Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Letbanen kører nu fra Aarhus til Grenaa

af Rørvig Station, 30/4 2019, 14:06 (1822 dage siden) @ Michael Deichmann

Kører og kører. Ja, nu havde de jo højt og helligt lovet at starte i april, men det er vist gået lidt hurtigt, så der er vist ikke blevet testet færdigt. Hvis man skal tro 14-radioavisen er der forsinkelser og aflysninger. Dette vises dog ikke på Rejseplanen. Til gengæld kan man se den interessante afgangstavle for Lystrup:
http://www.rejseplanen.dk/bin/stboard.exe/mn?ml=m&input=Lystrup&boardType=dep&a...

Afgangen fra Lystrup 14.09 mod Grenå kommer aldrig til Grenå, men slutter på Århus H 19.27, efter bl.a. at cirklet rundt på Hovmarken fra 16.06 til 19.06.

Omvendt når afgangen fra Lystrup 14.10 mod Århus H i stedet til Grenå.

L1 mod Grenå:
Afg. 14:09 Lystrup
Afg. 14:11 Hovmarken
Afg. 14:13 Hjortshøj
Afg. 14:16 Skødstrup
Afg. 14:29 Mørke
Afg. 15:50 Mørke
Afg. 16:06 Hovmarken
Afg. 17:11 Hovmarken
Afg. 19:06 Hovmarken
Afg. 19:27 Aarhus H

L1 mod Århus H:
Afg. 14:10 Lystrup
Afg. 14:14 Torsøvej
Afg. 14:16 Vestre Strandalle
Afg. 14:20 Østbanetorvet
Afg. 15:11 Hovmarken
Afg. 15:29 Mørke
Afg. 17:06 Hovmarken
Afg. 17:14 Torsøvej
Afg. 18:11 Hovmarken
Afg. 19:06 Grenaa

Letbanen kører nu fra Aarhus til Grenaa

af jaer, 30/4 2019, 15:46 (1822 dage siden) @ Rørvig Station

Kører og kører. Ja, nu havde de jo højt og helligt lovet at starte i april, men det er vist gået lidt hurtigt, så der er vist ikke blevet testet færdigt. Hvis man skal tro 14-radioavisen er der forsinkelser og aflysninger. Dette vises dog ikke på Rejseplanen. Til gengæld kan man se den interessante afgangstavle for Lystrup:
http://www.rejseplanen.dk/bin/stboard.exe/mn?ml=m&input=Lystrup&boardType=dep&a...

Afgangen fra Lystrup 14.09 mod Grenå kommer aldrig til Grenå, men slutter på Århus H 19.27, efter bl.a. at cirklet rundt på Hovmarken fra 16.06 til 19.06.

Omvendt når afgangen fra Lystrup 14.10 mod Århus H i stedet til Grenå.

Jeg har spurgt hos MidtTrafik, og de oplyser, at det er et gammelt link til Rejseplanen, som er brugt (og som ikke mere bør kunne tilgås).

/Jan

Letbanen kører nu fra Aarhus til Grenaa

af Rørvig Station, 30/4 2019, 20:28 (1822 dage siden) @ jaer

Jeg har spurgt hos MidtTrafik, og de oplyser, at det er et gammelt link til Rejseplanen, som er brugt (og som ikke mere bør kunne tilgås).

Det link, der ligger på forsiden af rejseplanen.dk giver cirka samme resultat. Men her får man i det mindste hele enhedens omløbsplan for de næste mange timer at se, ikke kun udpluk.

Men at det andet link kan tilgås kan konstateres ved selvsyn, og det passer bedre til mine behov.

Letbanen kører nu fra Aarhus til Grenaa

af Peter Linaa, 30/4 2019, 20:39 (1822 dage siden) @ Rørvig Station

Men at det andet link kan tilgås kan konstateres ved selvsyn, og det passer bedre til mine behov.

Også selvom det er fuld af fejl?

Peter L

Letbanen kører nu fra Aarhus til Grenaa

af Rørvig Station, 30/4 2019, 22:31 (1822 dage siden) @ Peter Linaa

Men at det andet link kan tilgås kan konstateres ved selvsyn, og det passer bedre til mine behov.


Også selvom det er fuld af fejl?

Den er da ikke fuld af fejl. Fejlen ligger åbenbart i at man hos Århus Letbane har valgt at lægge enhedens omløbsplan ind i stedet for køreplanen for det enkelte tog.

Jeg har det bedre med at 350S og 5C vises sammen, i stedet for at man skal scrolle op og ned. Helt galt går det jo, hvis man skal til Husum eller Herlev fra Nørreport. Her skal man tjekke både under S-tog, busser og ekspresbus.

Letbanen kører nu fra Aarhus til Grenaa

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 1/5 2019, 00:38 (1822 dage siden) @ Rørvig Station

Den er da ikke fuld af fejl. Fejlen ligger åbenbart i at man hos Århus Letbane har valgt at lægge enhedens omløbsplan ind i stedet for køreplanen for det enkelte tog.

Dette er også normal procedure i Nordjylland, hvor bussernes samlede løbsplaner mellem pauser lægges ind. På den måde kan Rejseplanen "sprede" forsinkelser til de næste afgange med samme bus. Er en bus eksempelvis ti minutter forsinket på udturen med fem minutters vendetid på endestationen, så er den logisk nok ca. fem minutter forsinket på tilbageturen. Denne forsinkelse "i anden række" vises, så snart den opstår, når hele løbsplanen ligger sammenkædet.

Dataene fra Rejseplanen er de samme uanset hvor de vises, men desværre synes afgangstavler nogle gange at frasortere flere afgange fra den samme bus/det samme tog. Passerer en bus for eksempel samme stoppested flere gange på én tur, vises kun første afgang.

--
Thomas Rasmussen
[image][image]

Letbanen kører nu fra Aarhus til Grenaa

af jaer, 1/5 2019, 06:19 (1821 dage siden) @ Rørvig Station

Men at det andet link kan tilgås kan konstateres ved selvsyn, og det passer bedre til mine behov.


Også selvom det er fuld af fejl?


Den er da ikke fuld af fejl. Fejlen ligger åbenbart i at man hos Århus Letbane har valgt at lægge enhedens omløbsplan ind i stedet for køreplanen for det enkelte tog.

Du skyder forkert. Aarhus Letbane leverer ikke køreplansdata til Rejseplanen, de gør Midttrafik. Og hvis du samtidigt bruger et gammelt link, så gør det jo ikke situationen bedre.

/Jan

Alt der kunne gå galt er gået galt

af andersj, Aalborg, 3/5 2019, 00:06 (1820 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Åbningen af strækningen til Grenå og den intensiverede drift mellem Aarhus H og Mårslet har bestemt ikke været en dans på roser for Aarhus Letbane.

Aarhus Letbane har udarbejdet en status om problemerne og løsninger: https://www.letbanen.dk/nyheder/nyheder/2019/driftsstatus-maj2019/?fbclid=IwAR0ddFL55ut...

Jeg var dog heldig at være med en afgang onsdag fra Grenå der var rettidig helt frem til lige før Østbanetorvet, hvor lysreguleringen tog sig rigeligt tid med at skifte til "lodret pind". Det gjorde så at vi kom bag en L2 fra Lisbjergskolen og måtte vente udenfor Aarhus H til denne havde afgang mod Mårslet.

--
Mvh Anders

Alt der kunne gå galt er gået galt

af RikkeBach ⌂, Nyhavn, 3/5 2019, 09:46 (1819 dage siden) @ andersj

Det er dårligt, håber det bliver løst...

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak