måneder siden, virkede som om at de ville have igang med det nye system i praksis, men uden at tage det sidste trin - at vise det på skærmen på stationerne.

Banedanmark lancerer ny trafikinfo-side

af KKLD, 14/12 2018, 17:10 (1952 dage siden) @ steenth

Hvis dataen er det samme som rejseplanen bruger, hvordan kan det så være at der ikke blive vist noget information om s-tog?

Banedanmark lancerer ny trafikinfo-side

af steenth, 14/12 2018, 17:34 (1952 dage siden) @ KKLD

Hvis dataen er det samme som rejseplanen bruger, hvordan kan det så være at der ikke blive vist noget information om s-tog?

Systemerne til S-tog er anderledes end fjerntog. Det nye system er kun beregnet på fjern- og regionaltog.

Banedanmark lancerer ny trafikinfo-side

af Henrik C, Kolding, 17/12 2018, 09:31 (1950 dage siden) @ Svend

hø hø..

Direkte tog (44912) mellem Kolding og Malmø, sjovt at man ikke kan se vogn nr., om der er lav indstigning og om der er plads til cykler :-D

[image]

--
mvh. Henrik C

Banedanmark lancerer ny trafikinfo-side

af mikkelhansen, Lunderskov, 17/12 2018, 10:17 (1950 dage siden) @ Henrik C

Det ser ud til at Green Cargo i de bagvedliggende systemer klassificeres som personførende, og derfor fremgår af dinstation.dk. NG46253 fremgår også af visningen for Padborg den kommende nat - endda fra et spor uden perron. Så umiddelbart optræder Green Cargos tog på dinstation.dk, hvis de udgår fra eller standser på den pågældende station (de fremgår dog ikke ved driftsstandsning, derfor vil de umiddelbart kun fremgå i Kolding og Padborg). Jeg har sendt en mail til design@bane.dk om fejlen.

--
Hilsen
Mikkel

Banedanmark lancerer ny trafikinfo-side

af Henrik Jensen, 17/12 2018, 14:17 (1950 dage siden) @ Henrik C

Og interessant at toget til Østerport går via Roskilde. Hvilke andre muligheder er det for tiden?

Mvh
Henrik

Banedanmark lancerer ny trafikinfo-side

af Fwronah, 17/12 2018, 14:48 (1950 dage siden) @ Henrik Jensen

Og interessant at toget til Østerport går via Roskilde. Hvilke andre muligheder er det for tiden?

Man må vel formode, at oversigten er sat op og gjort klar til åbning af den nye bane via Køge Nord. I så fald skal nogle af togene ikke via Roskilde.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak