ADVARSEL: Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen udsteder hermed (Generelt)

af Niels Munch @, mandag 07. januar, 2019, 09:04 (77 dage siden)

ADVARSEL fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen af 05.01.2019:

"ADVARSEL: Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen udsteder hermed advarsel på jernbaneområdet

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen udsteder hermed advarsel mod anvendelse af vogntype ”lommevogne” ved transport af sættevogne, herunder - men ikke begrænset til - vogne af typen Sdggmrs udstyret med alle typer saddel/skammel.
Denne advarsel udstedes på baggrund af en orientering fra Havarikommissionen dags dato. Henvendelsen bygger på, at der er identificeret en mulig risiko for, at sættevognen ikke låses fast til skammel/saddel i forbindelse med transport.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har ikke fået dokumentation for, at denne risiko er begrænset til en bestemt type ”lommevogne”, type af skammel/saddel eller kombinationen af disse. På baggrund af dette udsender styrelsen denne advarsel.

Styrelsen opfordrer godsoperatører til at udføre ekstra kontrol ved sikring af låsemekanismen, når sættevogne monteres på godsvogne.

Styrelsen går nu i gang med nærmere at afklare, om denne risiko begrænses til bestemte typer af godsvogne eller bestemte typer af skamler/sadler.

Denne advarsel gælder for det samlede danske jernbanenet, uanset om der er tale om gods i transit eller ej."

Kilde: http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Presse/Nyhedsarkiv/Jernbanesikkerhed/2019/01/ADVARSEL-... .


M.v.h.
Niels


Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.


 Læs artiklen 
Ringsted i snestorm
Ringsted i snestorm
Webmaster Tommy Nilsson var den 28. december 2001 i Ringsted midt i en snestorm. Det kom der denne fotoreportage ud af. Det lykkedes at holde kameraet nogenlunde fri for sne selv om sneen væltede ned.




 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen