Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skal Danmark lukkes ned (Generelt)

af Vollensir, 23/4 2019, 08:22 (1802 dage siden)

Hva er det for nogle politiker vi har her i landet, de er jo ved at give vores land væk til andre. Alt skal udlicitere og privatiseres hvorfor?????????

Vi har et samfund hvor der er offentlig transport, sundhedsvæsen, postvæsen m.m. Ja det koster penge og hva så. Det er offentlige instanser til borgerne der er aldrig nogen der har sagt det skal give overskud.

Men ikke destomindre prøver vores politikker godt hjulpet af det forba.... EU.

Kan ikke se fordelen i udlicitering, politikerne siger det er billigere og bedre service hmmm hvor er den bedre service, elendige tog, dårlige sæder, det trækker af h til ved vinduerne, ingen personale, meget motorlarm i togene, ingen eller få direkte forbindelser uden togskifte, hvor er den bedre service???????

En masse personale ved ikke hvad de skal er de stadig sikret arbejde, kan de blive boende der hvor de bor nu. Hvad bringer fremtiden, hvorfor skal man ødelægge det for en masse mennesker hva får man ud af det, ud over usikre medarbejder der hverken ved om de er købt eller solgt. Det sgu for tarveligt af de dansk politiker.

Ved godt at der desværre også kører en masse DSB tog rundt uden togpersonale, men togene er da af noget bedre kvalitet og passagerkomfort. Og de tog er er personale er som regel flinke til at hjælpe ved forsinkelser, tabte forbindelser m.m.
Hvor der kan gives en taxibon videre.

Den service yder de privat selvskaber ikke, det må du selv finde ud af.

Vi havde et velfungerende postvæsen det skulle politikerne også ødelægge med alt deres plat og smarte ideer. Helt forrykt at der skal gå 5 dage fra man sender et brev fra den ene landsdel til den anden. Tag til Tyskland send et brev fra Flensborg til. München og de har det dagen efter.....

Hvorfor skal vi forærer hele vores land væk til andre lande der skal drive vores offentlige instutioner, bare fordi politikerne kun tænker økonomi og gør alt hvad EU siger og befaler.

Skal Danmark lukkes ned

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 23/4 2019, 08:45 (1802 dage siden) @ Vollensir

God morgen.
Det var mange ting.
Lige vedr. Tog, er det jo et spørgsmål om krav spec når man udbyder det.

PS, posten er da vist ikke privatiseret?

Skal Danmark lukkes ned

af esni, Frederikssund, 23/4 2019, 09:08 (1802 dage siden) @ hummel_62

God morgen.
Det var mange ting.
Lige vedr. Tog, er det jo et spørgsmål om krav spec når man udbyder det.

PS, posten er da vist ikke privatiseret?

Posten er vel teknisk set Privatiseret - solgt til det svenske postvæsen - derfor hedder det PostNord

At staten så (muligvis?) er blevet betalt med aktier i foretagendet er en anden sag.

Skal Danmark lukkes ned

af Bent Larsen, Kalundborg, 23/4 2019, 09:22 (1802 dage siden) @ Vollensir

Hej
Hvem er det der kører med elendige tog, med dårlige sæder, motor larm, og det trækker ind af vinduerne, som ikke kan åbnes ?
Vh
Bent Larsen

Skal Danmark lukkes ned

af kme, 23/4 2019, 09:50 (1802 dage siden) @ Vollensir

Det er en gang politisk forvrøvlet nonsens, der ikke hører hjemme i et jernbaneforum.

Det eneste jernbanerelaterede er direkte forkert: IC3 og Øresundstog er noget af det bedste og mest komfortable man kan finde. Det perfekte ville være IC3-aptering i litra ET.

Åbne vinduer i et tog med nutidens hastigheder er vanvid.

Skal Danmark lukkes ned

af Niels Munch, 23/4 2019, 10:06 (1802 dage siden) @ Vollensir

Dette ligner et generelt debatindlæg op til Europaparlamentsvalget og hører næppe hjemme i dette forum.

[image]

Skal Danmark lukkes ned

af andersj, Aalborg, 23/4 2019, 14:32 (1802 dage siden) @ Vollensir

Jeg kan godt forså modstanden mod EU når man er så uinformeret, men det er en anden snak.

Når staten udbyder togtrafikken er der en række krav der skal opfyldes. Det er altså ikke Arriva der bestemmer hvor mange tog der skal køre, eller hvilket serviceniveau der skal tilbydes. De kan selvfølgelig godt for egen regning tilbyde et højere niveau end det de får betaling for.

At togene skulle være dårligere end DSB's regionaltog ved jeg ikke hvor du har fra. Desiro er samme koncept, bare fra Siemens istedet for Alstom. MR havde hverken klimaanlæg, internet eller niveufri indstigning. Støjniveauet i MR, Lint og Desiro vurdere jeg til at være nogenlunde ens.

Når der ikke er konkurrence så er der ikke nogen grund til at optimere forretningen. Det kunne og kan også ses i Tyskland hvor Deutsche Bahn tjente fedt på regionaltogene. Nu hvor delstaterne udbyder regionaltogene i Tyskland får de mange flere afgange for samme pris som da kontrakterne automatisk gik til Deutsche Bahn.
I Danmark har man så desværre valgt at besparelsen på Arriva-trafikken skal gå tilbage i statskassen istedet for at blive brugt på flere afgange eller billigere billetter.
I Nordjylland har Region Nordjylland dog bestemt at besparelsen i forhold til da DSB kørte bruges på flere afgange. Nu er der bl.a. halvtimedrift Hjørring-Aalborg i dagtimerne mandag-lørdag for samme penge som DSB fik for timedrift samt en kort periode med halvtimedrift morgen og eftermiddag mandag-fredag.

Lokomotivførerene i Struer og Odense er desuden omfattet af virksomhedsoverdragelse, så deres job har som sådan ikke være i fare.

--
Mvh Anders

Skal Danmark lukkes ned

af Hansen, Hans Werner, 23/4 2019, 20:14 (1802 dage siden) @ Vollensir

Mener ikke, Jernbanen.dk.forum er det sted, hvor man skal udtrykke sine politiske meninger og sin modvilje mod en bestemt sammenslutning. Jeg er glad for at leve i et frit og demokratisk samfund, når man tænker tilbage i historien, hvor naboer bekrigede hinanden med at dyrke nationalistiske tankegange, som før eller senere førte til ufred og krige. :-D

Avatar

Skal Danmark lukkes ned

af Schienenwolf, Læsø, 24/4 2019, 00:34 (1802 dage siden) @ Hansen, Hans Werner

Mener ikke, Jernbanen.dk.forum er det sted, hvor man skal udtrykke sine politiske meninger og sin modvilje mod en bestemt sammenslutning. Jeg er glad for at leve i et frit og demokratisk samfund, når man tænker tilbage i historien, hvor naboer bekrigede hinanden med at dyrke nationalistiske tankegange, som før eller senere førte til ufred og krige. :-D

De politiske meninger bliver nu ellers - upåtalt af webmaster - udtrykt i stor stil, bl.a. af folk, der ud fra en let gennemskuelig politisk agenda blander CO2 og klimapolitik sammen med det strikt jernbanefaglige.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.

Skal Danmark lukkes ned

af Karsten Jensen, 25/4 2019, 15:29 (1800 dage siden) @ Schienenwolf

Så længe det er jernbanerelateret, så er det vel i orden at diskutere politik, da det jo har stor indflydelse på hvordan jernbanen drives og fungere.

Mvh.
Karsten Jensen

Avatar

Skal Danmark lukkes ned

af Schienenwolf, Læsø, 25/4 2019, 16:45 (1800 dage siden) @ Karsten Jensen

Så længe det er jernbanerelateret, så er det vel i orden at diskutere politik, da det jo har stor indflydelse på hvordan jernbanen drives og fungere.

Mvh.
Karsten Jensen

Ja, netop, og det gælder både EU- og klimaktivisme.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.

Hectorrail

Lokomotivfabrikker

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak