Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny Ellebjerg station og den nye bane (Generelt)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 1/6 2019, 09:18 (1790 dage siden)

Jeg undrer mig lidt.

Jeg kan se at togene på den nye bane standser på Ny Ellebjerg station.

Er det ikke en nyhed? Eller er det bare mig, der ikke var klar over at der allerede var fjerntog, som standsede på Ny Ellebjerg.

Ny Ellebjerg station og den nye bane

af steenth, 1/6 2019, 09:47 (1790 dage siden) @ Poul Brandt

Jeg undrer mig lidt.

Jeg kan se at togene på den nye bane standser på Ny Ellebjerg station.

Er det ikke en nyhed? Eller er det bare mig, der ikke var klar over at der allerede var fjerntog, som standsede på Ny Ellebjerg.

Fjerntog har haft en perron i mange år og enkelte regional til/fra Roskilde og Ringsted har stoppet på stationen indtil for halvandet år siden. I den periode har metroen har haft arealet for at kunne ændre adgangsveje inden den nye bane åbning. De har lavelt den første del af en omstigningsplatform, som skal forbinde S-tog, fjern-tog og Metroen. Det har givet en ny adgangsvej til fjerntogsperronen, som er blevet genåbnet i dag.

Ny Ellebjerg station og den nye bane

af Banemanden, 1/6 2019, 20:13 (1789 dage siden) @ steenth

Og så skal man ikke glemme, at den nye bane er “koblet på” ved Vigerslev/Ny Ellebjerg. Den kan ikke komme udenom at skulle af den vej :)

Indtil sidste sommer standsede der tog regelmæssigt. Alle Ringsted togene kørte af Ny Ellebjerg og sprang Valby over.

Ny Ellebjerg station og den nye bane

af nielsm, 1/6 2019, 21:00 (1789 dage siden) @ steenth

Jeg forsøgte at stå på toget mod Næstved fra Ny Ellebjerg i dag, men kunne ikke få billet da alle Rejsekort-standerne på fjerntogsperronen var ude af drift/slukkede/ikke virkede. Jeg lagde heller ikke mærke til nogen andre billetautomater sådan umiddelbart, og havde heller ikke lige app/lignende klar til at kunne købe en mobilbillet. Jeg ringede til DSB kundecenter, og damen jeg talte med fortalte at jeg heller ikke ville kunne få et check-ind af togføreren.

Så ja, Ny Ellebjerg fjerntogsperronen var i hvert fald ikke helt klar til brug da jeg besøgte i dag.

Ny Ellebjerg station og den nye bane

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 1/6 2019, 21:12 (1789 dage siden) @ nielsm

Nu viste de jo ikke at der skulle køre tog der fra.
Så havde de nok planlagt det

Ny Ellebjerg station og den nye bane

af steenth, 2/6 2019, 09:23 (1789 dage siden) @ nielsm

Jeg forsøgte at stå på toget mod Næstved fra Ny Ellebjerg i dag, men kunne ikke få billet da alle Rejsekort-standerne på fjerntogsperronen var ude af drift/slukkede/ikke virkede. Jeg lagde heller ikke mærke til nogen andre billetautomater sådan umiddelbart, og havde heller ikke lige app/lignende klar til at kunne købe en mobilbillet. Jeg ringede til DSB kundecenter, og damen jeg talte med fortalte at jeg heller ikke ville kunne få et check-ind af togføreren.

Jeg have samme oplevelse, da jeg skulle fra stationen - så det blev et check-ind fra Ringbanens perron. Da jeg kom tilbage igen senere kunne jeg godt tjekke ud på fjernperronen. Ellers er alle automaterne på stationen på forpladsen. Det er lidt sparsom med dem på den station.

Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak