Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S toge glemmer at stoppe på Køge Nord (Generelt)

af Bongo-Anders, 7/6 2019, 11:22 (1784 dage siden)

Nu vil jeg ikke pege fingre eller noget men hvad er det der gør at man kan glemme at standse på en station.

Burde der ikke være et signal eller noget der indikerer at her kommer en station. (for eksempel en 250 meter lang bro :-) )

Jeg har nemlig nu 2 gange oplevet at S-toget ikke har standset på Køge Nord.

Første gang var i retning mod Køge hvor man ikke nåede at standse i tide og opgav standsningen og kørte videre.

Den gang var så i retning mod København.
Her havde man så bare valgt at standse halvdelen af toget inden for perron kanten.

Så siden det har været sket i begge retninger kan det jo ikke være noget med udsyn til stationen der gør det, eller kan den ligge i en blind vinkel i begge retninger.


Ellers har mine oplevelser med dem nye station været upåklagelige (jeg skulle heldigvis ikke med de 2 pågældende toge).
Dog har regionaltogene været lidt forsinket men jeg tillægger det den ikke færdige flyover ved Ny Ellebjerg (vi gjorde et hold i tunnellen før på vej ind til København og lige efter Ny Ellebjerg på vej tilbage).

Og så kunne jeg forestille mig at byggeriet omkring Ringsted også driller indtil at det er færdigt.

Og når de sætter farten op til 160/180 km/t i juli eller august eller hvornår det nu var kan der jo hentes noget af det tabte ind igen.

Avatar

S toge glemmer at stoppe på Køge Nord

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 7/6 2019, 11:31 (1784 dage siden) @ Bongo-Anders

Dog har regionaltogene været lidt forsinket men jeg tillægger det den ikke færdige flyover ved Ny Ellebjerg (vi gjorde et hold i tunnellen før på vej ind til København og lige efter Ny Ellebjerg på vej tilbage).

Og så kunne jeg forestille mig at byggeriet omkring Ringsted også driller indtil at det er færdigt.

Og når de sætter farten op til 160/180 km/t i juli eller august eller hvornår det nu var kan der jo hentes noget af det tabte ind igen.

Signalerne på strækningen har ikke fået ibrugtagningstilladelse endnu, så de er uvirksomme.
Når et tog skal ind på strækningen, eller ud af strækningen, skal der stoppes helt op, og toget skal have en (ranger)tilladelse til at køre hhv ind og ud. Derfor stoppes der efter Ny Ellebjerg og før Ringsted i vestlig retning, og efter Ringsted og før Ny Ellebjerg i østlig retning.

I følge pålidelig kilde er alt virksomt, men mangler endelig godkendelse af myndigheden.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

S toge glemmer at stoppe på Køge Nord

af Bongo-Anders, 7/6 2019, 12:27 (1784 dage siden) @ metrohenrik

Det var da godt at høre.

S toge glemmer at stoppe på Køge Nord

af Carsten, 7/6 2019, 13:19 (1784 dage siden) @ metrohenrik

Det er ikke helt rigtigt Henrik.
Man bliver udrangeret fra Vigerslev mod Ringsted, men man kan godt få signal til indkørsel I Ringsted.
Det same gælder i modsatte retning, man bliver udrangeret fra Ringsted mod Vigerslev, men man kan godt få signal til indkørsel I Vigerslev.

Mvh

Carsten

Avatar

S toge glemmer at stoppe på Køge Nord

af Ove Nygaard, 7/6 2019, 13:53 (1784 dage siden) @ Carsten

Hej!

Er det mig, der er uopmærksom, men gik indlægget ikke på, at der har været et par tilfælde, hvor S-tog ikke har standset på Køge Nord?
Og svarene koncentrerer sig omkring den nye "høj"hastighedsbane mellem København (Vigerslev) og Ringsted! ;-)

Som gammel "trafikmand" fra den tid, hvor tingene var mere enkle (eller var de?), kan jeg nogenlunde sætte mig ind i, at alle skal "holde tungen lige i munden", når der kører tog på de kanter, og det gælder såvel trafikstyringsmedarbejdere som lokomotivførere.

Stor respekt for det, de præsterer under de midlertidige forhold!

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Avatar

S toge glemmer at stoppe på Køge Nord

af gaest, 9/6 2019, 10:07 (1782 dage siden) @ Ove Nygaard

Hej!

Er det mig, der er uopmærksom, men gik indlægget ikke på, at der har været et par tilfælde, hvor S-tog ikke har standset på Køge Nord?
Og svarene koncentrerer sig omkring den nye "høj"hastighedsbane mellem København (Vigerslev) og Ringsted! ;-)

- alt imens dette forums medlemmer gerne fare i harnisk over journalister der kommer til at skrive togfører eller skiftespor. Jeg har også set brok over at den afgående transportminister ikke kender forskel på S tog og fjerntog. Det er han så ikke ene om.

S toge glemmer at stoppe på Køge Nord

af steenth, 7/6 2019, 13:19 (1784 dage siden) @ Bongo-Anders

Nu vil jeg ikke pege fingre eller noget men hvad er det der gør at man kan glemme at standse på en station.

Burde der ikke være et signal eller noget der indikerer at her kommer en station. (for eksempel en 250 meter lang bro :-) )

Jeg har nemlig nu 2 gange oplevet at S-toget ikke har standset på Køge Nord.

Det som mangler, er at lokomotivførerne får rutine i at stoppe på stationen. De har en lang periode ikke skulle stoppe på den.

Ellers, når det nye signalsystem kommer, så bliver det computeren i toget, som stoppet toget. Men det tager 2-3 år før det kommer på den strækning.

Mvh
Steen

S toge glemmer at stoppe på Køge Nord

af silverjam, 26/6 2019, 18:44 (1764 dage siden) @ Bongo-Anders

Har også været ude for at lokoføreren glemte at standse på Køge Nord. Halvvejs mod Jersie kommer den brødbetyngede meddelelse så over højttaleren, om at man jo bare kan tage S-toget tilbage.

Hvis det ikke var fordi det var kl. 8 om morgenen, så ville det vist kandidere til en kvajebajer. :-D

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak