DSM-MF Kiel-Flensburg (Video)
af Lars, 24/4 2019, 21:28 (1800 dage siden) @ Andreas fra Hamburg
Påske kørte togene i det nordlige Tyskland forskelligt end normalt:
Der køres ikke stærkt på de tyske sidebaner...
--
mvh
Lars
Esbjerg
DSM-MF Kiel-Flensburg (Video)
af mikkelhansen, Lunderskov, 25/4 2019, 11:08 (1799 dage siden) @ Andreas fra Hamburg
Jeg havde selv "fornøjelsen" af at køre via Kiel langfredag i IC384. Fornøjelse står i gåseøjne, men det var nu egentlig ikke DBs skyld at det var en blandet fornøjelse - toget var allerede ved afgang fra Hamburg 40 minutter forsinket, så det var altså en blandet fornøjelse.
Turen via Kiel tog faktisk kun cirka 20 minutter længere end via Rendsburg, og da vi kørte via godsshunten udenom selve Kiel Hbf, sparede vi også et par minutter, da vi ikke skulle ind og vende på Kiel Hbf. Vi krydsede i Gettorf (mener jeg det var) med IC385, så at se hele to DSB-tog på en station på Kiel-Flensburg-banen på samme tid var lidt af et særsyn.
Desværre var IC384 denne helligdag kun på ét sæt fra Hamburg til Tinglev mod planlagt tre sæt(!), så enhver chance for at nå ud på perronen i Gettorf og få et enkelt foto (dørene blev frigivet både i Gettorf og ifm. en anden krydsning med DB-materiel på en anden station - "für die Raucher") var helt udelukket, da man ikke kunne bevæge sig hverken frem eller tilbage i toget. Ud fra strækningens længde sammenholdt med hvor lang tid vi brugte på at gennemkøre den, vil jeg vurdere at vi havde en gennemsnitshastighed på 90-100 km/t.
Som en sidebemærkning bruges lydsignal "giv agt" tydeligvis væsentligt mere på en bane som denne (der er mange led og private overgange), end hvad man normalt oplever rundt omkring i Danmark. Der gik sjældent mere end et par minutter imellem at der blev tyfoneret, og det var ikke bare et enkelt tut, det var tuuut-tut-tut-tut-tuuut-tut (dette kan også høres i videoen omkring 0:30 og flere andre steder).
--
Hilsen
Mikkel
DSM-MF Kiel-Flensburg (Video)
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 25/4 2019, 12:07 (1799 dage siden) @ mikkelhansen
Som en sidebemærkning bruges lydsignal "giv agt" tydeligvis væsentligt mere på en bane som denne (der er mange led og private overgange), end hvad man normalt oplever rundt omkring i Danmark. Der gik sjældent mere end et par minutter imellem at der blev tyfoneret, og det var ikke bare et enkelt tut, det var tuuut-tut-tut-tut-tuuut-tut (dette kan også høres i videoen omkring 0:30 og flere andre steder).
Ja der bli'r dæl'me truttet noget i tyfonen i Tyskland Hvis Lokaltogs Lint'er gjorde det samme i Gribskov ville det være slut med "I skovens dybe stille ro"
--
Venligst
Michael Deichmann