Banedanmark og Vejle station (Generelt)

af Vollensir, mandag 20. maj, 2019, 21:45 (31 dage siden)

Hva sker der lige for Banedanmark, i snart en måned har man ikke kunne bruge spor 5 og 6 på grund af defekt sporskifte i sydenden mod Fredericia. Det kan da ikke være rigtig at det skal tage så lang tid at få det fixet som de siger i reklamen fra et kendt byggemarked.

Man ville da have haft et større problem, hvis det allerede var nu at Arriva havde overtaget driften af Holstebro - Vejle banen. For deres små skinnebusser skulle jo vende og kører tilbage igen.....

Banedanmark og Vejle station

af Frank Poulsen, mandag 20. maj, 2019, 23:34 (31 dage siden) @ Vollensir

Der er hørt om meget længere tid rundt omkring for at få lavet sporskifter...

Banedanmark og Vejle station

af Jens Hansen, tirsdag 21. maj, 2019, 06:41 (31 dage siden) @ Frank Poulsen

Hvordan er det man siger - "ingen arme ingen småkager".

Banedanmark har ingen penge, hvorfor Vejle bare er symptomet på dette. Rygter siger at man er igang med en større gdnerel gennemgang, hvad "ligner" det.

JH

Banedanmark og Vejle station

af Peter Christensen, tirsdag 21. maj, 2019, 07:59 (31 dage siden) @ Jens Hansen

Er det ikke bare samme omgang som dengang med skiftet ude i Snoghøj, som også var i udu i utrolig lang tid?
Tydeligvis er der INTET incitament til at få fikset tingene i relativt hurtigt.

Banedanmark og Vejle station

af Banemanden, tirsdag 21. maj, 2019, 14:05 (30 dage siden) @ Peter Christensen

Både konstruktionen og leveringen af et nyt sporskifte er ikke noget man “bare lige gør”. Samtidig er priserne på disse også utroligt høje.

Hvis de så har et sporskifte i Vejle der, foruden ikke at virke, heller ikke skal bruges lige om hjørnet, bliver den slags naturligvis prioriteret til at blive fikset på et andet tidspunkt.

Riget fattes penge. Og jeg ved de har haft et par mere akutte udskiftninger mellem Kh og Htå, som var vigtigere end et par “småspor” i Vejle, sagt med respekt.

Banedanmark og Vejle station

af Togbus, Foldingbro, tirsdag 21. maj, 2019, 14:19 (30 dage siden) @ Vollensir

Sagen er simpel nok. Pt bliver alle midler pløjet ned i signalprojektet. Det sulter fornyelsen og vedligeholdelsen. Formentlig er Vejle blot et blandt mange projekter som må holde for. Sidst dette skete for alvor var i 2005 og det endte i en veritabel jernbanekrise som fx flækkede skinner på Vestfyn. Dengang var det økonomimodellen der ikke duede, da man mente at alt blev billigere hvert år. Der skete dog det forudsigelige at jernbanen sådan set var den samme, blot et år ældre for hvert år. Pudsigt nok kostede delene det samme, der var bare for hvert år mere der skulle laves. Lige nu er det snarere dræn til “projektet” og ikke bevillinger som er problemet. Man kan forestille sig resultatkontrakter som kraftigt styrende, men det bliver vel lavet når den systemansvarlige lukker endnu et par skifter på stationen.

--
- busser når det er billigst

Banedanmark og Vejle station

af Mads Svendsen, onsdag 22. maj, 2019, 11:46 (29 dage siden) @ Togbus

I stedet for at komme med alle mulige konspirationsteorier, så kunne det jo også være at man kan afvikle trafikken uden sporskiftet og venter til 2020, hvor der er planlagt en større fornyelse af Vejle st.

Banedanmark og Vejle station

af Peter Christensen, onsdag 22. maj, 2019, 11:55 (29 dage siden) @ Mads Svendsen

I stedet for at komme med alle mulige konspirationsteorier, så kunne det jo også være at man kan afvikle trafikken uden sporskiftet og venter til 2020, hvor der er planlagt en større fornyelse af Vejle st.

Det er ikke en konsprirationsteori at BDK kanalisere midler fra "vedligehold" til signalprogrammet.
Bare spørg i Dansk Byggeri....hvor "en del" entreprenører holder til. Dér har man bemærket en meget slunken kasse til vedligehold.
Når vi kommer på den anden side af folketingsvalget, da er forventningen at BDK kommer med en liste om ektra penge til signalprogrammet.
Hvis ikke listen kommer, så bliver aflåste sporskifter og deraf manglende funktionalitet en del af dagligdagen. Tanken syntes at være, at jo flere penge som bruges nu, jo færre skal vi bede om efter valget.

Banedanmark og Vejle station

af Pip Hans, onsdag 22. maj, 2019, 17:09 (29 dage siden) @ Mads Svendsen

Kan man afvikle trafikken uden sporskiftet og kan det vente til 2020?

Betyder den nuværende kørsel med tog mod Horsens i spor 3 ikke forsinkelser hver eneste dag?

Banedanmark og Vejle station

af Togbus, Foldingbro, onsdag 22. maj, 2019, 18:37 (29 dage siden) @ Mads Svendsen

Det er ikke konspirationsteori. Det er baseret på ganske almindelig viden. Og at man kan vente et år eller mere mht udbedringen af vitale sporskifter vidner om at Bdk sådan set ikke vægter kapacitet voldsomt højt.

--
- busser når det er billigst

Banedanmark og Vejle station

af Peter Linaa, torsdag 30. maj, 2019, 21:02 (21 dage siden) @ Togbus

Sporskiftet i Vejle er blevet repareret.

Peter L

Svenska-lok
DB Cargo

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen