Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Perugia Italien ( næsten OT ) (Generelt)

af Per Sørensen, 17/4 2019, 23:22 (1829 dage siden)

G'aften

Engang i mine unge dage havde jeg lånt en Citroën 2CV.

Jeg ville til Sicilien og havde aftalt med en ven at mødes i Perugia i Italien.
Det eneste jernbane foto fra turen er fra stationen Perugia Sant Anna.
Perugia og omegn er et besøg værd.

https://en.wikipedia.org/wiki/Perugia_railway_station

Her er mit enlige foto
[image]

Hvis der er nogen der ikke ved hvordan en 2CV ser ud, ses den forneden:
[image]

2CVeren klarede turen både derned og hjem uden problemer.

vh pediHg

Perugia Italien ( næsten OT )

af bastholm, 17/4 2019, 23:56 (1829 dage siden) @ Per Sørensen

Den station du har taget billede af, er FCU stationen. Den ser lige sådan ud i dag.

Det link du har givet, omhandler FS stationen. Det er en helt anden station.

Perugia Italien ( næsten OT )

af Eyolf, 19/4 2019, 20:28 (1827 dage siden) @ Per Sørensen

En engelsk bekjent av meg flyttet til Norge, til et sted like utenfor Ålesund på nordvestkysten, på begynnelsen av 1980-tallet. Han hadde med seg sin bil, en 2CV. En viterdag helt ute i havgapet tok vinden tak i bilen og løftet det over brøytekanten og ut på den snedekte marken. Der sto ha, men sne så høyt opp på døren at han ikke kom ut. Etter en halvtimes tid kom det en annen bil, med fire kraftige fiskere. De så situasjonen, stanset - og løftet 2CV-en med min venn inni(!) tilbake på veien. Det gikk ikke lenge før 2CV-en ble erstattet av en bil med litt mer "tungtveiende argumenter" i møte med nordvestnorske vinterstormer.

Perugia Italien ( næsten OT )

af Per Sørensen, 20/4 2019, 11:12 (1826 dage siden) @ Eyolf

Hej Bastholm,

ja det var forkert link - stationen på mit foto hedder Sant Anna og eksisterer vist også i dag og foto fra nettet ses forneden.

Hej Eyolf, det var dog en forfærdelig historie, men din ven overlevede jo.
Men da den vejede så lidt, mente folk at man kunne lægge den på siden - sådan for sjov, men olien løb ud.
Det er nok godt at de ikke findes mere, for et sammenstød med en Volvo eller Mercedes ville være unfair...
På den anden side kørte man også rundt i VW bus og der var heller ikke meget sikkerhed ved sammenstød.
vh pediHg

[image]

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak