Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC3 på tysk sidebane: Idylliske scener i påskeweekenden! (Jernbanen i dag)

af MY 218 ⌂, 26/4 2019, 21:42 (1818 dage siden)

Hej allesammen!
I påskeweekenden skulle fire IC køre en omvej over en mindre tysk jernebanestrækning; Kiel Flensborg! Denne strækning er hovedsagligt et-sporet og har hastigheder fra 80kmh til max 120kmh. Et af særtrækene ved denne rute er, at der stadigvæk findes flere mindre jernbaneoverskæringer (Tysk= BÜ), der kun sikres med togets typhon. Ved disse "BÜ" er hastigheden for tog reducerert til 80kmh og der skal dyttes 2 gange a 3 sekunder - Her er der kun et "Andreaskreuz" der signaliserer trafikanterne at de skal give agt på forbikørende tog. Bilerne må kun køre 20kmh når de nærmer sig overskæringen og både togpersonalet og bilerne skal have en tilstrækkelig god sigt på området.

IC-togene der skulle tage omvejen i daglys var IC 384 og 386, samt 1183 og 1185.

IC 1183 nær Husby (Første station efter Flensborg):
[image]

IC1185 kort efter stationen Rieseby ved en jernbaneoverskæring som beskreven ovenfor:
[image]

IC1183 efter et flere timers ophold i Sørup og Sønder Brarup, fordi Lindaunisbroen over Slien atter var defekt, forlader Sønder Brarup station:
[image]

IC384 kort efter at have passeret Lindaunisbroen:
[image]

IC1183 i Flarupgaard - Også en teknisk-usikret jernbaneoverskæring (i øvrigt samme tog som to billeder ovenfor - jeg kunne godt indhente toget, selvom jeg kun var undervejs med cykel...)
[image]

Jeg har vedhæftet en videofil, der viser alle tog jeg fik foran kameraet, udover IC3 var det også LINT41/Br648 og et byggetog fra "STRABAG"!
Video

Jeg håber i har haft fornøjelse med videoen og billederne!
Fortsat god weekend!

IC3 på tysk sidebane: Idylliske scener i påskeweekenden!

af Niels Munch, 26/4 2019, 22:02 (1818 dage siden) @ MY 218

"Ganz grosses Kino!" - som de siger dernede, hvor du cyklede.

M.v.h.
Niels

IC3 på tysk sidebane: Idylliske scener i påskeweekenden!

af Karsten Henneberg, 27/4 2019, 00:09 (1818 dage siden) @ MY 218

Kiel Flensborg! Denne strækning er hovedsagligt et-sporet og har hastigheder fra 80kmh til max 120kmh


MY 218 - er der andre måder at komme mellem Flensburg og Kiel uden væsenlig omvej end ovennævnte strækning?

Nogle hævder hårdnakket, at Tinglev-Padborg er den eneste enkeltsporede strækning mellem Stockholm og Sicilien!

IC3 på tysk sidebane: Idylliske scener i påskeweekenden!

af ivar, 27/4 2019, 02:24 (1818 dage siden) @ Karsten Henneberg

Når man kører til Sicilien, køres Flensborg - Rendsborg - Hamborg - Sicilien. Kiel er ikke inde i billedet ved normal drift, så de forstokkede hoveder er ikke helt galt afmarcheret.

IC3 på tysk sidebane: Idylliske scener i påskeweekenden!

af Karsten Henneberg, 27/4 2019, 23:09 (1817 dage siden) @ ivar

Når man kører til Sicilien, køres Flensborg - Rendsborg - Hamborg - Sicilien. Kiel er ikke inde i billedet ved normal drift, så de forstokkede hoveder er ikke helt galt afmarcheret.

Tak til Ivar og i andre for svarene ...

IC3 på tysk sidebane: Idylliske scener i påskeweekenden!

af Rail, 27/4 2019, 11:35 (1818 dage siden) @ Karsten Henneberg

Kiel Flensborg! Denne strækning er hovedsagligt et-sporet og har hastigheder fra 80kmh til max 120kmh

MY 218 - er der andre måder at komme mellem Flensburg og Kiel uden væsenlig omvej end ovennævnte strækning?

Nogle hævder hårdnakket, at Tinglev-Padborg er den eneste enkeltsporede strækning mellem Stockholm og Sicilien!

Hvis du mener de tager fejl, så må du jo modbevise dem? Ellers er det vel mere dig der er hårdnakket?

IC3 på tysk sidebane: Idylliske scener i påskeweekenden!

af ChrBrun, Helsingør, 27/4 2019, 15:43 (1818 dage siden) @ Karsten Henneberg

Kiel Flensborg! Denne strækning er hovedsagligt et-sporet og har hastigheder fra 80kmh til max 120kmh

MY 218 - er der andre måder at komme mellem Flensburg og Kiel uden væsenlig omvej end ovennævnte strækning?


Strækningen Flensburg - Kiel er faktisk den direkte vej (rejsetid 1 time 13 min.)

Omvejen vil være fra Flensburg til Neumünster, og skifte dér til Kiel (rejsetid 1 time 40 min.)

--
Christian Brun

IC3 på tysk sidebane: Idylliske scener i påskeweekenden!

af TeamBaumann, Hjordkær, 27/4 2019, 18:42 (1817 dage siden) @ ChrBrun

Du kan også skifte i Rendsburg, så med RegionalBahn til Kiel ( ca. 35 min )
Flensburg - Rendsburg = ca. 40 min
Rendsburg - Kiel = ca. 35 min
total 1t 15 min

Billige jernbane T-shirts

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak