Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Pause i buskrydningen (Generelt)

af Claus Nielsen, 22/2 2019, 17:26 (1862 dage siden)

To af Aarsleff Rails maskiner holder pause i buskrydningen langs jernbanen på Taastrup Station.
[image]
Maskinerne er 70227 (nærmest) fra 2016 og 70220 fra 2014. Begge af type 22TRR fra franske UNAC bygget på grundlag af en Caterpillar-maskine. Maskinerne kører på rydningsopgaverne i par. Den ene er monteret med grenknuser og den anden med specialbygget hydraulisk klingesav med 4 klinger.
[image]
Med klingesaven kan en UNAC beskære grene op til 7 m fra sporet. Grene og træer på arealer, som maskinerne ikke kan nå, beskæres manuelt med motorsave. Rydningen udføres som led i Aarsleff Rails kontrakt med Banedanmark om rydning af fremføringsprofil langs banestrækningerne på Sjælland og Lolland/Falster 2018-2023.

En af Aarsleff Rails UNAC-maskiner (70224) var i 2018 med til karrieremessen på DTU opstillet ved siden af en af luftvåbnets F-16. De repræsenterede hver sin måde at udnytte moderne digital teknologi og GPS-navigation.
[image]


Mvh
Claus N

Pause i buskrydningen

af re20000, 24/2 2019, 01:58 (1860 dage siden) @ Claus Nielsen

En af Aarsleff Rails UNAC-maskiner (70224) var i 2018 med til karrieremessen på DTU opstillet ved siden af en af luftvåbnets F-16. De repræsenterede hver sin måde at udnytte moderne digital teknologi og GPS-navigation.
[image]


Mvh
Claus N

Jeg vidste godt der havde været flyveplads på Lundtoftesletten men er alligevel imponeret over så lidt plads en F16 behøver til at lande... Kan F 35 gøre den kunsten efter?
Hangaren i baggrunden virker mig også lidt vel luftig...

Nold

Pause i buskrydningen

af Niels Munch, 24/2 2019, 06:55 (1860 dage siden) @ re20000

Hej Nold,

Nu har Lundtoftesletten aldrig været deployeringsbase, hvofor man ikke dér bekostede atomsikre flyshelters. Men at F-16 havde VTOL-egenskaber, vidste jeg ikke, og det må være en decideret fejl i min uddannelse.

M.v.h.
[image]NEM

Avatar

Pause i buskrydningen

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 24/2 2019, 10:22 (1860 dage siden) @ Niels Munch

Nu har Lundtoftesletten aldrig været deployeringsbase, hvofor man ikke dér bekostede atomsikre flyshelters. Men at F-16 havde VTOL-egenskaber, vidste jeg ikke, og det må være en decideret fejl i min uddannelse.

Nu har DTU jo bredt sig bl.a. til Ballerup og faktisk også Risø (og måske yderligere lokationer) så det er jo ikke sikkert at det er i Lyngby. Jeg mener selv jeg er ret kendt på "Sletten" og kan ikke lige se hvor det billede skulle være taget der.
F-35 har vist VTOL egenskaber, så den kunne vel komme der ad luftvejen?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Pause i buskrydningen

af kme, 24/2 2019, 10:47 (1860 dage siden) @ Michael Deichmann

Jeg mener selv jeg er ret kendt på "Sletten" og kan ikke lige se hvor det billede skulle være taget der.

Det er foran Bygning 101 ud mod Lundtoftevej. Der havde de også en F-16 udstillet for et par år siden. Belægningen på P-pladen er karakteristisk.

Avatar

Pause i buskrydningen

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 24/2 2019, 23:15 (1859 dage siden) @ kme

Jeg mener selv jeg er ret kendt på "Sletten" og kan ikke lige se hvor det billede skulle være taget der.

Det er foran Bygning 101 ud mod Lundtoftevej. Der havde de også en F-16 udstillet for et par år siden. Belægningen på P-pladen er karakteristisk.

Mener du Lundtoftegårdsvej? Den bygning man ser - er det et udstillingstelt? Det er den der forvirrer mig.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Pause i buskrydningen

af kme, 24/2 2019, 23:32 (1859 dage siden) @ Michael Deichmann

Jeg mener selv jeg er ret kendt på "Sletten" og kan ikke lige se hvor det billede skulle være taget der.

Det er foran Bygning 101 ud mod Lundtoftevej. Der havde de også en F-16 udstillet for et par år siden. Belægningen på P-pladen er karakteristisk.

Mener du Lundtoftegårdsvej? Den bygning man ser - er det et udstillingstelt? Det er den der forvirrer mig.

Ja, undskyld, Lundtoftevej ligger jo på den anden side langs kemikvadranten. Fotoet er taget mod øst - sportshallerne ligger til venstre udenfor billedet. Anker Engelundsvej til højre. Teltet er bare til udstilling

Pause i buskrydningen

af steenth, 24/2 2019, 10:56 (1860 dage siden) @ Michael Deichmann

Nu har Lundtoftesletten aldrig været deployeringsbase, hvofor man ikke dér bekostede atomsikre flyshelters. Men at F-16 havde VTOL-egenskaber, vidste jeg ikke, og det må være en decideret fejl i min uddannelse.

Nu har DTU jo bredt sig bl.a. til Ballerup og faktisk også Risø (og måske yderligere lokationer) så det er jo ikke sikkert at det er i Lyngby. Jeg mener selv jeg er ret kendt på "Sletten" og kan ikke lige se hvor det billede skulle være taget der.

F-35 har vist VTOL egenskaber, så den kunne vel komme der ad luftvejen?

Danmark har købt F-35A, men det er varianten F-35B som har VTOL egenskaber.

Ellers er flyet blevet stoppet i en færdselskontrol:
https://nordjyske.dk/nyheder/politi-stopper-f16-fly/b83c4958-8710-4043-abf3-7d3712d42433

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak