Vid Svågertorp men inte i Padborg? (Generelt)

af bengt, onsdag 22. maj, 2019, 17:54 (34 dage siden)

Varför rullar loken in med nertagen strömavtagare i Padborg? Vid Svågertorp sker skiftet mellan strömsystemen under full fart och med strömavtagaren uppe.

Postvagnen

Vid Svågertorp men inte i Padborg?

af Svend @, onsdag 22. maj, 2019, 19:43 (34 dage siden) @ bengt

Du finder reglerne og dermed forklaringen i Banedanmarks reglement SIN-L under Padborg strækning 26. Jeg har ikke her og mulighed for at sætte et link ind i dette indlæg.

--
Svend

[image]

af Svend @, onsdag 22. maj, 2019, 22:40 (34 dage siden) @ Svend

Her er så reglerne for kørsel ind på Padborg station fra syd:

[image]

Jeg medgiver at det ikke giver det fulde svar på dit spørgsmål:

Varför rullar loken in med nertagen strömavtagare i Padborg? Vid Svågertorp sker skiftet mellan strömsystemen under full fart och med strömavtagaren uppe

.
Emnet har - så vidt jeg husker - tidligere været oppe, hvor lokalkendte lokomotivførere kom med flere oplysninger......

--
Svend

[image]

af Bengt Larsson, torsdag 30. maj, 2019, 23:24 (26 dage siden) @ Svend

Her er så reglerne for kørsel ind på Padborg station fra syd:

[image]

Jeg medgiver at det ikke giver det fulde svar på dit spørgsmål:

Varför rullar loken in med nertagen strömavtagare i Padborg? Vid Svågertorp sker skiftet mellan strömsystemen under full fart och med strömavtagaren uppe

.
Emnet har - så vidt jeg husker - tidligere været oppe, hvor lokalkendte lokomotivførere kom med flere oplysninger......

Det är möjligt att köra ett lok till Padborg som bara klarar ena strömsystemet, danskt eller tyskt. Man kan byta lok i Padborg. Det lok som inte klarar strömmen får rangeras bort med ett annat lok, och sedan kan man koppla ett lok för det andra landet.

I Lernacken måste lok klara båda system, och då krävs alltså speciella lok.

af Kaj Aage Holdt ⌂ @, Ishøj, onsdag 22. maj, 2019, 22:12 (34 dage siden) @ bengt

Varför rullar loken in med nertagen strömavtagare i Padborg? Vid Svågertorp sker skiftet mellan strömsystemen under full fart och med strömavtagaren uppe.

Det er ikke alle lokomotiver der kører gennem Lernacken med strømaftagen oppe. Nu er jeg ikke ekspert i alle litra, men mig bekendt kører TRAXX F140 AC2-lokomotiverne ikke gennem systemskiftet med strømaftageren oppe. Skiftet her kan ske i fart da det er designet til det og alt andet ville være uhensigtsmæssigt.

I Padborg er det, som Svend er inde på, et krav at man fra begge sider sænker strømaftageren når man kører ind på stationen og passerer systemskiftet jf. SIN-L instruks 26.6.

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.

Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen