Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet (Generelt)

af andersj, Aalborg, 23/4 2019, 17:56 (1801 dage siden)

DSB er i dag startet med at indøve 500 lokomotivførere til kørsel på den nye bane mellem Vigerslev-Køge Nord-Ringsted. Der køres med to tog på alle hverdage frem til 28. maj i timedrift. Første og sidste tog fra København H kører hhv. 5:40 og 22:40 mens det fra Ringsted er hhv. 6:40 og 23:40.

Så der er gode fotomuligheder langs den nye strækning allerede nu.

Kilde: https://www.bane.dk/Borger/Baneprojekter/Koebenhavn_Ringsted/Nyheder/DSB_s-lokofoerere-...

--
Mvh Anders

Indøvelse på ny Ringsted bane er startet (1 foto)

af Niels Buch, 23/4 2019, 18:05 (1801 dage siden) @ andersj

Og her er så første billede, taget på vej hjem fra arbejde ved Vigerslev hvor toget kører ind under den kommende fly-over.

[image]

Hilsen
Niels

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Carsten, 23/4 2019, 21:12 (1801 dage siden) @ andersj

Dagens første togmøde:

[image]

Ved Ishøj Stationsvej

Mvh

Carsten

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af andersj, Aalborg, 23/4 2019, 21:43 (1801 dage siden) @ Carsten

Kan se i TIB at strækningshastigheden kun er 120 km/t, nogen der ved hvorfor?

Er AM-signalerne opstillet? De fremgår endnu ikke af TIB.

--
Mvh Anders

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af AndreasM, 23/4 2019, 22:04 (1801 dage siden) @ andersj

Kan se i TIB at strækningshastigheden kun er 120 km/t, nogen der ved hvorfor?

Er AM-signalerne opstillet? De fremgår endnu ikke af TIB.

120 km/t er maks hastighed for kørsel uden togkontrolanlæg(ATC/ECTS/etc.)

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Svend, 23/4 2019, 23:00 (1801 dage siden) @ andersj

Kan se i TIB at strækningshastigheden kun er 120 km/t, nogen der ved hvorfor?

Er AM-signalerne opstillet? De fremgår endnu ikke af TIB.

.
Enten ser jeg det forkerte sted eller også er selve strækningen (fri bane) mellem Vigerslev og Ringsted endnu ikke optaget i TIB-S (strækning 6)

--
Svend

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af 1993matias ⌂, KH, 23/4 2019, 23:12 (1801 dage siden) @ Svend

Så vidt jeg kan se, så er det stadig en strækning under anlæg, og er derfor ikke blevet indlemmet i TIB endnu.

Se Banedanmarks 'instruks for spor under anlæg: Vigerslev-Ringsted' for sporplaner og AM-signaler

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Svend, 23/4 2019, 23:41 (1801 dage siden) @ 1993matias

Så vidt jeg kan se, så er det stadig en strækning under anlæg, og er derfor ikke blevet indlemmet i TIB endnu.

Se Banedanmarks 'instruks for spor under anlæg: Vigerslev-Ringsted' for sporplaner og AM-signaler

.
SR §2:
Spor under anlæg
Spor, som ikke tidligere har været forbundet med det øvrige
jernbanenet, er spor under anlæg. Reglerne for arbejde og kørsel på
spor under anlæg fastsættes af den ansvarlige for anlægget.
Hvor arbejde i spor under anlæg foregår tættere på trafikeret spor
end fire meter fra nærmeste skinne, sker arbejdet jf. § 70.
Når spor under anlæg forbindes til det øvrige jernbanenet, sker dette
jf. SODB Anlægsbestemmelser, mens reglerne for kørsel mellem
anlægssporet og jernbanenettet fastsættes af den trafikale
regelansvarlige.

Jeg leder videre efter de nævnte "regler" - de må findes et sted ;-)

--
Svend

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Leif Jørgensen, København Ø., 23/4 2019, 23:51 (1801 dage siden) @ Svend

Måske PDF-filen på den her side hjælper: Instruks (TIB 6) Vigerslev - Ringsted. Der er i hvert fald både bestemmelser og sporplaner.

Med venlige link-hilsner
Leif Jørgensen

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Svend, 24/4 2019, 00:02 (1801 dage siden) @ Leif Jørgensen

Måske PDF-filen på den her side hjælper: Instruks (TIB 6) Vigerslev - Ringsted. Der er i hvert fald både bestemmelser og sporplaner.

Med venlige link-hilsner
Leif Jørgensen

.
Så du har altså heller ikke fundet de regler, der er omtalt i SR §2.

SR §2:
Spor under anlæg
Spor, som ikke tidligere har været forbundet med det øvrige
jernbanenet, er spor under anlæg. Reglerne for arbejde og kørsel på
spor under anlæg
fastsættes af den ansvarlige for anlægget.
Hvor arbejde i spor under anlæg foregår tættere på trafikeret spor
end fire meter fra nærmeste skinne, sker arbejdet jf. § 70.
Når spor under anlæg forbindes til det øvrige jernbanenet, sker dette
jf. SODB Anlægsbestemmelser, mens reglerne for kørsel mellem
anlægssporet og jernbanenettet
fastsættes af den trafikale
regelansvarlige.

--
Svend

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Frank Poulsen, 24/4 2019, 14:05 (1800 dage siden) @ Svend

Er det ikke netop den instruks 6 hvor de regler du efterlyser står? Der står jo hvordan der skal køres på strækningen spor under anlæg og til og fra og at der ingen linjeblok er osv.

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Svend, 24/4 2019, 16:39 (1800 dage siden) @ Frank Poulsen

Er det ikke netop den instruks 6 hvor de regler du efterlyser står? Der står jo hvordan der skal køres på strækningen spor under anlæg og til og fra og at der ingen linjeblok er osv.

.
Nej det står der nemlig intet om. F eks hvor hurtigt der må køres og hvad der skal være opfyldt og aftalt, inden prøvetog kører ud på et af anlægssporene (bare et par af flere ting/forhold).
Det nemmeste ville være at skrive, at der køres efter de bestemmelser, der findes i SR for spor i drift og vise de sider, bliver optaget i TIB-S, når strækningen er endelig ibrugtaget.
Men der findes måske flere og andre regler, instruktioner, skrivelser, vejledninger osv, som vi ikke kender til her i forummet? ;-)

--
Svend

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Frank Poulsen, 24/4 2019, 17:09 (1800 dage siden) @ Svend

Det synes jeg nu står der...

Der står at strækningen, mens den har status af "Spor under anlæg" skal følge reglerne i SR generelt og med de tilføjelser til bremsetabeller og bilag til SR osv, og en TIB hvor der står hastigheden er 120 i begge hovedspor, og der står der ikke er linieblok osv osv osv osv. Jeg har svært ved at se hvad der mangler?

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Svend, 24/4 2019, 21:11 (1800 dage siden) @ RasmusD

Altså. Har du overhovedet læst instruksen?

.
Jo, da - af flere gange (og i flere versioner) :-) .... jeg tror jeg vil fortsætte diskussionen (hvis den skal fortsættes) i en mere lukket kreds ;-)

--
Svend

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Frank Poulsen, 25/4 2019, 08:08 (1799 dage siden) @ Svend

Men vi andre glæder os til hvad du finder ud af. Eller hvad det er du mangler svar på. Eller jeg gør i hvert fald :) Kan selvfølgelig kun tale for mig selv.

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Bongo-Anders, 27/4 2019, 01:49 (1798 dage siden) @ Frank Poulsen

Nu spørger jeg dum men vil max tilladte hastighed være 120 km/t når banen åbner eller er det kun mens de øver.

Jeg troede nemlig at det midlertidige signalsysten der var sat op tillod 180 km/t eller tæt på det tal.


Grunden til at jeg spørger er at der er en der prøver at bilde mig ind at de kun må køre 120 km/t når den er sat i drift.

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af RasmusD, 27/4 2019, 08:16 (1797 dage siden) @ Bongo-Anders

Lige nu må man kun køre 120 km/t på strækningen, da der ikke er ATC. 120 km/t er den maksimale tilladte hastighed på strækninger uden ATC.

Der er heller ikke et eneste signal mellem Vigerslev og Ringsted. Signalerne er ved at blive opstillet, og der kommer også ATC til, så man kan få farten højere op.

Uden at vide det med 100% sikkerhed vil jeg tro, at maks. hastigheden bliver 180 km/t når ATC fungere. 250 km/t kommer først med ERTMS.

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Rail, 27/4 2019, 11:36 (1797 dage siden) @ Bongo-Anders

Nu spørger jeg dum men vil max tilladte hastighed være 120 km/t når banen åbner eller er det kun mens de øver.

Jeg troede nemlig at det midlertidige signalsysten der var sat op tillod 180 km/t eller tæt på det tal.


Grunden til at jeg spørger er at der er en der prøver at bilde mig ind at de kun må køre 120 km/t når den er sat i drift.

Planen med at opsætte og få godkendt signalerne er (naturligvis) også blevet forsinket, så den oprindelige plan måtte laves om..

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Bongo-Anders, 27/4 2019, 17:38 (1797 dage siden) @ Rail

Hvordan skal det forstås?

Er den køreplan der er lagt ind på rejseplanen så kun lavet til 120 km/t.

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Rail, 27/4 2019, 18:48 (1797 dage siden) @ Bongo-Anders

Hvordan skal det forstås?

Er den køreplan der er lagt ind på rejseplanen så kun lavet til 120 km/t.

Nej det har hele tiden været planen at køreplanen skulle være uændret i København og Ringsted så toget kan køre via Roskilde hvis der skulle ske noget på ny bane.
Dette gør at køreplanen på ny bane indtil december er ret luftig - eller rettere sagt _var_ ret luftig...

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af ThomasLarsen, 27/4 2019, 18:55 (1797 dage siden) @ Rail

Er det så derfor at man kan skære 4 min på køreplanen til december.

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Frank Poulsen, 27/4 2019, 21:47 (1797 dage siden) @ Bongo-Anders

Hvordan skal det forstås?

Er den køreplan der er lagt ind på rejseplanen så kun lavet til 120 km/t.

Men der bliver jo (hvert fald hvis det går efter planen) 180 før der begynder at køre passagertog... De 120 nu er jo kun mens lokofører indøves på strækningen indtil ATC og AM-signalerne kommer i drift.

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Rail, 27/4 2019, 22:09 (1797 dage siden) @ Frank Poulsen

Hvordan skal det forstås?

Er den køreplan der er lagt ind på rejseplanen så kun lavet til 120 km/t.


Men der bliver jo (hvert fald hvis det går efter planen) 180 før der begynder at køre passagertog... De 120 nu er jo kun mens lokofører indøves på strækningen indtil ATC og AM-signalerne kommer i drift.

Den oprindelige plan var jo at signalerne skulle være klar til indøvelsen, så lad os nu se om de når det.

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Togbus, Foldingbro, 27/4 2019, 22:37 (1797 dage siden) @ Rail

Det virker påfaldende nemt og ligetil at opstille de forkætrede gamle signaler og få det til at virke - vi hører gerne om implementeringen og om alt går smertefrit eller eventuelle problemer. Det står i kontrast til de strækninger som er ramt af bogstavdiagnoser som ERTMS, ECTS, CBTC, ADHD osv.

--
- busser når det er billigst

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 28/4 2019, 09:35 (1796 dage siden) @ Rail

Hvis de har startede træning og signaler er ved at blive sat op. Så man sige det når de ikke.

MEN kan de virkelig få signaler og ATC på plads testede og godkendt til drift start ultimo maj?

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Frank Poulsen, 28/4 2019, 10:00 (1796 dage siden) @ hummel_62

Signalerne er fysisk sat op og lyser rødt, de kan ses fra motorvejen. De er alle ugyldiggjort indtil videre. Hvor meget det kræver at få testet og til at virke ved jeg ikke.

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 23/4 2019, 21:47 (1801 dage siden) @ andersj

Undskyld

Men jeg har aldrig forstået det med strækning kendskab og lods.
Jeg mener hvor svært kan det være?. De kender toget, de kender signal systemet.

Indrømmer jeg ikke har en dyst forstand på at køre et tog, så tilgiv e n udenforstående, og hjælp mig til at forstå

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af 1993matias ⌂, KH, 23/4 2019, 23:03 (1801 dage siden) @ hummel_62

Ideen er, at man lærer de enkelte strækningers finurligheder at kende. Måske er et signal opstillet unaturligt - normalt opstiller man jo til højre for sporet, men f.eks. oversigtsforhold kan gøre en anden placering mere favorabel. Ind- og udkørselshastigheder på stationerne skal også læres, stigningsforhold osv.
F.eks. når man kører ud af storebæltstunellen mod Sprogø ser man først AM-signalet for det andet spor før ens eget (faktisk i rigtig lang tid). Det viser sædvanligvis rødt, og man skulle derfor tro, at man selv har rødt. Det har man så ikke, men det er noget strækningsindøvelse viser en.

Det er altid godt at gennemkøre en strækning med kørelærer, før man tager turen alene - især på en strækning uden ATC. Man kører jo også lidt mere varsomt på en ukendt landevej end en man kender godt :-)
Håber denne forklaring hjalp

PS: Man må godt køre en strækning, man ikke har kendskab til - det må bare ikke være planlagt (dvs. kun ved akut omlægning af trafik), og så skal man køre forsigtigt.

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Peer Pedersen, 24/4 2019, 05:50 (1801 dage siden) @ 1993matias

Så mangler vi lige det væsentligste, den lange standse længde.
Togene har en væsentlig større vægt og har derfor en længere standse længde som forøges kraftigt med hastigheden. Med et tog skal en bremsning foran et fast holdepunkt, et signal eller station måske indledes en kilometer før standsnings stedet.

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Jens Hansen, 24/4 2019, 06:43 (1800 dage siden) @ Peer Pedersen

Men ændrer tingene sig ikke, når der ikke er signaler, når ERTMS indføres?

Og fremadrette har togene vel som minimum ATO, hvilket bethder at føreren alene skal lukke døre og sætte toget igang.

Desuden må en del kørsel kunne klares via video!

JH

Avatar

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 24/4 2019, 09:21 (1800 dage siden) @ 1993matias

Ideen er, at man lærer de enkelte strækningers finurligheder at kende.

På HHGB mod Gilleleje er der en åben strækning, hvor du i lang tid kan se både iuordenssignal og vejsignal for en overkørsel. Der går der rigtig lang tid hvor den overkørsel ikke reagerer synes man - men så starter de røde blink og nogle sekunder senere skifter iuordenssignalet til sikret overkørsel. Det er sådan noget der hedder strækningskendskab, at man ved at der går lang tid hvor man kan se en usikret overkørsel og at det er OK.
Indkørslen til Helsinge har også en stribe iuordensignaler og midt imellem dem er forsignal til I-signalet. Der skal man også lige holde tungen lige i munden.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Frank Poulsen, 24/4 2019, 14:52 (1800 dage siden) @ hummel_62

Uden at vide det med sikkerhed, men der er jo nogle tunneller i starten inde omkring Vigerslev osv. Der er måske også viden i forhold til evakuering og nøddøre osv man skal kende.

Men jeg må indrømme jeg undrer mig over 500 (synes jeg at have læst et sted, har glemt hvor) skal indøves før man starter... Der kan vel også indøves de første uger efter start? Selvom der er passagerer med kan man vel godt køre med kørelærer/indøver eller hvad det hedder.

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af RasmusD, 24/4 2019, 17:34 (1800 dage siden) @ Frank Poulsen

Lige nu strækningsindøver man vist kørelærere, så de kan indøve andre på strækningen senere.

500 er sådan slag-på-tasken antallet af lokomotivførere tilknyttet København H, og selvom de fleste nok får den på sigt, tror jeg ikke det er nødvendigt at indøve alle lige med det samme.

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Jens Hansen, 24/4 2019, 17:49 (1800 dage siden) @ RasmusD

Man forstår måske bedre den konflikt der er imellem DSB og lokomotivførerne, når man læser tallet 500.

Til at starte med skal der køre 1 tog pr time hver vej, det kræver måske 20 lokoførere Nykøbing F - København. Hvis toget standser i Ringsted måske færre, da man kan nøjes med at bruge en lods København - Ringsted.

Resten af året og måske næste år, kører kun 2 tog pr. time. Dvs. vi måske er oppe på maks 100 førere. Med 500 førere er det vel alle som kører til Aarhus, Esbjerg og Sønderborg?

JH

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af RasmusD, 24/4 2019, 18:37 (1800 dage siden) @ Jens Hansen

Jeg forstår ikke lige dit regnestykke, eller hvad 500 har med konflikten at gøre. Men en los er også lokomotivfører, så der er ikke noget sparet ved "bare" at bruge sådan en. Tværtom.

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af mpp, 24/4 2019, 19:19 (1800 dage siden) @ RasmusD

Givet at der ikke er tog der kører mellem Næstved og Nykøbing Falster er der vel en del lokoførere i overskud. Så giver det rimeligt god mening at de kan få lov at træne i kørsel på den nye bane på hverdage hvor de givetvist er "billigst" i drift for DSB. Når så DSBs produktion igen når "normalen" kan man så bare glæde sig over at alle lokoførerne kan køre over det hele og man har maksimal fleksibilitet ift vagtplaner.

Hvad der slår mig er at man ifølge billederne bruger IC4 tog til kørslerne. Kan alle lokoførere på fjernbanen betjene alle tog eller vil man skulle uddanne IC3- og DD-lokoførere for sig?

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af 1993matias ⌂, KH, 26/4 2019, 12:18 (1798 dage siden) @ mpp

Det er rigtigt nok, at der kun kører IC4 på indøvelsesturene, og det er også rigtigt, at det ikke er alle Lokoførere, der har IC4. Den ene forklaring er, at man (groft sagt) bare får endnu en tur på banen, hvis man ikke har det pågældende litra - en til at vænne sig til toget og en til at vænne sig til banen. Den anden (uofficielle) forklaring er, at togene på den nye bane kun er planlagt til at køre med IC4 - det er i hvert fald hørt på stuen ;-)

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Frank Poulsen, 26/4 2019, 12:29 (1798 dage siden) @ 1993matias

Det tror jeg nu ikke er tilfældet. Fra 8. juli skal alle lyntog jo over den ny bane. Så tvivler på de alle vil blive kørt af IC4...

Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet

af Rail, 26/4 2019, 20:22 (1798 dage siden) @ 1993matias

Det er rigtigt nok, at der kun kører IC4 på indøvelsesturene, og det er også rigtigt, at det ikke er alle Lokoførere, der har IC4. Den ene forklaring er, at man (groft sagt) bare får endnu en tur på banen, hvis man ikke har det pågældende litra - en til at vænne sig til toget og en til at vænne sig til banen. Den anden (uofficielle) forklaring er, at togene på den nye bane kun er planlagt til at køre med IC4 - det er i hvert fald hørt på stuen ;-)

Man skal ikke tro alt hvad man høre på stuen...

Avatar

Indøvelse efter køreplan på Ringsted bane - signaler tændt

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 21/5 2019, 07:16 (1773 dage siden) @ andersj

Igår aftes kørte jeg hjem fra Odense og bemærkede at der nu er lys i signalerne på den nye bane.
Nu kører den vist i forvejen "på dispensation" så almindelig praksis er i nogen grad tilsidesat (er det ORF eller SR der gælder osv) men det, at de ikke er dækket til og lyser, må vel trods alt betyde at de nu er i drift?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Indøvelse efter køreplan på Ringsted bane - signaler tændt

af glade-koege ⌂, køge, 21/5 2019, 07:26 (1773 dage siden) @ Michael Deichmann

Hørte en sige de er tændt men de bruges ikke endnu og togene køre forbi selvom de viser rødt.. men om det korrekt ved jeg ikke

Avatar

Indøvelse efter køreplan på Ringsted bane - signaler tændt

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 21/5 2019, 07:31 (1773 dage siden) @ glade-koege

Hørte en sige de er tændt men de bruges ikke endnu og togene køre forbi selvom de viser rødt.. men om det korrekt ved jeg ikke

Det er lidt det jeg mener med at praksis er sat ud af kraft på den ny bane. Nu kan man ikke engang sende en mand ud i en trolje med en stige og en rulle sorte plastiksække, men skriver sig ud af det.
Det må nu alligevel rykke i en lokomotivfører at skulle køre forbi et rødt signal.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Indøvelse efter køreplan på Ringsted bane - signaler tændt

af Kuld, 21/5 2019, 13:28 (1773 dage siden) @ Michael Deichmann

Da jeg var lods på skinnefræseren i Påsken, var signalerne også tændt. Men der var et lille hvidt kryds på, der fortæller, at signalet er ugyldigt.

Indøvelse efter køreplan på Ringsted bane - signaler tændt

af AndreasM, 21/5 2019, 14:47 (1773 dage siden) @ Kuld

Da jeg var lods på skinnefræseren i Påsken, var signalerne også tændt. Men der var et lille hvidt kryds på, der fortæller, at signalet er ugyldigt.

Sådan er det stadig. Helt i tråd med SR §17 (mærke 17.25). :-)

Avatar

Indøvelse efter køreplan på Ringsted bane - signaler tændt

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 21/5 2019, 22:14 (1773 dage siden) @ Kuld

Da jeg var lods på skinnefræseren i Påsken, var signalerne også tændt. Men der var et lille hvidt kryds på, der fortæller, at signalet er ugyldigt.

Det prøvede jeg at se efter, men synes ikke jeg kunne se det - men det var efter solnedgang, så det kan sagtens være at de stadig er der.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Indøvelse efter køreplan på Ringsted bane - signaler tændt

af Carsten, 21/5 2019, 22:46 (1773 dage siden) @ Michael Deichmann

Måske skulle du koncentrere dig om det der er dit ansvar, når du kører langs jernbanen og overlade bekymringerne om vilkårene for indøvelseskørslen, til dem der har dette ansvar.

Mvh

Carsten


DSB N202Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak