Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Midtjyske Jernbaner har igangsat udbud af nye togsæt (Generelt)

af andersj, Aalborg, 27/12 2018, 23:24 (1939 dage siden)

Midtjyske Jernbaner har igangsat udbud af 4 dieseltogsæt til levering senest 31/7 2020 med idriftsættelse senest 13/12 2020. 3 togsæt skal benyttes på Vemb-Lemvig-Thyborøn og 1 skal bruges som reservetogsæt til deling mellem førnævnte strækning og Holstebro-Skjern.

Udbuddet forventes at blive afgjort i starten af 2019, også må vi se hvornår Alstom har plads i kalenderen til at producere 4 Lint 41.

--
Mvh Anders

Midtjyske Jernbaner har igangsat udbud af nye togsæt

af Morten, 28/12 2018, 09:03 (1938 dage siden) @ andersj

De bliver nok dyre hvis det på forhånd ligger helt fast at det skal være Lint?

Mvh
Morten

Midtjyske Jernbaner har igangsat udbud af nye togsæt

af Jens Hansen, 28/12 2018, 09:12 (1938 dage siden) @ Morten

Ville vel være fornuftigt at købe 4 let brugte, som kunne holde 10 år?

Så kan der købes 6 - 7 nye togsæt, når de 3 Lint fra Arriva skal udskiftes.

JH

Midtjyske Jernbaner har igangsat udbud af nye togsæt

af andersj, Aalborg, 28/12 2018, 09:46 (1938 dage siden) @ Jens Hansen

Ville vel være fornuftigt at købe 4 let brugte, som kunne holde 10 år?

Så kan der købes 6 - 7 nye togsæt, når de 3 Lint fra Arriva skal udskiftes.

JH

Jeg tvivler på at der kan findes 4 brugte Lint togsæt, og i så fald skal Midtjyske Jernbaner selv stå for ETCS udrustning. De 3 togsæt fra Arriva overtages med ETCS installeret igennem Signalprogrammet.

--
Mvh Anders

Midtjyske Jernbaner har igangsat udbud af nye togsæt

af andersj, Aalborg, 28/12 2018, 10:00 (1938 dage siden) @ Morten

De bliver nok dyre hvis det på forhånd ligger helt fast at det skal være Lint?

Mvh
Morten

Der er stort set ikke andre der producere dieseltogsæt mere end Alstom. Desuden var en af betingelserne for at man ville overtage Holstebro-Skjern at man kunne få Lint togsæt af staten fremfor de DSB Desiro togsæt man var blevet tilbudt i starten. Grunden til dette er at der er væsentligt billigere for en lille operatør som Midtjyske Jernbaner kun at have en togtype at vedligeholde. Der vil dog nok stadig være en del forskelle på en Lint anno 2003 og anno 2020.

--
Mvh Anders

Midtjyske Jernbaner har igangsat udbud af nye togsæt

af Rail, 28/12 2018, 12:15 (1938 dage siden) @ andersj

De bliver nok dyre hvis det på forhånd ligger helt fast at det skal være Lint?

Mvh
Morten


Der er stort set ikke andre der producere dieseltogsæt mere end Alstom. Desuden var en af betingelserne for at man ville overtage Holstebro-Skjern at man kunne få Lint togsæt af staten fremfor de DSB Desiro togsæt man var blevet tilbudt i starten. Grunden til dette er at der er væsentligt billigere for en lille operatør som Midtjyske Jernbaner kun at have en togtype at vedligeholde. Der vil dog nok stadig være en del forskelle på en Lint anno 2003 og anno 2020.

Ja det er en værre rodebutik efterhånden med de Lint og Desiro

Man burde have solgt nogle af de "gamle" Lint til Lokaltog pga. Roskilde - Køge og ladet Midtjyske købe Nordjyskes Desiro'er.
De så kunne få flere nye Lint - Så ville der være mindre rod i versionerne.

Midtjyske Jernbaner har igangsat udbud af nye togsæt

af Frank Poulsen, 28/12 2018, 13:41 (1938 dage siden) @ Rail

De bliver nok dyre hvis det på forhånd ligger helt fast at det skal være Lint?

Mvh
Morten


Der er stort set ikke andre der producere dieseltogsæt mere end Alstom. Desuden var en af betingelserne for at man ville overtage Holstebro-Skjern at man kunne få Lint togsæt af staten fremfor de DSB Desiro togsæt man var blevet tilbudt i starten. Grunden til dette er at der er væsentligt billigere for en lille operatør som Midtjyske Jernbaner kun at have en togtype at vedligeholde. Der vil dog nok stadig være en del forskelle på en Lint anno 2003 og anno 2020.


Ja det er en værre rodebutik efterhånden med de Lint og Desiro

Man burde have solgt nogle af de "gamle" Lint til Lokaltog pga. Roskilde - Køge og ladet Midtjyske købe Nordjyskes Desiro'er.
De så kunne få flere nye Lint - Så ville der være mindre rod i versionerne.

Helt enig! Jeg tænker også man generelt burde tænke lidt over alle de forskellige versioner og små dieseltogsæt rundt om i landet og smide i en stor pulje og så se hvordan kan vi fordele dem ud så det giver mening rundt omkring...

Avatar

Midtjyske Jernbaner har igangsat udbud af nye togsæt

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 28/12 2018, 19:42 (1938 dage siden) @ Frank Poulsen

Man burde have solgt nogle af de "gamle" Lint til Lokaltog pga. Roskilde - Køge og ladet Midtjyske købe Nordjyskes Desiro'er.
De så kunne få flere nye Lint - Så ville der være mindre rod i versionerne.


Helt enig! Jeg tænker også man generelt burde tænke lidt over alle de forskellige versioner og små dieseltogsæt rundt om i landet og smide i en stor pulje og så se hvordan kan vi fordele dem ud så det giver mening rundt omkring...

Lokaltog har styr på sine Lint - de er alle opgraderet til at kunne køre sammen allesammen (så vidt jeg ved).

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak