Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forskellige priser på DSB Orange efter kundetype (Generelt)

af andersj, Aalborg, 20/1 2019, 16:09 (1894 dage siden)

Vær opmærksom på at der nu er forskellige priser på Orange billetter alt efter kundetype. Så det kan betale sig at vælge den rette kundetype hvis man er kvalificeret til dette. Vi har været inde på temaet før her i forum, men man har åbenbart valgt at indføre prisdifferentieringen "hemmeligt" i første omgang.

Jeg søge en afgang Aalborg-Tinglev 3. februar og fik følgende priser på samme afgang.
Voksen - 99 kr. (en del af Orange Udsalg)
65 / Pensionist - 80 kr.
Ung - 60 kr.
Barn - 50 kr.

I øvrigt latterligt lave priser for alle kategorier sammenlignet med eksempelvis Deutsche Bahn, der ikke sælger fjerntogsbilletter billigere end 19,95 Euro. (Dog 14,95 Euro med BahnCard 25) Selv Flixbus kan ikke være med på de priser.

--
Mvh Anders

Forskellige priser på DSB Orange efter kundetype

af andersj, Aalborg, 20/1 2019, 18:29 (1894 dage siden) @ BoA

Hej Anders J.
Det må være dette tilbud du har "ramt", sidste salgsdag i morgen(2019.01.21)
https://www.dsb.dk/kampagner/dsb-orange/?gclid=EAIaIQobChMIkeOK7IK_3wIVCOJ3Ch0kRA4wEAAY...
Mvh.
Bjørn Andrup.

Ja, voksenbilletten er omfattet af tilbuddet om max. pris på 99 kr. Men normalt findes DSB Orange kun i kategorien "Voksen". Nu er det muligt at få yderligere rabat hvis man er en anden kundetype end "Voksen".

--
Mvh Anders

Forskellige priser på DSB Orange efter kundetype

af BoA, Herlev, 20/1 2019, 18:43 (1894 dage siden) @ andersj

Hej Anders J.
Jeg har Orange 65-billet i næste uge til kr. 99,00, over Storebælt, så det må være fordi du bliver i Jylland, at Orange 65-billet kan fås til kr. 80,00
Mvh. Bjørn

Forskellige priser på DSB Orange efter kundetype

af andersj, Aalborg, 21/1 2019, 02:50 (1894 dage siden) @ andersj

Jeg må korrigere mig selv, for det ser ud til at ekstrarabatten for 65/Ung/Barn kun gælder i Orange Udsalg kampagnen der udløber i dag. Når man søger en rejse fra 1. marts er der ingen forskel på priserne for de forskellige kundetyper.

Men hvis man bestiller senest i dag, og skal rejse i februar så kan man få Orange til 70 kr. for en 65-billet eller 60 kr. for en Ung-billet eksempelvis Aalborg-København eller Aarhus-København.

--
Mvh Anders

DSB G649 1

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak