RAILcph 2019 præsentationer (Generelt)

af andersj, Nordjylland, mandag 13. maj, 2019, 20:18 (7 dage siden)

Jernbanebranchens årlige konference "RALIcph" blev afholdt i Tivoli sidste mandag. En del præsentationer er allerede blevet frigivet, og der er nogle interessante oplysninger imellem om bl.a. Fremtidens Tog og værksteder.

Link til slides/præsentationer: https://europasmaritimeudviklingscente.app.box.com/s/y3tkyez2l6yx0ct6qduqgythn0d0onjs

Tilføjelse: Bemærk at antallet af Vectron er nedjusteret fra 42 til 34 (+10 i option). Både Talgo og Siemens har styrevogne i ordrebogen hos hhv. DB og ÖBB, så man starter nok ud med at køre sandwich til Hamburg og får så styrevogne når de er udviklet og leveret til enten DB eller ÖBB.

--
Mvh Anders

RAILcph 2019 præsentationer

af hummel_62, tirsdag 14. maj, 2019, 18:35 (6 dage siden) @ andersj

Skal de ny DSB El tog have Litra AL.?
Synes det frem går af præsentation om indkøb af nyt materiel

Avatar

RAILcph 2019 præsentationer

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, tirsdag 14. maj, 2019, 20:00 (6 dage siden) @ hummel_62

Skal de ny DSB El tog have Litra AL.?
Synes det frem går af præsentation om indkøb af nyt materiel

De nye ellokomotiver bliver litra EB.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

RAILcph 2019 præsentationer

af hummel_62, tirsdag 14. maj, 2019, 20:02 (6 dage siden) @ Michael Deichmann

Hvor sikker er vi på det?
Tænker hvis der i en DSB præsentation står AL

Avatar

RAILcph 2019 præsentationer

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, onsdag 15. maj, 2019, 10:41 (5 dage siden) @ hummel_62

Hvor sikker er vi på det?
Tænker hvis der i en DSB præsentation står AL

Det kom frem i en tidligere tråd her på kanalen (jeg har ledt i 10 minutter uden success og er på arbejde så....) og som jeg husker det var der en rimeligt autoritiv kilde her der kom frem med at det bliver EB. Det giver jo også fint mening i det historiske perspektiv da de første hed EA (og EG til gods) altså et "E" efterfulgt af et andet bogstav.
"A" er brugt til 1. klasses personvogne så det gver ikke rigtig mening.
Ser man på de andre Litra der er nævnt, så tror jeg at det dækker over noget andet en Litra.

Medmindre selvfølgelig man dropper det hidtidige litrasystem og starter helt forfra.

Tommy tog også forbehold da han annoncerede at ny var litra "EB" lagt ind i databaseb her på Jernbanen.dk

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

RAILcph 2019 præsentationer

af RasmusD, torsdag 16. maj, 2019, 09:02 (4 dage siden) @ Michael Deichmann

Internt i DSB er det blevet meddelt, at Vectron får litra EB.

RAILcph 2019 præsentationer

af andersj, Nordjylland, tirsdag 14. maj, 2019, 20:11 (6 dage siden) @ hummel_62

Skal de ny DSB El tog have Litra AL.?
Synes det frem går af præsentation om indkøb af nyt materiel

Det er projektnavnet, men jeg ved ikke helt hvad det står for. Måske "Acquisition new Locomotives"

De to andre projekter hedder NC og NT (New Coaches og New Trains)

--
Mvh Anders

Arriva: Kritik af udbudsform i MVJ

af andersj, Nordjylland, tirsdag 14. maj, 2019, 21:43 (6 dage siden) @ andersj

Arrivas oplæg ser på baggrund af præsentationen ud til at være en lang kritik af udbudsprocessen i Midt- og Vestjylland samt Svendborgbanen.

Citat fra slide 8:
"Udbudsformen og udbudsprocessen tvang os til IKKE at tænke ud af boksen og IKKE at forsøge at lave bedre kollektiv trafik."

Det skyldes bl.a. at der kun var et eneste punkt budene blev vurderet ud fra: Pris.

Det er lidt trist at der ikke er vilje til at lade operatørene udvikle på forretningen, når det især er relevant på strækninger med højt offentligt tilskud pr. passagerkilometer.

Link til præsentation

--
Mvh Anders

Arriva: Kritik af udbudsform i MVJ

af Jens Hansen, onsdag 15. maj, 2019, 10:29 (5 dage siden) @ andersj

Vældig logisk - ministeriet ønsker alene, at det skal være billigere for staten. Ministeriet ser ikke sin rolle, at de skal udvikle kollektiv trafik, herunder jernbanen.

Og Arriva har vel ret, der kunne være muligheder.

JH

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen