Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Interrail pas sælger godt hos DSB (Generelt)

af andersj, Aalborg, 12/5 2019, 21:47 (1804 dage siden)

I de fire første måneder af 2019 har DSB allerede solgt dobbelt så mange Interrail pas som i de fire første måneder af 2018.

Antal solgte Interrail pas hos DSB:
2016: 5.319
2017: 7.398
2018: 9.591

Hertil kommer pas købt direkte hos Interrail.eu og hos Togrejse.dk. Det er dog intet i forhold til storhedstiden i 70'erne og 80'erne.

Kilde: https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/saerlig-rejseform-hitter-blandt-oestjyderne

--
Mvh Anders

Interrail pas sælger godt hos DSB

af Nordexpress, 13/5 2019, 14:51 (1803 dage siden) @ andersj

Interrail pas kan være en rigtig god idé - men er bedst med nogen detail planlægning - i modsætning til den oprindelige idé om spontan rundrejse i hele Europa.

Fordelene kan være særligt store i Tyskland, Schweiz og Østrig, hvor der er principielt fri adgang til de lange stræk med hurtigtogene - på tidspunkter, hvor almindelige billetter koster pebrede priser.

F.eks. kan seniorinterrail være fordelagtig på en almindelig t/r Schweiz-Danmark.

Det modsatte gælder, hvis man først på nuværende tidspunkt af året vil planlægge sin sommertur med højhastighedstog i Frankrig, Spanien eller under Kanalen til Storbritannien. Så er 'pladsbilletterne' ret pebrede. I Frankrig kan man dog komme pænt langt med regionaltog med fri adgang.

I Frankrig tilbydes stadig flere forbindelser på lange stræk med oui-go TGV togene til særdeles fordelagtige priser ved netkøb. De fly-agtige krav til fremmøde kan man sagtens leve med.

Går rejsen til (det tidligere) Østeuropa kan det tit betale sig at købe lokale billetter eller tjekke om Flixbus har en afgang direkte fra A til B ad motorvejen.

Så vil man bumle rundt på en sommertur kan det betale sig at købe interrail'en til kampagnepris i november-december og allerede dér starte planlægningen.

Svenska-lok

Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak