Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-banen (Generelt)

af Frank Poulsen, 27/5 2019, 15:07 (1789 dage siden)

Hejsa

Var det ikke her fra i dag at man skulle ibrugtage næste strækning på S-banen med det nye signalsystem. Er starten bare forløbet fint?

Avatar

S-banen

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 27/5 2019, 15:13 (1789 dage siden) @ Frank Poulsen

Jeg tror faktisk det var allerede i går aftes at CBTC RO2 blev rullet ud.

Det lader til det har været uden de store problemer i denne omgang - indtil videre.

S-banen

af KKLD, 27/5 2019, 15:22 (1789 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Jeg tror faktisk det var allerede i går aftes at CBTC RO2 blev rullet ud.

Det lader til det har været uden de store problemer i denne omgang - indtil videre.

Hvad er CBTC RO2?

Rejsetiden ser ud til at være det samme?

S-banen

af steenth, 27/5 2019, 17:37 (1789 dage siden) @ KKLD

Jeg tror faktisk det var allerede i går aftes at CBTC RO2 blev rullet ud.

Det lader til det har været uden de store problemer i denne omgang - indtil videre.


Hvad er CBTC RO2?

Betegnelse for den etape af udrulingen af det nye signalsystem på S-tog.


Rejsetiden ser ud til at være det samme?

Tiderne er ændringet imellem Lyngby og Hillerød op til 2 minutter.

S-banen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 27/5 2019, 16:34 (1789 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Hvilken strækning

Avatar

S-banen

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 27/5 2019, 18:09 (1789 dage siden) @ hummel_62

Hvilken strækning



Det drejer sig om Svanemøllen-Hellerup-Jægersborg, Hellerup-Klampenborg og Hellerup-Ryparken.

S-banen

af Frank Poulsen, 27/5 2019, 18:25 (1789 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Det har jo så ikke noget med signalprogrammet at gøre, bare normal dårlig vedligehold af sporskifter ;)

Avatar

S-banen

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 27/5 2019, 19:07 (1789 dage siden) @ Frank Poulsen

Det har jo så ikke noget med signalprogrammet at gøre, bare normal dårlig vedligehold af sporskifter ;)



Så man har ikke udskiftet alle sporskiftedrevene op til RO2 som man gjorde op til EDL på Nordbanen? Det er lidt interessant og lidt underligt. Især specielt Hellerup der pludselig er blevet et centralt CBTC-knudepunkt, ville det da om noget have været på sin plads.

Betegnelsen 'fejl på et sporskifte' kan jo både skyldes mekanisk fejl og fjernstyringsmæssige fejl, så det kan da ikke udelukkes at CBTC har en direkte eller indirekte indvirkning på dette.

S-banen

af Frank Poulsen, 27/5 2019, 19:43 (1789 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Det er selvfølgelig rigtig det kan jo godt være signal betinget. Men jeg opfattede det nu anderledes. Jeg har ingen anelse om drevene er skiftet, men derfor kan selve sporet vel godt have en defekt, selvom om drevet er skiftet.

S-banen

af Skrumle, 27/5 2019, 20:01 (1789 dage siden) @ Frank Poulsen

Der var forsinkelser og aflysninger på linie A, C og E og F var aflyst Ryparken-Hellerup. Der er mig bekendt ingen sporskifter i Hellerup der normalr bruges af både ringbanen og A/C/E? Det tyder på fejl på mere end et skifte.

S-banen

af Banemanden, 28/5 2019, 11:02 (1788 dage siden) @ Skrumle

Jo, det er der.

Lige efter perronen spor 7/8 mod Svanemøllen/Ryparken har du et diamant skifte.

S-banen

af Svend, 28/5 2019, 11:29 (1788 dage siden) @ Banemanden

Jo, det er der.

Lige efter perronen spor 7/8 mod Svanemøllen/Ryparken har du et diamant skifte.

.
[image]

--
Svend

Avatar

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 29/5 2019, 12:18 (1787 dage siden) @ Frank Poulsen

Var det ikke her fra i dag at man skulle ibrugtage næste strækning på S-banen med det nye signalsystem. Er starten bare forløbet fint?


Notat til politikerne fra Banedanmark:

https://www.ft.dk/samling/20181/almdel/TRU/bilag/359/2058822.pdf

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med bogen "Randers-Aalborg: Jernbanen i Støvring gennem 150 år 1869-2019"

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af YBS, 29/5 2019, 14:11 (1787 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

På et forum hvor det negative ofte bliver fremhævet, synes jeg da også vi skal udtrykke vores glæde når noget går godt i jernbaneverdenen, og håbe på, at CBTC projektet fortsætter sådan.

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af Togbus, Foldingbro, 29/5 2019, 16:15 (1787 dage siden) @ YBS

På et forum hvor det negative ofte bliver fremhævet, synes jeg da også vi skal udtrykke vores glæde når noget går godt i jernbaneverdenen, og håbe på, at CBTC projektet fortsætter sådan.

.
Man kan anskue det fra forskellige vinkler.

Er det en succes blot fordi man har fået endnu en strækning under det nye system samtidig med at signalprojektet under ét suger alle vedligehldelses- og fornyelsesmidler til sig og ripper fornyelse og vedligeholdelse af øvrige anlægselementer?

Er det en succes i forhold oprindeligt budget, tidsplan og kravspec?
Og endelig er det en succes at man hårdnakket på forhånd påstår at pålideligheden er højere end med det gamle system? For slet ikke at tale om muligheden for tættere togfølge når der jo ikke er flere S-togsæt af den grund?

Det svarer let til at en eksaminand har brugt 6 år på at tage en studentereksamen med 7 i snit og at dette skulle være en særlig præstation.

Ønsker ellers gerne at være positiv, men det er bare ikke særlig imponerende i forhold til hvad lover da projektet blev igangsat. Jo i 2030 fungerer jernbanen perfekt..........

--
- busser når det er billigst

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af steenth, 29/5 2019, 16:25 (1787 dage siden) @ Togbus

Er det en succes blot fordi man har fået endnu en strækning under det nye system samtidig med at signalprojektet under ét suger alle vedligehldelses- og fornyelsesmidler til sig og ripper fornyelse og vedligeholdelse af øvrige anlægselementer?

Har en reference til det? Signallprojektet er ikke blevet tilført penge - de har kun sat på en central reserve, mens projektet med tilslutning af den nye bane i Ringsted har taget fra andre konti.

Og endelig er det en succes at man hårdnakket på forhånd påstår at pålideligheden er højere end med det gamle system? For slet ikke at tale om muligheden for tættere togfølge når der jo ikke er flere S-togsæt af den grund?

Der er planlagt en fornyelse af S-tog, så man få flere togsæt. Og pålideligheden er blevet bedre..... både efter de tal jeg har set og jeg oplever.

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af Togbus, Foldingbro, 29/5 2019, 16:40 (1787 dage siden) @ steenth

Der er planlagt en fornyelse af S-tog, så man få flere togsæt. Og pålideligheden er blevet bedre..... både efter de tal jeg har set og jeg oplever.

.....pålideligheden på S-banen skal jo nok måles i forhold til 1990'erne, for i 2006 opgav men helt at forbedre det eksisterende signalsystem. Og jeg tror også at du skal inkludere alle aflysningerne, for mig bekendt indgår planlagte aflysninger, inkl buserstatninger ikke med en faktor i pålideligheden. Spørg de rejsende som er tilbage på Nordbanen om de er tilfredse, inkl det ekstra stop i Jægersborg som har været tilstanden i ganske mange år nu. Er S-togene hurtigere om at komme fra Hilerød til Nørreport i forhold til i 1968?

Nye S-tog: der skal nok først findes finansiering og hvis den kommer ender det nok som sidst hvor man tilsidst mener at kunne klare meget mere med meget færre togsæt.

Undskyld, det er altså jernbane uden retning, for det er altså flere årtier siden derout'en begyndte for alvor og sammenligninger indenfor det sidste årti giver ingen mening.

Til alt held ser det ud til at der kommer flere motorveje i Hovedstadsområdet som kan udnyttes af pendlerne indtil jernbanen i 2030 ifølge eksperterne er toptunet.

--
- busser når det er billigst

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af steenth, 29/5 2019, 19:28 (1787 dage siden) @ Togbus

Der er planlagt en fornyelse af S-tog, så man få flere togsæt. Og pålideligheden er blevet bedre..... både efter de tal jeg har set og jeg oplever.

.....pålideligheden på S-banen skal jo nok måles i forhold til 1990'erne, for i 2006 opgav men helt at forbedre det eksisterende signalsystem. Og jeg tror også at du skal inkludere alle aflysningerne, for mig bekendt indgår planlagte aflysninger, inkl buserstatninger ikke med en faktor i pålideligheden. Spørg de rejsende som er tilbage på Nordbanen om de er tilfredse, inkl det ekstra stop i Jægersborg som har været tilstanden i ganske mange år nu. Er S-togene hurtigere om at komme fra Hilerød til Nørreport i forhold til i 1968?

Jeg vil nøjes med den officielle definition, selvom planlagte ændringer ikke er med. At der ulemper med et ekstra stop på Jægersborg og togbusser i flere periode er desværre ikke specielt godt, men det er ikke bliver ikke målt.

Og den sammenligning af køretid, som jeg har foretaget, at Hillerød-København H er tiden pt. nede på det niveau, som var før CBTC blev indført. Og hvis tider tager længere tilbage, hvor linje E ikke stoppede imellem Holte og Østerport, så er det stadig bedre nu end den gang, hvor der var færre stop, hvis vi sammenligner med linje A i dagtimerne.

Nye S-tog: der skal nok først findes finansiering og hvis den kommer ender det nok som sidst hvor man tilsidst mener at kunne klare meget mere med meget færre togsæt.

Nu skrev jeg, at der er plan om indkøbe nye togsæt. Den har politisk opbakning. DSB kan finansiere det ved lån, som kun en formel politisk godkendelse. Og der mangler 8 togsæt af 3. generation, som efter den plan, man anskaffet materiel efter, forsat skulle have kørt. Og man har også undervurderet hvor meget trafik, der kom på Ringbanen.

Undskyld, det er altså jernbane uden retning, for det er altså flere årtier siden derout'en begyndte for alvor og sammenligninger indenfor det sidste årti giver ingen mening.

Til alt held ser det ud til at der kommer flere motorveje i Hovedstadsområdet som kan udnyttes af pendlerne indtil jernbanen i 2030 ifølge eksperterne er toptunet.

Nu er mest sandsynlig at S-tog er kommet over på det nye signalsystem i 2022. Det er før nogen af de planlagte motorveje overhovedet bliver færdige.... anlæg af Frederikssundsmotorvejen, som længst fremme, starter tidligst i 2021...

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af KKLD, 29/5 2019, 17:11 (1787 dage siden) @ steenth

De nye s-tog er vel de selvkørende og der går mindst 5 år (2024) før at de første kommer på skinnerne og endnu længere før alle er erstattet, så vidt jeg ved. Indtil da vil der vel ikke komme til at være højere frekvens?

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af Frank Poulsen, 29/5 2019, 17:13 (1787 dage siden) @ KKLD

Fordelen er vel indtil der kommer flere tog, at ved uorden og forsinkelser kan de jo også køre tættere og måske hurtigere rette situationen op. :)

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af steenth, 29/5 2019, 16:19 (1787 dage siden) @ YBS

På et forum hvor det negative ofte bliver fremhævet, synes jeg da også vi skal udtrykke vores glæde når noget går godt i jernbaneverdenen, og håbe på, at CBTC projektet fortsætter sådan.

Der er endnu ikke meldt en plan ud for ibrugtagning af de næste etaper. Farum- og Ringbane er installationerne på plads og skal komme i drift i løbet af i år efter den sidste plan, men i statusnotater er de tidspunkter fjernet. Og i efteråret bliver installeret på fra Ryparken til Carlsberg og Sydhavnen, når Nordhavn skal være systemgrænse i en periode inden det bliver Carlsberg og Sydhavn iflg de sidste oplysninger jeg har set og det var planen de strækninger til i drift i 2020 og resten 2021 - det sidste bliver nok i 2022.. Og der er stadig håndtering af glatte skinner som mangler - hvordan det påvirker planen er svært at forudset, når det problem tidligst er løst omkring maj 2021....

Mvh
Steen

Avatar

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 29/5 2019, 18:46 (1787 dage siden) @ YBS

På et forum hvor det negative ofte bliver fremhævet, synes jeg da også vi skal udtrykke vores glæde når noget går godt i jernbaneverdenen, og håbe på, at CBTC projektet fortsætter sådan.

Hvad er det der går godt?

At tidsplanen er overskredet flere gange og at EDL og RO2 har været meget forsinket? https://www.bane.dk/-/media/Bane/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Generelt/SBANE.jpg

Det er over 3 år siden man åbnede for Jægersborg-Hillerød (forsinket) og først nu har man nogenlunde styr på det til at man tør tage næste skridt.

At togene i en lang periode har kørt langsomme grundet WET?

At man over lange perioder (i flere år) har haft ansatte til at tage sikringerne til CBTC i samtlige af togsættene HVER gang de nåede endestationen i HKT-land og vendte.

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af KKLD, 29/5 2019, 19:29 (1787 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Er der et sted hvor der står noget om rejsetiden når togene ikke længere kører på WET (tror at det er vådt)?

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af Peter Christensen, 29/5 2019, 20:28 (1787 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Det er faktisk en ganske klassisk problemstilling, som ofte ses ved IT projekter.

Den ene gruppe (lad os kalde dem "ikke-teknikkere") er vildt glade om udrulningen går fremad og bare nogenlunde følger tidsplanen. De er ret ligeglade med om driften af det just udrullede er særdeles besværlig; det fejes bare væk med "begyndervanskeligheder"...om end det bliver lidt svært efter 2-3 år at tro på den forklaring.

Den anden gruppe (lad os kalde dem "teknikkerne") har ikke det store problem med at projektet er forsinket, men ligeglade er de ikke. De ønsker blot at funktionaliteten er i orden. Også helst inden udrulningen forsætter.

Lad mig sige det pænt: de to grupper har det ofte svært med hinanden.
Er det blot en tilfældig virksomhed, som dummer sig gevaldigt; ja, skidt med det. Kunder siver nok et andet sted hen og så strammer økonomien til....I tilfældet BDK/DSB siver passagerne blot - uden at det har nogen synlige konsekvenser (andet end mere trængsel omkring København).
Jeg har tidligere fået tæsk for at sammenligne jernbanen med Sovjetunionens 5-års planer.....der blev alt jo også meget bedre efter 5 år. Men sådan det ikke altid og efterhånden røg tilliden. Det samme sker med DSB/BDK.

Avatar

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af Schienenwolf, Læsø, 29/5 2019, 21:14 (1787 dage siden) @ Peter Christensen

Jeg har tidligere fået tæsk for at sammenligne jernbanen med Sovjetunionens 5-års planer.....der blev alt jo også meget bedre efter 5 år. Men sådan det ikke altid og efterhånden røg tilliden. Det samme sker med DSB/BDK.

Du kan da I stedet bare sammenligne jernbanen med DSBs gamle 5-års-planer, "Plan '90" og den slags. Det var dengang tilliden begyndte at ryge.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af KKLD, 29/5 2019, 15:34 (1787 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Gad vide hvor meget man kan forvente i forbedret rejsetid når det hele er færdigopgraderet og om der vil køre flere tog nu hvor der cirka kan køre en tredjedel flere tog (90 sekunder mod 120 sekunder).

Hvis der ikke er nok vogne så kunne der være kortere tog, men flere afgange.

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af mikedk2100, 29/5 2019, 17:39 (1787 dage siden) @ KKLD

Gad vide hvor meget man kan forvente i forbedret rejsetid når det hele er færdigopgraderet og om der vil køre flere tog nu hvor der cirka kan køre en tredjedel flere tog (90 sekunder mod 120 sekunder).

Hvis der ikke er nok vogne så kunne der være kortere tog, men flere afgange.

Jeg tror ikke på, at der kommer en forbedret rejsetid på s-banen - uanset om vi taler, når hele signalsystemet er skiftet i 2022 eller når/hvis der engang kommer førerløse S-tog. Ad 1 fordi signalsystemet ikke giver højere hastighed, og så er der kun muligheden at springe flere stationer over, hvis toget skal hurtigere frem. Man går snarere den modsatte vej, altså med flere standsningssteder. Ad 2 fordi når/hvis der kommer førerløse S-tog, så vil man enten beholde de nuværende standsningsmønstre eller lave weekendkøreplan døgnet rundt = der kører rigtig mange S-tog hele tiden, men de standser også ved hver eneste station.

Det sidste ser ministeriet/den tidligere minister jo som en stor fordel: At der fx kan køre S-tog fra Høje Taastrup til København hvert femte minut døgnet rundt, mod at toget er 4-5 minutter længere om turen. Det kender vi jo fra weekendkøreplanen på S-banen til Køge, hvor linje A standser konstant på de 51 minutter toget er om at trille fra Kbh til Køge. Og der har jeg endda ikke lagt tid ind til at komme hen til Østerport - det er 10 minutter ekstra. I bil er man på samme tid nået til Karise og familiens indkørsel - gæt, hvad jeg vælger, når familien skal besøges...

Men tilbage til signalsystemet, når det hele er færdigopgraderet i 2022. Nej, der vil heller ikke køre flere tog, for DSB har ikke flere S-tog at køre med. Det er derfor, der er for små tog og ikke plads nok i myldretiden - alt er simpelthen ude at køre. Man vil heller ikke dele de S-tog, der har 2 vognsæt, for at køre flere tog - så skal der jo også betales løn til endnu en lokofører.

Flere tog kommer tidligst, når fremtidens S-tog er på skinnerne. Der er man stadig langt fra overhovedet at bestille dem, og det kan tage endog meget langt tid. Tænk på, at i 2012 med "der kommer en god løsning i morgen" blev startet en proces op med at få udskiftet IC4. Det er de tog, som vi (måske) kan forvente kører i 2024-2025, 12-13 år efter.

Så jeg tror slet ikke på, at der kommer flere S-tog eller førerløse S-tog før tidligst midten af 2030erne. Det er med at væbne sig med tålmodighed, når det gælder jernbanen, desværre.

Mvh
Michael

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af Peter, 30/5 2019, 08:35 (1786 dage siden) @ mikedk2100

Jeg bor i Lyngby og foreløbig har det ny signalsystem betydet færre tog om aftenen og forlænget køretid. Og det er lige før at S-tog i weekenden er noget der skal fejres.
Jeg ved godt at flere weekend togbusser i den seneste (og kommende) tid skyldes HL (Hovedstadens Letbane).
I denne weekend er der S-tog i Lyngby (hurra), så jeg sendte en SMS til 1990 med teksten: DSB Lyngby

Og modtog dette meget informative svar

Her får du overblik over tog fra Lyngby St.
God tur

A Køge St.: 12
A Hillerød St.: 17
A Køge St.: 32
A Hillerød St.: 37
A Køge St.: 52
A Hillerød St.: 57

Tiden ud for toget viser forventet afg. Tallet i parentes er togets tid i køreplanen. Tallet efter S-toget viser min. til afg.

God lang weekend til alle.
Hilsen
Peter

--
[image]

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af steenth, 30/5 2019, 12:37 (1786 dage siden) @ Peter

Jeg bor i Lyngby og foreløbig har det ny signalsystem betydet færre tog om aftenen og forlænget køretid. Og det er lige før at S-tog i weekenden er noget der skal fejres.

Det er ikke det nye signalsystem, som har fjernet linjer, som ikke stopper på alle stationer om aften og i weekenden. I weekenden, da forretningerne begyndte at holde åben om søndag, var i kort periode hverdagskøreplan. Men DSB ændre til den nuværende struktur for weekenden, da 10 minutters drift med stoptog passer til behovet.

Transportministeriet have fået øje på aftentog og at der var en overkapacitet som de ikke ville betale for - så DSB måtte droppe dem på hverdagsaftener. Derudover har den den fordel ved sporarbejde om aften at det bedre kan foregå med den nye køreplan. Linje E ville alligevel have været aflyst om aften pga. udskiftning af køreledninger på Køge Bugtbanen.

Jeg ved godt at flere weekend togbusser i den seneste (og kommende) tid skyldes HL (Hovedstadens Letbane).

Det nye signalsystem har gjort, at man kan kører hen til Sorgenfri station og vende der istedet for Holte. (det er regler for at vende i det gamle signalsystem, men det er langt i mellem de blev brugt). Men Nordbanen har været meget hårdt ramt med togbusser. Derudover har Banedanmark udnyttet HL arbejde til deres egne broarbejder.

Mvh
Steen

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af Peter, 30/5 2019, 12:55 (1786 dage siden) @ steenth

Jeg er holdt op med at køre i S-tog i weekend og om aftenen.
Før i tiden kørte jeg en del mellem Lyngby og Køge i weekenden. Men nu tager det jo en hel krig. Så jo flere afgange man fjerner, jo mindre behov.

--
[image]

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af Rail, 30/5 2019, 13:10 (1786 dage siden) @ steenth

Det nye signalsystem har gjort, at man kan kører hen til Sorgenfri station og vende der istedet for Holte. (det er regler for at vende i det gamle signalsystem, men det er langt i mellem de blev brugt). Men Nordbanen har været meget hårdt ramt med togbusser. Derudover har Banedanmark udnyttet HL arbejde til deres egne broarbejder.

Før i tiden var det INTET problem at vende tog ved standsningssteder mellem stationerne, det er kun den voksende inkompetence i driftsafviklingen der har sat en effektiv stoppe for dette.

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af larsht, 30/5 2019, 22:08 (1785 dage siden) @ Rail

Det nye signalsystem har gjort, at man kan kører hen til Sorgenfri station og vende der istedet for Holte. (det er regler for at vende i det gamle signalsystem, men det er langt i mellem de blev brugt). Men Nordbanen har været meget hårdt ramt med togbusser. Derudover har Banedanmark udnyttet HL arbejde til deres egne broarbejder.


Før i tiden var det INTET problem at vende tog ved standsningssteder mellem stationerne, det er kun den voksende inkompetence i driftsafviklingen der har sat en effektiv stoppe for dette.

......hvis man altså ser bort fra den påkrævede reducerede hastighed ved kørsel med udkoblet HKT, samt evt som følge af linjeblok kørt i uorden.......

I CBTC kan tog vende ved samtlige perroner og efterfølgende køre fuldt overvågede og med strækningshastighed i modsætning til tidligere

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen

af Togbus, Foldingbro, 30/5 2019, 14:32 (1786 dage siden) @ steenth
redigeret af Togbus, 30/5 2019, 15:00

.......da 10 minutters drift med stoptog passer til behovet.

Det er useriøst at slynge sådan noget ud. Hvem definerer behovet? Og hvad er definitionen af behov i denne sammenhæng? DSB's behov? ..... Du beder andre om at komme med tal og uddrag af rapporter og så slynger du den slags "fakta" ud som en anden Ali fra Irak. Jeg ved godt at jeg nu er lidt brysk, men der er efterhånden lige lovlig meget snak efter munden fra de myndigheder som er i færd med at ødelægge jernbanen helt og holdent.

Vi kan alle som udgangspunkt godt lide både DSB og jernbane, men er altså ikke så ukritiske så den slags blot passerer ufiltreret.

--
- busser når det er billigst

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak