Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Den nye bane (Generelt)

af Simon1906, Hedehusene, 7/6 2019, 11:16 (1757 dage siden)

Jeg kørte med nye bane på en feriedag dejlig tur men lagde mærke til at der var flere der skulle tilhøje Taastrup og Roskilde måske savnes mere information og jeg lagde mærke til at oversigtskort dobbeltdækker vogn ikke er opdateret med den nye bane
Mvh
SIMON

Avatar

Den nye bane

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 7/6 2019, 11:20 (1757 dage siden) @ Simon1906

Jeg kørte med nye bane på en feriedag dejlig tur men lagde mærke til at der var flere der skulle tilhøje Taastrup og Roskilde måske savnes mere information og jeg lagde mærke til at oversigtskort dobbeltdækker vogn ikke er opdateret med den nye bane
Mvh
SIMON

Som regel står der på togviserskiltet "...via Køge Nord".
De gange jeg har været med, er der kort inden afgang blevet sagt hvilke stationer toget standser ved, i toget.

Der er altid nogle der ikke læser, og lytter.
Min oplevelse er at DSB gør det de kan, før afgang fra København.
Jeg har ikke været med den modsatte vej endnu, men lagt mærke til at der står "...via Køge Nord" på skiltene i Ringsted.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Den nye bane

af krabsen, 7/6 2019, 11:37 (1757 dage siden) @ metrohenrik

Jeg kørte med nye bane på en feriedag dejlig tur men lagde mærke til at der var flere der skulle tilhøje Taastrup og Roskilde måske savnes mere information og jeg lagde mærke til at oversigtskort dobbeltdækker vogn ikke er opdateret med den nye bane

Som regel står der på togviserskiltet "...via Køge Nord".
De gange jeg har været med, er der kort inden afgang blevet sagt hvilke stationer toget standser ved, i toget.

Der er altid nogle der ikke læser, og lytter.

Nogle lærer nyt ved at læse og lytte, andre ved 'trial and error' :-P

Det samme sker hver gang et busselskab omlægger en rute.

Den nye bane

af Simon1906, Hedehusene, 7/6 2019, 14:03 (1757 dage siden) @ krabsen

Præcis men i disse tider hvor folk skal have alting ind med skeer skal man måske give noget ekstra informtion

Hllsen
SIMON

Den nye bane

af SEB, 8/6 2019, 12:06 (1756 dage siden) @ Simon1906

Tror ikke det hjælper.
Som buschauffør har jeg ofte annonceret, at der er omkørsel, feks i forbindelse med vejarbejde. Og til trods for dette, så er der STADIG folk der pludselig vågner op og råber: "Hov - Kører du ikke forkert?", selvom jeg lige inden har annonceret, at der er omkørsel. Så uanset hvor godt man forsøger at informere, så er der bare nogle der "sover".... Men derfor kan man da stadig altid brokke sig....

SEB

Den nye bane

af mikedk2100, 7/6 2019, 15:00 (1757 dage siden) @ metrohenrik

Som regel står der på togviserskiltet "...via Køge Nord".
De gange jeg har været med, er der kort inden afgang blevet sagt hvilke stationer toget standser ved, i toget.

Der er altid nogle der ikke læser, og lytter.
Min oplevelse er at DSB gør det de kan, før afgang fra København.
Jeg har ikke været med den modsatte vej endnu, men lagt mærke til at der står "...via Køge Nord" på skiltene i Ringsted.

Nu har man heller ikke gjort det nemt for folk, fordi der er så mange kanaler, hvor der kan findes information - uden at det er samme information.

Jeg tog turen i dag, og på dinstation.dk, stod der bare “via København H”, men der stod rigtig nok “via Køge Nord” på togviserskiltet. Togviserskiltet viste det på spor 3, hvorimod Rejseplanen.dk påstod toget kørte fra spor 4. Det samme gjorde dinstation.dk. Rejseplanen.dk havde så også styr på, at DSBs gamle lort ville bryde sammen på København H, så der skulle foretages togskifte. Det anede togviserskiltet intet om. Ingen af kanalerne kunne dog forudsige, at den nye stamme på København H kun nåede til Ny Ellebjerg, før lortet brød sammen.

Allerede der, var der 3 forskellige informationer på hver sin kanal. Det er fint at påstå, at nogle ikke læser eller lytter, men hvad er det lige man skal stole på?

Avatar

Den nye bane

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 7/6 2019, 15:40 (1756 dage siden) @ metrohenrik

[image]

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Den nye bane

af Bongo-Anders, 7/6 2019, 15:46 (1756 dage siden) @ Simon1906

Der bliver i hvert fald informeret inden at toget kommer til København H.

Der jeg skulle med igår der væltede der ud med mennesker der toget kom til København H og jeg gætter at de fleste lokalrejser mellem Østerport, Nørreport og København H foregår med S-tog.

Jernbanebøger

Vestegnen og jernbanen gennem 150 år

Vestegnen og jernbanen gennem 150 år. Pris 390 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak