Lille Syd anno 2021 (Generelt)

af ThomasLarsen, fredag 12. april, 2019, 11:53 (187 dage siden)

Ifølge de seneste oplysninger fra Køge kommune, vil Lille Syd fra medio 2021 bestå af 2 linjer.
Timedrift mellem Næstved-Køge Nord-Østerport, og timedrift Næstved-Køge-Roskilde.
Fra 2024 vil Lille syd fremover køre til Nivå i 30 min drift via Køge Nord.

Til det har jeg et par spørgsmål som i måske kan besvare.

1: Hvorfor starter man ikke op med 30 min, på Østerport linjen, fra start af.
Er det fordi at man dropper stationssikringsanlægget ved Køge N, Og dermed kun kan få plads til et tog i timen.
Eller kan man bare ikke få flere tog igennem med et sådanne anlæg.

2: Hvad skal der ske med Østbanen, og deres trafik mellem Køge og Roskilde frem til 2024.
Skal de stadigvæk køre med 30 drift, og så der dermed er 3 tog i timen på strækningen.
Eller må de så nøjes med et tog timen.

Og med hvilket matriel skal DSB køre til Roskilde med.
De nuværende toge skal mig bekendt overtages af Arriva fra 2021.

Lille Syd anno 2021

af Frank Poulsen, fredag 12. april, 2019, 15:54 (186 dage siden) @ ThomasLarsen

Det lyder spøjst. Gad vide hvor Køge kommune har de ting fra tænker jeg. Glæder mig til at høre mere, da jeg synes det lyder spøjst

Lille Syd anno 2021

af andersj, Nordjylland, fredag 12. april, 2019, 16:19 (186 dage siden) @ ThomasLarsen

Jeg går ud fra at der er her du har læst det: https://sn.dk/Koege/Herfoelge-faar-sit-koebenhavnertog-i-2021/artikel/830789

Umiddelbart lyder det som om der er nogle i kommunen (eller journalisten) der har misforstået noget. Hele strækningen har jo ETCS i 2021 og DSB vil køre med Vectron og dobbeltdækkervogne Næstved-Køge og videre mod København / Nivå og Regionstog skal køre til Roskilde. Hvis DSB skal køre til Roskilde så skal det enten være fordi man har opgivet at overdrage trafikkøberansvaret til Region Sjælland (men så ville vi have hørt om det) eller at Region Sjælland køber trafikken hos DSB istedet for deres egen operatør (urealistisk).

Uden stationssikringsanlæg i Køge Nord kan man ikke fjernstyre sporskifterne, så det har ikke betydning for om man kan køre en eller to gange i timen.

--
Mvh Anders

Lille Syd anno 2021

af ThomasLarsen, søndag 14. april, 2019, 19:05 (184 dage siden) @ andersj

@andersj

Det var netop den artikel som jeg fandt.
I weekenden havde de en historie om at et stoptog skulle køre Næstved til Køge Nord.
Og at et hurtigtog skulle kører hele vejen til København.

Så i sidste ende er det nok bare en stor gang vrøvl fra deres side(både kommmunen og Sn.dk).

Lille Syd anno 2021

af Simon1906, Hedehusene, fredag 12. april, 2019, 16:56 (186 dage siden) @ ThomasLarsen

Jeg tror ma ge i Køge rådet regnede med at få flere hurtige regionaltog til København Hver time.
Mvh
SIMON

AR MR4099

Jernbanebøger

Gribskovbanen
Gribskovbanen
Pris 390,- kr.
 Læs mere 
ContecRail
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen