Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

H.K.H. Kronprinsen indvier København-Ringsted 31. maj (Generelt)

af andersj, Aalborg, 3/5 2019, 21:02 (1792 dage siden)

Banedanmark har offentliggjort programmet for åbningen af den nye bane mellem København og Ringsted den 31. maj 2019. Selve indvielsen er dog kun for pressen og inviterede, men efterfølgende vil der være 3 gratis særtog i hver retning med stop på Køge Nord station.
Afgang fra hhv. København H og Ringsted er 13:40, 14:40 og 15:40 med en køretid på 50 minutter. Man har åbenbart officielt opgivet at have linjeblok og ATC klar til åbningen. Mon det bliver klar til ICL omlægningen fra 8. juli?

Læs mere her

--
Mvh Anders

H.K.H. Kronprinsen indvier København-Ringsted 31. maj

af Frank Poulsen, 3/5 2019, 21:14 (1792 dage siden) @ andersj

Hvorfor antager du at man har opgivet atc og linieblok?

H.K.H. Kronprinsen indvier København-Ringsted 31. maj

af andersj, Aalborg, 3/5 2019, 21:35 (1792 dage siden) @ Frank Poulsen

Hvorfor antager du at man har opgivet atc og linieblok?

Man har ikke opgivet det, men det bliver bare ikke klar til tiden siger rygtebørsen og køreplanen for særtogene den 31. maj.

--
Mvh Anders

H.K.H. Kronprinsen indvier København-Ringsted 31. maj

af Frank Poulsen, 3/5 2019, 22:16 (1792 dage siden) @ andersj

Køreplanen for særtogene er da ellers 3 min hurtigere til Køge end prøvetogene der kører nu. Det antager jeg at det skyldes man ikke skal udrangere og ankomsttiden i Ringsted henholdsvis Kh er så den samme, men der er jo så også et stop i Køge man ikke har i prøvetogene. Derudover tænker jeg at det er "nemt" at bruge de samme tider som man har kørt med hele måneden, de passer i København og Ringsted kontra andre tog, og man forventer sikkert en del rejsende, så er der også lidt ekstra plads til passager udveksling.

Men det er så min teori. Rygterne kender jeg ikke så meget til :)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak