Tølløse kobles på landsdeltrafikken (Generelt)

af nicolajpaaske, tirsdag 12. februar, 2019, 12:31 (66 dage siden)

Under forårets sporarbejde, vil Tølløse have tre daglige afgange til Odense, Aarhus og Aalborg. Det skriver Nordvestnyt. Spændende løsning, der giver direkte tog og kun forholdsvis lidt længere rejsetid. :-)

https://sn.dk/Sjaelland/Intercitytog-til-Aalborg-skal-via-Hoeng-Toelloese/artikel/812049

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af mpp, tirsdag 12. februar, 2019, 12:56 (66 dage siden) @ nicolajpaaske

Interessant. Det er lidt ligesom i 2017 hvor togene til Hamborg blev kørt via Køge pga sporarbejde ved Ringsted station. Når man har god tid til at tage toget er det altid hyggeligt når det kører en anden vej og man kan se noget udsigt man ikke er vant til :)

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af steenth, tirsdag 12. februar, 2019, 14:40 (66 dage siden) @ mpp

Interessant. Det er lidt ligesom i 2017 hvor togene til Hamborg blev kørt via Køge pga sporarbejde ved Ringsted station. Når man har god tid til at tage toget er det altid hyggeligt når det kører en anden vej og man kan se noget udsigt man ikke er vant til :)

Det sker relativ tit at bruger Lille Syd. Det vil ske igen når Ringsted Station ombygges til påske.. I de kommende år vil man også gerne gøre med. Men ikke ombygget tog kan ikke køre på Køge-Roskilde fra maj måned. Så i de kommende år er planen at man Sydbanens tog kører til Køge og vender, når strækningen Ringsted-Næstved lukkes i periode i de næste år.

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af mpp, tirsdag 12. februar, 2019, 17:46 (66 dage siden) @ steenth

Interessant. De tog vil vel så være dieseltog og erstatte de normale elektriske tog på strækningen? Der er vel ikke vildt meget plads til at køre erstatningskørsel på Lille Syd hvis man også skal opretholde den normale kørsel?

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af steenth, tirsdag 12. februar, 2019, 18:57 (66 dage siden) @ mpp

Interessant. De tog vil vel så være dieseltog og erstatte de normale elektriske tog på strækningen? Der er vel ikke vildt meget plads til at køre erstatningskørsel på Lille Syd hvis man også skal opretholde den normale kørsel?

Det vare nogle år før der kommer el-tog på Sydbanen... der er pt. ingen køreledninger.....

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af mpp, tirsdag 12. februar, 2019, 23:59 (66 dage siden) @ steenth

De er i fuld gang med at lave køreledninger mellem Køge Nord og Næstved og det er vist meningen der skal begynde at køre elektriske tog i 2020/2021 når de nye lokomotiver ankommer. Samtidig bliver banen opgraderet til 160 km/t fra 120 km/t så man kan få det til at passe med nogle krydsninger.

I alle tilfælde – vil der skulle ændres på køreplanen eller kan man få det til at passe både at køre de normale tog og ekstratog?

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af egonhund @, onsdag 13. februar, 2019, 15:50 (65 dage siden) @ mpp

I alle tilfælde – vil der skulle ændres på køreplanen eller kan man få det til at passe både at køre de normale tog og ekstratog?

Hvis det er på lille syd vi taler om her, så er der jo ingen problemer.
Togene fra Roskilde vil køre mod Hårlev og togene fra Næstved vil blive erstattet af de nye tog.

--
William S.
[image]
[image]
[image]

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af andersj, Nordjylland, tirsdag 12. februar, 2019, 16:42 (66 dage siden) @ mpp

Interessant. Det er lidt ligesom i 2017 hvor togene til Hamborg blev kørt via Køge pga sporarbejde ved Ringsted station. Når man har god tid til at tage toget er det altid hyggeligt når det kører en anden vej og man kan se noget udsigt man ikke er vant til :)

I Tyskland praktiseres det ofte, og det er derfor at togbusser næsten ikke eksistere i fjerntrafikken. Eksempler er IC Aarhus-Hamburg over Neumünster-Bad Segeberg-Bad Oldesloe sidste år (det betød så at man måtte aflyse regionaltoget uden erstatningsbefordring) eller CityNightLine København-Amsterdam/Basel/Prag over Flensburg-Eckernförde-Kiel med diesellokomotiv.

--
Mvh Anders

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af mpp, tirsdag 12. februar, 2019, 17:45 (66 dage siden) @ andersj

Yes. Jeg skulle sydpå fra Duisburg på et tidspunkt og kørte gennem noget der lignede et godsterræn. Lidt sært at snegle sig igennem i et ICE. Der er ret beset så også langt flere parallellinjer i Tyskland end der er i Danmark, så det giver god mening at de gør brug af dem.

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Karsten Jensen, tirsdag 12. februar, 2019, 19:41 (66 dage siden) @ andersj

I Tyskland praktiseres det ofte, og det er derfor at togbusser næsten ikke eksistere i fjerntrafikken.

Indtil 1997 var togbusser stortset også et ukendt fænomen i Danmark.
Mener også svagt at kunne huske, (Var ikke så gammel dengang!) at da Køge station blev bygget radikalt om omkring 1980 og banen omlagt nord for Køge, så blev togdriften opretholdt i hele perioden. Det tog måske lidt længere tid, men det betød ikke noget, da DSB selv stod for det. Tilgengæld kunne man dengang som kunde regne med at toget kørte (Med eller uden forsinkelser) som der stod i køreplanen!

Venlig hilsen
Karsten Jensen

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Niels Munch @, tirsdag 12. februar, 2019, 13:01 (66 dage siden) @ nicolajpaaske

Interessant apropos til denne tråd.

M.v.h.
Niels

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Frank Poulsen, tirsdag 12. februar, 2019, 14:03 (66 dage siden) @ nicolajpaaske

Overraskende kreativt tænkt! Og egentlig også overraskende det ikke giver mere end 20 min forsinkelse! Men det viser jo lidt om at de danske jernbaner i mange år har manglet "omveje". Den nye ringstedbane giver mulighed og Vestfyn forhåbentlig også. Og ingen tvivl om en kattegatforbindelse vil give endnu flere muligheder! Absolut interessant og spændende.

Jeg antager at Lokaltog så stiller med en lods til alle kørslerne? eller indøver de DSB førere til den strækning mon?

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af JesperErnst, tirsdag 12. februar, 2019, 14:49 (66 dage siden) @ Frank Poulsen

En "omvej" over Vejlefjord ville for nylig have været en god mulighed.
En "omvej" ved Brabrand kunne nok også være en god idé, når Aarhus H skal bygges om.

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Frank Poulsen, tirsdag 12. februar, 2019, 15:08 (66 dage siden) @ nicolajpaaske

Hvor mange sæt vil man kunne køre med egentlig? for at det passer på krydsninger osv.?

Og tilføjelse. Jeg er positivt overrasket over det kun koster 20 minutter! Endda med 2 retningsskift i både Slagelse og Tølløse!

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af andersj, Nordjylland, tirsdag 12. februar, 2019, 16:37 (66 dage siden) @ Frank Poulsen

Hvor mange sæt vil man kunne køre med egentlig? for at det passer på krydsninger osv.?

Og tilføjelse. Jeg er positivt overrasket over det kun koster 20 minutter! Endda med 2 retningsskift i både Slagelse og Tølløse!

Så længe man ikke skal krydse to lange tog med hinanden, er der vel ingen begrænsninger. Det kræver bare at et af togene er korte nok til vigesporet.

--
Mvh Anders

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Frank Poulsen, tirsdag 12. februar, 2019, 16:50 (66 dage siden) @ andersj

Ja det er selvfølgelig rigtigt :)

Tænker man minimum iregner 5 minutter i både Tølløse og Slagelse. Hvis ikke mere. Hvis 7 min hvert sted, så er det 14 min på bare at vende. Så er det kun 6 min langsommere end over Ringsted! Det synes jeg er utrolig tankevækkende. Tænk hvis man havde 2 sløjfer så man kunne køre lige igennem uden at vende, både i Tølløse og Slagelse. Så er det næsten hurtigere! Nuvel man sparer stop i Ringsted og Sorø. Men stadig interessant i mine øjne hvor lidt det reelt betyder. Og havde man så højere hastighed på privatbanen så er det næsten lyntogsvenligt som alligevel ikke stopper nogle steder... Men det bliver pludselig mange "hvisser" ;) Men jeg er som sagt positiv over for dette tiltag. Og man kan undre det kun er 3 gange om dagen, hvorfor ikke flere om aftenen? også i tidsrummet 19-20 og 20-21 og 21-22. Så er der bedre luft i de få kanaler over Ringsted. Nuvel nu kender jeg ikke lokaltogs plan godt nok, der kan være noget andet kørselsmøster hos dem i de timer.

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af mpp, tirsdag 12. februar, 2019, 17:48 (66 dage siden) @ Frank Poulsen

Det siger vel egentligt ret meget om hvor langsomt togene kører i Danmark i dag at man kan tage en sidebane i brug uden at miste vildt meget tid.

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Kasper @, tirsdag 12. februar, 2019, 19:03 (66 dage siden) @ Frank Poulsen

Og tilføjelse. Jeg er positivt overrasket over det kun koster 20 minutter! Endda med 2 retningsskift i både Slagelse og Tølløse!

Muligvis et dumt spørgsmål:
Er der nogen der ved hvordan de 20 minutter i forhold til "normal drift" er defineret?
Er det som driften er til daglig uden sporarbejde eller er det den tid det tager under sporarbejdet via Ringsted?

Mvh
Kasper

Avatar

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Kaj Aage Holdt ⌂ @, Ishøj, tirsdag 12. februar, 2019, 21:10 (66 dage siden) @ Frank Poulsen

Og tilføjelse. Jeg er positivt overrasket over det kun koster 20 minutter! Endda med 2 retningsskift i både Slagelse og Tølløse!


Når noget lyder for godt til at være sandt, så er det det som regel også.

Hvor DSB får de omtalte 20 minutter fra ved jeg ikke...

Jeg har kigget lidt på det og jeg når frem til en forlænget rejsetid på 35 minutter for de østgående tog og 41½ minutter for de vestgående tog.
I denne beregning er forskellen på ankomsttiden i Slagelse holdt op mod afgangstiden fra Roskilde hhv. ankomsttiden i Roskilde mod afgangstiden i Slagselse.
Disse beregninger er ud fra de ordinære IC-tog i TKØ (IC 120/128/152 - IC 141/149/173).

Hvis man kigger på hele rejsen ser et således ud:

IC 120 TKV/TKØ: Ab 06:03 - Cph 11:25 / Rejsetid 5 t 22 m
IC 51720 Ab-Ar/IC 120 Ar-Cph: Ab 05:57 - Cph 11:25 / Rejsetid 5 t 28 m
IC Ab-Sg-Tø-Cph: Ab 06:03 - Cph 12:05 / Rejsetid 6 t 03 m

IC 141 TKV/TKØ: Cph 10:38½ - Ab 15:51 / Rejsetid 5 t 12½ m
IC 141 Cph-Ar/IC 51741 Ar-Ab: Cph 10:38½ - Ab 15:57 / Rejsetid 5 t 18½ m
IC Cph-Tø-Sg-Ab: Cph 09:51 - Ab 15:51 / Rejsetid 6 t 00 m

Rejsen Aalborg-Københavns Lufthavn forlænges med 41 minutter hvis man tager udgangspunkt i den oprindelige køreplan sammenholdt med turen over Tølløse.
Det ender på 35 minutter hvis man tager udgangspunkt i den nuværende køreplan hvor der køres efter toganmeldelse Aalborg-Aarhus H sammenholdt med turen over Tølløse (Har kun betydning for rejsende der starter rejsen før Aarhus H).

Rejsen Københavns Lufthavn-Aalborg forlænges med 47½ minutter hvis man tager udgangspunkt i den oprindelige køreplan sammenholdt med turen over Tølløse.
Det ender på 41½ minutter hvis man tager udgangspunkt i den nuværende køreplan hvor der køres efter boganmeldelse Aarhus H-Aalborg sammenholdt med turen over Tølløse (Har kun betydning til rejsende der skal af efter Aarhus H)


Uanset hvilke tal og køreplaner jeg kigger på kan jeg ikke få det ned på 20 min. DSB kan selvfølgelig argumentere for at førerrumsskiftene i Slagelse og Tølløse ikke hører med til køretiden, men uanset om man kører eller holder stille så bliver kundens rejse alt andet lige forlænget fra A til B med den samlede mængde tid der køres og holdes stille.

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af andersj, Nordjylland, tirsdag 12. februar, 2019, 21:48 (66 dage siden) @ Kaj Aage Holdt


Uanset hvilke tal og køreplaner jeg kigger på kan jeg ikke få det ned på 20 min. DSB kan selvfølgelig argumentere for at førerrumsskiftene i Slagelse og Tølløse ikke hører med til køretiden, men uanset om man kører eller holder stille så bliver kundens rejse alt andet lige forlænget fra A til B med den samlede mængde tid der køres og holdes stille.

I de første faser af ombygningen fra marts ser det ud til at IC 1xx togene bruger ca. 20 minutter ekstra mellem Slagelse og Roskilde. Så de 20 minutter ekstra over Tølløse må næsten være i forhold til de øvrige IC tog der kører over Ringsted efter særkøreplanen og ikke efter den normale køreplan.

--
Mvh Anders

Avatar

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Kaj Aage Holdt ⌂ @, Ishøj, tirsdag 12. februar, 2019, 22:05 (66 dage siden) @ andersj


Uanset hvilke tal og køreplaner jeg kigger på kan jeg ikke få det ned på 20 min. DSB kan selvfølgelig argumentere for at førerrumsskiftene i Slagelse og Tølløse ikke hører med til køretiden, men uanset om man kører eller holder stille så bliver kundens rejse alt andet lige forlænget fra A til B med den samlede mængde tid der køres og holdes stille.


I de første faser af ombygningen fra marts ser det ud til at IC 1xx togene bruger ca. 20 minutter ekstra mellem Slagelse og Roskilde. Så de 20 minutter ekstra over Tølløse må næsten være i forhold til de øvrige IC tog der kører over Ringsted efter særkøreplanen og ikke efter den normale køreplan.


Følgende fremgår af artiklen: "Turen vil tage 20 minutter længere end ved normalt drift. Men det vil stadig gå hurtigere, end med togbus, fortæller Leif Fabrin, områdechef i DSB Togdrift."

Om Leif Fabrin ikke er citeret korrekt eller om han blander noget sammen skal jeg lade være usagt.
Jeg anser dog ikke en køreplan hvor der måske skal køres ad venstre spor på noget af strækningen, med aflyst ATC i Ringsted eller ind- og udrangeringer som normal drift. ;-)

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af HLA7, onsdag 13. februar, 2019, 22:40 (65 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Ja netop. Og så er det et stort plus for passagerene, i stedet for at bakse med sin bagage hen til en bus

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Togbus, Foldingbro, torsdag 14. februar, 2019, 09:29 (64 dage siden) @ HLA7

Ja netop. Og så er det et stort plus for passagerene, i stedet for at bakse med sin bagage hen til en bus

Ja, men forsinkelserne i forbindelse med sporarbejder, inkl den risiko for at der opstår uplanlagte forsinkelser gør vel snart køretiden for bus hele vejen konkurrencedygtig. At bakse bagage hen til en direkte bus skal sammenlignes med at bakse bagage hen til et tog.

--
- busser når det er billigst

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af mikedk2100, torsdag 14. februar, 2019, 11:59 (64 dage siden) @ Togbus

Ja netop. Og så er det et stort plus for passagerene, i stedet for at bakse med sin bagage hen til en bus


Ja, men forsinkelserne i forbindelse med sporarbejder, inkl den risiko for at der opstår uplanlagte forsinkelser gør vel snart køretiden for bus hele vejen konkurrencedygtig. At bakse bagage hen til en direkte bus skal sammenlignes med at bakse bagage hen til et tog.

Køretiden i en direkte bus (eller bil) fra København til Aarhus er da allerede konkurrencedygtig med toget.

Ulempen ved "togbusser" er, at man planlagt eller uplanlagt jages fra toget over i en bus, for så igen at blive jaget fra bussen over i et nyt tog. Derfor er det da glædeligt, at DSB begynder at tænke på, at folk altså har købt billet til toget, og derfor helst skal fragtes hele vejen i tog - selvom det skulle tage længere tid.

Jeg glæder mig da også over, at DSB endelig fra december begynder at køre deres Hamburg-tog over Fyn/Jylland. De seneste år har det bestemt ikke være nogen fornøjelse at tage toget til Hamburg med de mange sporarbejder der har været i det sydlige Danmark. Det har det været en enorm ulempe for folk, at blive jaget over i en bus i Nykøbing Falster, for så at blive kørt til Rødby, gå på færgen og så gå fra færgen igen til et tog i Puttgarden. DSB burde for mange år siden have taget konsekvensen og føre toget over Fyn/Jylland.

Igen, DSB skal tænke på, at de kører tog - ikke bus. Og folk betaler for at blive fragtet i tog og ikke bare fra A til B i et tilfældigt transportmiddel.

Avatar

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Ove Nygaard @, onsdag 13. februar, 2019, 11:54 (65 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Uanset hvilke tal og køreplaner jeg kigger på kan jeg ikke få det ned på 20 min. DSB kan selvfølgelig argumentere for at førerrumsskiftene i Slagelse og Tølløse ikke hører med til køretiden, men uanset om man kører eller holder stille så bliver kundens rejse alt andet lige forlænget fra A til B med den samlede mængde tid der køres og holdes stille.

Hej,
jeg skal ikke anfægte denne fornemme køreplanudredning, men jeg vil da stilfærdigt tilføje, at der vel også er førerrumsskifte i Høng, medmindre denne station er blevet ombygget i forbindelse med moderniseringerne af Høng - Tølløse-banen. Det giver så efter mit regnestykke 3 førerrumsskifter.

Nå, jeg overlader overvejelserne i trygge hænder hos DSB.:-)

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af caprani ⌂ @, København, onsdag 13. februar, 2019, 11:57 (65 dage siden) @ Ove Nygaard

Hej,
jeg skal ikke anfægte denne fornemme køreplanudredning, men jeg vil da stilfærdigt tilføje, at der vel også er førerrumsskifte i Høng, medmindre denne station er blevet ombygget i forbindelse med moderniseringerne af Høng - Tølløse-banen. Det giver så efter mit regnestykke 3 førerrumsskifter.

Det kan være jeg sad med næsen for dybt i smartphonen den anden dag, men jeg er ret sikker på, at Høng i dag er gennemkørselsstation.

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Peter Christensen, onsdag 13. februar, 2019, 12:05 (65 dage siden) @ caprani

Det kan være jeg sad med næsen for dybt i smartphonen den anden dag, men jeg er ret sikker på, at Høng i dag er gennemkørselsstation.

Næppe - det jeg kan huske fra omkring OO'erne var at HTJs tog kørte lige gennem. Ikke noget med skift af førerrum eller andet tidskrævende.
Så vid jeg husker, så ligger der en englænder i nordenden af station og den passeres når kørsel til/fra Tølløse.

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Poul Andersen, onsdag 13. februar, 2019, 15:13 (65 dage siden) @ Ove Nygaard

Uanset hvilke tal og køreplaner jeg kigger på kan jeg ikke få det ned på 20 min. DSB kan selvfølgelig argumentere for at førerrumsskiftene i Slagelse og Tølløse ikke hører med til køretiden, men uanset om man kører eller holder stille så bliver kundens rejse alt andet lige forlænget fra A til B med den samlede mængde tid der køres og holdes stille.


Hej,
jeg skal ikke anfægte denne fornemme køreplanudredning, men jeg vil da stilfærdigt tilføje, at der vel også er førerrumsskifte i Høng, medmindre denne station er blevet ombygget i forbindelse med moderniseringerne af Høng - Tølløse-banen. Det giver så efter mit regnestykke 3 førerrumsskifter.

Nå, jeg overlader overvejelserne i trygge hænder hos DSB.:-)

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Kære Ove.

Da jeg kørte med HTJ fra Slagelse til Ruds Vedby i 1966, var der togveje direkte mellem DSB og HTJ.
Stationen er senere ombygget med denne sporplan.

Mvh.
Poul.
[image]

Avatar

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Ove Nygaard @, onsdag 13. februar, 2019, 15:28 (65 dage siden) @ Poul Andersen

Hej,
jeg skal ikke anfægte denne fornemme køreplanudredning, men jeg vil da stilfærdigt tilføje, at der vel også er førerrumsskifte i Høng, medmindre denne station er blevet ombygget i forbindelse med moderniseringerne af Høng - Tølløse-banen. Det giver så efter mit regnestykke 3 førerrumsskifter.

Nå, jeg overlader overvejelserne i trygge hænder hos DSB.:-)

Bedste hilsener

Ove af Erritsø


Kære Ove.

Da jeg kørte med HTJ fra Slagelse til Ruds Vedby i 1966, var der togveje direkte mellem DSB og HTJ.
Stationen er senere ombygget med denne sporplan.

Mvh.
Poul.
[image]

Kære Poul.

Tak for hjælpen. Så vender stationen "rigtigt". Jeg havde forsøgt at finde TIB for Lokalbanen for denne strækning, da jeg ville tjekke før mit indlæg, men den var ikke tilgængelig for en forlængst afgået banemand som undertegnede.

Men stadigvæk: Vi/jeg overlader trygt køreplanlægningen til nuværende togoperatører!;-)

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Avatar

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, onsdag 13. februar, 2019, 17:19 (65 dage siden) @ Ove Nygaard

[image]

Nu bliver jeg nysgerrig - hvordan har det været så Høng var en sækbanegård? Jeg kan se på Maps at der er det "lukkede" spor til Gørlev, som VSJK kører på, men hvad har været anderledes?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Poul Andersen, onsdag 13. februar, 2019, 17:43 (65 dage siden) @ Michael Deichmann

Tidligere havde HTJ sit eget sporområde med tilhørende drejeskive nord for stationsbygningen,
men som tidligere nævnt, med sporforbindelse til DSB sporene 1 og 2 via "englænderen".

Se evt. Krak´s luftfoto og sammenligne med 1954 fotoet.

Mvh.
Poul.

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af Frank Poulsen, onsdag 13. februar, 2019, 12:25 (65 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Hvor har du rejsetiden fra Slagelse til Tølløse? Er det ud fra køreplanen i dag med lokaltoget?

Tølløse kobles på landsdeltrafikken

af ThomasTT, torsdag 14. februar, 2019, 19:42 (64 dage siden) @ Frank Poulsen

Jeg er også positivt overrasket - chokeret nærmere. Jeg troede så kreative løsningsforslag ville være fyringsgrund...

Men 20 min virker da meget rimeligt. Banen er vel næppe mere end få km længere og den lavere hastighed opvejes delvist af et par sparede stop. To vendinger og en slat det passer vel nogenlunde.

Forhåbentlig kunne det være lidt reklame for en strækning, der har potentiale for meget mere end den tåbelige måde den anvendes på.

Tølløse kobles på landsdeltrafikken - Hvorfor så få tog?

af Jakob S. Engbæk, tirsdag 12. februar, 2019, 20:27 (66 dage siden) @ nicolajpaaske

Under forårets sporarbejde, vil Tølløse have tre daglige afgange til Odense, Aarhus og Aalborg. Det skriver Nordvestnyt. Spændende løsning, der giver direkte tog og kun forholdsvis lidt længere rejsetid. :-)

https://sn.dk/Sjaelland/Intercitytog-til-Aalborg-skal-via-Hoeng-Toelloese/artikel/812049

Måske misforstår jeg.

Hvorfor så få tog, hvis det er så smart?

Måske læser jeg det forkert, men 3 tog om dagen er ikke meget. Kunne man give de lokale passagerer en luksus transport og kompensation billigere end alternativet (mange med togbus resten døgnet). Jeg har nok ikke det fulde overblik over planerne.

Tølløse kobles på landsdeltrafikken - Hvorfor så få tog?

af krabsen, onsdag 13. februar, 2019, 13:55 (65 dage siden) @ Jakob S. Engbæk

Under forårets sporarbejde, vil Tølløse have tre daglige afgange til Odense, Aarhus og Aalborg. Det skriver Nordvestnyt. Spændende løsning, der giver direkte tog og kun forholdsvis lidt længere rejsetid. :-)

https://sn.dk/Sjaelland/Intercitytog-til-Aalborg-skal-via-Hoeng-Toelloese/artikel/812049


Måske misforstår jeg.

Hvorfor så få tog, hvis det er så smart?

Måske læser jeg det forkert, men 3 tog om dagen er ikke meget. Kunne man give de lokale passagerer en luksus transport og kompensation billigere end alternativet (mange med togbus resten døgnet). Jeg har nok ikke det fulde overblik over planerne.

Ifølge artiklen hænger det sammen med, at spærringen af Korsør-Ringsted ikke er total, men varierer i løbet af dagen:

"Og de tre afgange i hver retning via Høng-Tølløsebanen vil ligge i tidsrummet mellem klokken 10-11, 12-13 og 18-19. I det tidsrum har DSB nemlig kun fået tildelt en afgang hver vej i timen af Banedanmark mod normalt fire afgange"

Tølløse kobles på landsdeltrafikken - Hvorfor så få tog?

af Frank Poulsen, onsdag 13. februar, 2019, 14:02 (65 dage siden) @ krabsen

Hvilket jo nok er fordi det er uden for myldretiderne, så har godstogene fået nogle flere kanaler der tænker jeg.

Tølløse kobles på landsdeltrafikken - Hvorfor så få tog?

af Peter M. Thomsen, onsdag 13. februar, 2019, 19:07 (65 dage siden) @ Frank Poulsen

Skal DSB togene så have lokal lods med på turen

Tølløse kobles på landsdeltrafikken - tider

af andersj, Nordjylland, onsdag 03. april, 2019, 00:00 (17 dage siden) @ nicolajpaaske

Mellemtid for Tølløse på togene:

Mod København
Ank. 10:49 12:49 18:49
Afg. 10:57 12:57 18:57

Mod Aalborg
Ank. 11:02 13:02 19:02
Afg. 11:10 13:10 19:10

Kørsel mandag-fredag fra 24. april til 29. maj.

Resten af køreplanen kan findes på Rejseplanen. Skriv evt. "via. Tølløse" og vælg kun "IC-tog" som transportmiddel.

--
Mvh Anders

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen