Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Aalborg Lufthavn station (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 21/12 2018, 23:35 (1946 dage siden)

Som jeg har forstået det, skal den enkeltsporede strækning Lindholm-Aalborg Lufthavn udstyres med "gammeldags" signalteknologi. Det må vel betyde, at Aalborg Lufthavn bliver en station i sikkerhedsmæssig forstand med I-signal, U-signal og to PU'er?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og noget om strækningen Randers-Aalborg

Aalborg Lufthavn station

af Rørvig Station, 22/12 2018, 06:07 (1946 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Som jeg har forstået det, skal den enkeltsporede strækning Lindholm-Aalborg Lufthavn udstyres med "gammeldags" signalteknologi. Det må vel betyde, at Aalborg Lufthavn bliver en station i sikkerhedsmæssig forstand med I-signal, U-signal og to PU'er?

Det kan man vel ikke være sikker på. Der er lavet så mange ad hoc-løsninger i tidens løb: Arbejdskørsel på fri bane (Vejle Sygehus, Roskilde Festival, Døllefjelde-Musse), rangering på havnebane (Hundested Havn). Der er forhåbentligt nogen, der ved mere om emnet end mig.

Aalborg Lufthavn station

af andersj, Aalborg, 22/12 2018, 10:16 (1945 dage siden) @ Rørvig Station

Som jeg har forstået det, skal den enkeltsporede strækning Lindholm-Aalborg Lufthavn udstyres med "gammeldags" signalteknologi. Det må vel betyde, at Aalborg Lufthavn bliver en station i sikkerhedsmæssig forstand med I-signal, U-signal og to PU'er?


Det kan man vel ikke være sikker på. Der er lavet så mange ad hoc-løsninger i tidens løb: Arbejdskørsel på fri bane (Vejle Sygehus, Roskilde Festival, Døllefjelde-Musse), rangering på havnebane (Hundested Havn). Der er forhåbentligt nogen, der ved mere om emnet end mig.

Men her er der tale om to perronspor og et opstillingsspor. Men derfor kan man jo stadig godt lave en discountløsning med aflåse sporskifter indtil ETCS bliver udrullet.

--
Mvh Anders

Aalborg Lufthavn station

af MMP, 22/12 2018, 18:07 (1945 dage siden) @ andersj

I/U signaler, Pu signaler i begge perronspor samt en Dv i opstillingsspor.
Samt en større udbygning af Lindholm

/Jørn

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak