Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende (Generelt)

af Jeg kører i en Kia, 15/1 2019, 03:42 (1928 dage siden)

Jeg faldt over den her video, af en spade, som på en eller anden måde har tilsneget sig en nøgle til førerrummet på et litra SA. samtidig med han færdes på sporarealet omkring hvad der ligner Hellerup og laver hærværk.

Og det er så her jeg undrer mig - er der ikke kontrol over hvem der har den slags nøgler? Betryggende.

https://www.youtube.com/watch?v=nn9_1d-6Wug

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Jimmy, 15/1 2019, 12:11 (1927 dage siden) @ Jeg kører i en Kia

Umiddelbart kan man ikke bare få udleveret nøgler til div. Materiel typer eller adgangskort. Vedkommende nar må enten have stjålet/fundet nogle nøgler eller kender en der er ansat ved DSB S-tog. Og der igennem enten lånt elller selv taget nogle nøgler håber det sidste. For ellers tror jeg ikke at vedkommende DSB ansatte er i firmaet ret meget længere. Vel at mærke man selvfølgelig finder ud af hvem vedkommende er...

Synd man ikke møder sådan en nar, han skulle have jordens største røvfuld og have lov til at vaske det hele af uden maske på. Og helst et sted hvor alle kunne komme forbi og se på mens idioten vaker af på livet løs. Derefter han fjæs i avisen uden censur.

Man kunne jo til slut dyppe ham i en tønde med tjærer og rulles i fjer...:-D

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Ib Jensen, 15/1 2019, 12:33 (1927 dage siden) @ Jimmy

Synd man ikke møder sådan en nar, han skulle have jordens største røvfuld og have lov til at vaske det hele af uden maske på. Og helst et sted hvor alle kunne komme forbi og se på mens idioten vaker af på livet løs. Derefter han fjæs i avisen uden censur.

Man kunne jo til slut dyppe ham i en tønde med tjærer og rulles i fjer...:-D


Du har et meget underligt forhold til dansk lovgivning.

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Keld H. Mikkelsen, 15/1 2019, 12:59 (1927 dage siden) @ Ib Jensen

Synd man ikke møder sådan en nar, han skulle have jordens største røvfuld og have lov til at vaske det hele af uden maske på. Og helst et sted hvor alle kunne komme forbi og se på mens idioten vaker af på livet løs. Derefter han fjæs i avisen uden censur.

Man kunne jo til slut dyppe ham i en tønde med tjærer og rulles i fjer...:-D

Du har et meget underligt forhold til dansk lovgivning.

Tror du da at disse hærværkstyper reagerer bedre på at vi sætter os i en rundkreds og prøver at forklare dem at de ikke må male på togene længere..?

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Ib Jensen, 15/1 2019, 13:12 (1927 dage siden) @ Keld H. Mikkelsen

Tror du da at disse hærværkstyper reagerer bedre på at vi sætter os i en rundkreds og prøver at forklare dem at de ikke må male på togene længere..?


Nej, og det er heller ikke det, der er sanktionen fra samfundets side. Men det ved du jo også godt. Så hvorfor alt det vrøvl?

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Peter Christensen, 15/1 2019, 13:22 (1927 dage siden) @ Ib Jensen

Nej, og det er heller ikke det, der er sanktionen fra samfundets side. Men det ved du jo også godt. Så hvorfor alt det vrøvl?

Næ, HVIS de bliver snuppet, plejer der at komme en dom for hærværk og så kommer der et civilt søgsmål bagefter for erstatning (ofte flere 100.000 kr. - rigeligt til at drive et ungt menneske til tiggerstaven i årevis). Dod skal DSB huske at forny kravet med mellemrum; det var DSB gode til for år siden, men jeg kender ikke aktuel status.

Personligt var jeg mest til at "svineristerne" kunne sættes til at vaske malerierne af - gerne til en "polske timeløn". På denne måde modregnes i erstatningen. Kombineret med fodlænke, så jo flere timer der lægges, jo hurtigere ryger lænken af....

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Ib Jensen, 15/1 2019, 13:36 (1927 dage siden) @ Peter Christensen

Personligt var jeg mest til at "svineristerne" kunne sættes til at vaske malerierne af - gerne til en "polske timeløn". På denne måde modregnes i erstatningen. Kombineret med fodlænke, så jo flere timer der lægges, jo hurtigere ryger lænken af....


Min pointe er blot, at hver gang vi her i forum beskæftiger os med klatmalerier på togmateriel, er der altid et par neandertalere, der er af den opfattelse, at vi skal sætte dansk lovgivning ud af kraft og indføre straffemetoder som i middelalderen. Den holdning har de lov til at have, men hvor er det dog gabende kedeligt og forudsigeligt at læse om hver gang.

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Langelandsbanen, 15/1 2019, 14:13 (1927 dage siden) @ Ib Jensen

Det kaldes ytringsfrihed og er en lovsikret ret...

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Ib Jensen, 15/1 2019, 14:26 (1927 dage siden) @ Langelandsbanen

Det kaldes ytringsfrihed og er en lovsikret ret...


Dét er det - som nævnt. Men det gør det ikke mindre gabende kedeligt og forudsigeligt. Som nævnt.

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Jimmy, 15/1 2019, 15:04 (1927 dage siden) @ Ib Jensen

Tror stadig det ville afholde en del af disse fjolser fra hærværk hvis de blev udstillet og alle kunne se hvem det var. Så en udsendelse fra USA en gang for længe siden og der var der en lokal sherif der brugte denne metode. Folk der havde lavet hærværk, socialt bedrageri, spirituskørsel, butikstyveri m.m. kunne vælge fængsel eller at have et skilt stående ude i haven eller gå rundt 2 timer dagligt med et skilt omkring halsen ved et indkøbscenter. Og det havde han virkelige gode resultater med der var ikke mange gengangere i hans by...

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Ib Jensen, 15/1 2019, 15:16 (1927 dage siden) @ Jimmy

kunne vælge fængsel eller at have et skilt stående ude i haven eller gå rundt 2 timer dagligt med et skilt omkring halsen ved et indkøbscenter


Jeg gi'r op.

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af LHJ, 15/1 2019, 17:26 (1927 dage siden) @ Ib Jensen

kunne vælge fængsel eller at have et skilt stående ude i haven eller gå rundt 2 timer dagligt med et skilt omkring halsen ved et indkøbscenter

Jeg gi'r op.

Kære Ib!

Det var i al fald et godt forsøg, men den slags verbal inkontinens er ganske sikkert noget, som - desværre - er "kommet for at blive" :-(
Men præcis som graffitien betyder det ingenlunde, at man blot skal forholde sig passivt ...

"At Tænke Sig" på bagsiden af Politiken bringer af og til herlige (fiktive) forumsdebatter, hvor den slags ytringer - udover at være tankevækkende - heldigvis også kan fremkalde stor morskab.

God aften til alle!

vh
LH

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af PC, 15/1 2019, 22:58 (1927 dage siden) @ Ib Jensen

Det klogeste du har skrevet i denne tråd

Avatar

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af gaest, 15/1 2019, 17:48 (1927 dage siden) @ Jimmy

Tror stadig det ville afholde en del af disse fjolser fra hærværk hvis de blev udstillet og alle kunne se hvem det var. Så en udsendelse fra USA en gang for længe siden og der var der en lokal sherif der brugte denne metode. Folk der havde lavet hærværk, socialt bedrageri, spirituskørsel, butikstyveri m.m. kunne vælge fængsel eller at have et skilt stående ude i haven eller gå rundt 2 timer dagligt med et skilt omkring halsen ved et indkøbscenter. Og det havde han virkelige gode resultater med der var ikke mange gengangere i hans by...

Det er forhåbentlig også kun i USA at folk som Trump kan blive valgt til et embede der faktisk kræver lidt intelligens. USA er ikke værd at kopiere på alle punkter.

Avatar

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 15/1 2019, 15:38 (1927 dage siden) @ Langelandsbanen

Det kaldes ytringsfrihed og er en lovsikret ret...

Men ikke pligt.......

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Langelandsbanen, 15/1 2019, 19:22 (1927 dage siden) @ Michael Deichmann

Næ, og det har personer der ikke kan lide den slags holdninger heller ikke ;-)

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Avatar

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af mss ⌂, 16/1 2019, 08:29 (1926 dage siden) @ Ib Jensen

Personligt var jeg mest til at "svineristerne" kunne sættes til at vaske malerierne af - gerne til en "polske timeløn". På denne måde modregnes i erstatningen. Kombineret med fodlænke, så jo flere timer der lægges, jo hurtigere ryger lænken af....

Min pointe er blot, at hver gang vi her i forum beskæftiger os med klatmalerier på togmateriel, er der altid et par neandertalere, der er af den opfattelse, at vi skal sætte dansk lovgivning ud af kraft og indføre straffemetoder som i middelalderen. Den holdning har de lov til at have, men hvor er det dog gabende kedeligt og forudsigeligt at læse om hver gang.

Slap dog af Ib!
Det er sq da kun naturligt at folk lufter deres frustrationer over sådan nogle vandaler.
Ved du godt at man ikke skal tage alt man læser bogstaveligt?
Det er det der står "mellem linjerne" der er det centrale.

Det er en udtalt frustration/afmagt over at de fleste slipper afsted med gang på gang at begå dette hærværk, der koster os alle mange millioner om året.
Mange får aldrig betalt gælden hvis de overhovedet får en dom.
Og så sidder der sådan nogle pædagogiske bløddyr og synes at det er så fint det de laver, og pænt spørger dem om ikke de mon kunne male på en kommunalt udpeget mur i stedet? Men det er jo ikke derfor de maler. Det er for at "fucke med samfundet"!
Det er en mentalitet man har støttet op om i ydre venstreorienterede kredse siden Christiania og bz-bevægelsens tid. Det hører en anden tid til, men man nægter kategorisk at sætte grænser for hvad der er en "naturlig" del af ungdommen. At støtte op om "små revolutioner" er romantiseret i visse kredse.
De unge selv kommer angiveligt fra alle baggrunde, generelt aner de slet ikke at deres hærværk koster os alle, for de har ikke forstået hvad "systemet" er. Det er primært forældrenes fortjeneste da de ikke har gidet at tale med deres børn om det -eller selv romantiserer juniors gerninger...

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Ib Jensen, 16/1 2019, 09:46 (1926 dage siden) @ mss

Og så sidder der sådan nogle pædagogiske bløddyr og synes at det er så fint det de laver


Hm.....det er i hvert fald ikke jeg, der synes det. Jeg siger blot, at de bør straffes efter gældende lovgivning, og ikke som "loven" så ud for 500 år siden.

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af Frank Poulsen, 16/1 2019, 10:12 (1926 dage siden) @ Ib Jensen

Og de øvrige her kommenterer (mellem linierne) på at loven burde laves om...

Avatar

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af mss ⌂, 16/1 2019, 19:03 (1926 dage siden) @ Ib Jensen

Og så sidder der sådan nogle pædagogiske bløddyr og synes at det er så fint det de laver

Hm.....det er i hvert fald ikke jeg, der synes det. Jeg siger blot, at de bør straffes efter gældende lovgivning, og ikke som "loven" så ud for 500 år siden.

Ja selvfølgelig, men som sagt skal det nok ikke tages så alvorligt. Det er helt normalt at der skrues op for retorikken når frustrationerne skal ud. En slags "oerdrivelsesventil" så at sige ;-)

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Nøgle til førerrum - i hænderne på uvedkommende

af ivar, 16/1 2019, 23:10 (1926 dage siden) @ mss

Ekstrabladet noget de kalder Nationen. Det er vist relativt enkelt at oprette sig som bruger. Der er sikkert masser af likes at hente, og man slipper for at vralte ned på bodegaen.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak