Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Passage af MR sæt på blokvogn (Generelt)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 15/6 2019, 14:24 (1748 dage siden)

Torsdag eftermiddag (13/06/2019) kom vi om ved 2 blokvogne med MR tog på.
Passagen var på Ballevej mellem Bredsten og Give.
Nogen der har et bud på hvor de var på vej hen ?

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Passage af MR sæt på blokvogn

af lennart, 15/6 2019, 15:38 (1748 dage siden) @ T. Rithmester

Hej Thomas. Var togene brandskadede? Så vidt jeg ved er der kun afbrændte Mr tog tilbage i den pulje som skulle til Randers. Hvis de er, har de nok læsset dem, efter planen og kørt hjem til vognmanden i Give, og holdt weekend. Jeg tror de har pladsproblemer ved ophuggeren. De er vist bagud med den store klo. Hvis de ikke var brandskadede, er jeg ligeså videbegærlig som dig. Der skulle vist være flere relativt friske sæt tilbage oppe ved ringgadebroen i Fredericia. Så du nogle numre?

Vh lennart

Passage af MR sæt på blokvogn

af andersj, Aalborg, 15/6 2019, 16:50 (1748 dage siden) @ lennart

Ja, numre kan måske hjælpe.

Fra Facebook/C Rail Safety er der følgende oplysninger:
62 + 82 til C Rail Safety
36 til DJK
93 til Rumænien

Men ingen af dem passer rigtigt med Give.

--
Mvh Anders

Passage af MR sæt på blokvogn

af TeamBaumann, Hjordkær, 15/6 2019, 17:00 (1748 dage siden) @ andersj

Hvad skal sæt 93 i Rumænien til at køre linietog der?

Avatar

Passage af MR sæt på blokvogn

af T. Rithmester ⌂, Struer, 15/6 2019, 19:57 (1748 dage siden) @ lennart

Hej Thomas. Var togene brandskadede? Så vidt jeg ved er der kun afbrændte Mr tog tilbage i den pulje som skulle til Randers. Hvis de er, har de nok læsset dem, efter planen og kørt hjem til vognmanden i Give, og holdt weekend. Jeg tror de har pladsproblemer ved ophuggeren. De er vist bagud med den store klo. Hvis de ikke var brandskadede, er jeg ligeså videbegærlig som dig. Der skulle vist være flere relativt friske sæt tilbage oppe ved ringgadebroen i Fredericia. Så du nogle numre?


Desværre ingen numre eller noget.
De var, på nær førerummet, dækket af presenninger så det var umuligt at se om de var brandskadet.
Var faktisk først lige da vi passerede dem, at jeg så hvad det var.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Passage af MR sæt på blokvogn

af lennart, 15/6 2019, 21:16 (1748 dage siden) @ T. Rithmester

Ok. Det kan måske være det giver mening at pakke dem ind i presenning, når de er brændt, pga færdselssikkerhed. De andre transporter til Randers var ihvertfald ikke pakket ind. Lastbilchaufførerne har i flere tilfælde holdt deres hviletid til næste dag på pladsen i Randers, når de har læsset sent om eftermiddagen i Fredericia. Jeg gætter på at de den dag fik lov at køre hjem istedet, pga pladsproblemer i Randers. Men det er kun et gæt :-)

Mvh lennart

Avatar

Passage af MR sæt på blokvogn

af T. Rithmester ⌂, Struer, 15/6 2019, 21:33 (1748 dage siden) @ lennart

Ok. Det kan måske være det giver mening at pakke dem ind i presenning, når de er brændt, pga færdselssikkerhed. De andre transporter til Randers var ihvertfald ikke pakket ind. Lastbilchaufførerne har i flere tilfælde holdt deres hviletid til næste dag på pladsen i Randers, når de har læsset sent om eftermiddagen i Fredericia. Jeg gætter på at de den dag fik lov at køre hjem istedet, pga pladsproblemer i Randers. Men det er kun et gæt :-)


Det her har været ved 15-15:30 tiden.
Så teorien om enten tidlig weekend, det var jo torsdag, eller også, at det har været pga. pladsproblemer ved huggeren, så de derfor er kørt forbi vognmanden for overnatning, begge er jo plausible.
I hvert fald var overraskelsen ved at se dem, ganske stor :-)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Passage af MR sæt på blokvogn

af Jakob Christensen, 17/6 2019, 17:58 (1746 dage siden) @ T. Rithmester

MR sættene køres af marqueriteruten til Randers pga højden ved flere broer..
Dvs de kører ikke af motorvejen som er klar det nemmeste..
I torsdags var det sæt 64 der kørte til Randers..

Mener de sagde det tog 3½ time at køre fra Fredericia til Randers den vej, i morgen skulle det sidste sæt køres af sted efter planen..

Hvis dem der har styret slagets gang i Fredericia læser med her, så tak fordi I altid har været flinke til at fortælle om afgangstid og dagens destination..

Mvh
Jakob

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak