Der er nogle steder hvor motorvejene simpelt hen er forkert dimensioneret i forhold til den mængde biler der kører ad de 4 spor på Køge bugt motorvejen.
Måske er motorvejene netop veldimensionerede. Hvis man udvider indfaldsvejene til København, skal man til at rive ejendomme ned, for at få plads til bredere veje i byen til de flere biler, rive ejendomme ned og asfaltere parker, så bilerne kan parkeres.
Det er vist ikke vejen frem, politikerne må have tegnebogen frem og forbedre jernbanetrafikken ind til byen og på tværs. Jernbanetilhængerne i folketinget burde bruge samme strategi som den jyske motorvejsmafia og kræve modydelser for motorvejen:
En Ring 4-S-bane og en Ring 6-regionalbane (Køge)-Roskilde-Ølstykke-Hillerød-(Helsingør). 2 spor og elektrificeret fra starten af, det nytter ikke at fortsætte med de halve løsninger.
Og hver gang kommer man tilbage til at S-tog er overfyldte i myldretiderne, få parkeringspladser ved stationerne - og så også at der står for x-milliarder kr.jernbane langs motorvejen uden tog....
Ja, der er nok at tage fat i for at få banen tilbage på sporet.