Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MZ IV på Silkeborgbanen torsdag (Jernbanen i dag)

af Skott, 8/2 2019, 18:37 (1894 dage siden)

Hejsa
I går, da jeg holdt i kø foran jernbaneoverskæringen i Silkeborg blev min overraskelse stor, da det pludselig viste sig, at der kom en MZ IV med 4 lukkede godsvogne kørende i retning mod Herning. Når man kun er vandt til at se Arriva Lints på denne strækning, så må jeg tilstå, jeg blev lidt overvældet. Desværre holdt jeg et stykke tilbage i køen, så jeg fik ikke fat i maskinens nummer. Mon den kørte rust?

MZ IV på Silkeborgbanen torsdag

af mikkelhansen, Lunderskov, 8/2 2019, 18:42 (1894 dage siden) @ Skott

På grund af det sprængte fjernvarmerør i Vejle blev godtstoget fra Århus til Taulov i går kørt over Silkeborg-Herning-Vejle.

--
Hilsen
Mikkel

MZ IV på Silkeborgbanen torsdag

af Allan Støvring-Nielsen, 8/2 2019, 20:02 (1894 dage siden) @ mikkelhansen

På grund af det sprængte fjernvarmerør i Vejle blev godtstoget fra Århus til Taulov i går kørt over Silkeborg-Herning-Vejle.

Nej, det blev omlagt igen via Horsens, da spærringen blev hævet inden det afgik fra Aarhus. Men i modsat retning og om natten kørte containertoget Taulov-Aarhus via Herning.

Det tog der her er set i Silkeborg har været torsdagens godstog fra Aalborg til Fredericia, der blev omlagt via Herning.

mvh, Allan

MZ IV på Silkeborgbanen torsdag

af mikkelhansen, Lunderskov, 9/2 2019, 11:14 (1893 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Ja, det er rigtigt, det var det forkerte tog sydpå jeg lige fik nævnt.

--
Hilsen
Mikkel

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak