Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Byggeriet af Hovedstadens Letbane er officielt skudt i gang (Trafikpolitik)

af Niels Munch, 19/6 2019, 16:43 (1772 dage siden)

Hovedstadens Letbanes pressemeddelelse af d.d.:

"Byggeriet af Hovedstadens Letbane er officielt skudt i gang
I dag blev første spadestik taget til Hovedstadens Letbanes nye kontrol- og vedligeholdelsescenter i Glostrup. Med spadestikket markerede parterne bag projektet, at byggeriet af den kommende letbane nu for alvor går i gang.

De forberedende arbejder kan så småt mærkes flere steder langs letbanestrækningen, og onsdag den 19. juni blev det officielle startskud til byggeriet af Hovedstadens Letbane så givet i Glostrup."


Læs hele pressemeddelelsen her: https://mailchi.mp/9e7d7624300d/byggeriet-af-hovedstadens-letbane-er-officielt-skudt-i-... .


M.v.h.
Niels

Avatar

Byggeriet af Hovedstadens Letbane er officielt skudt i gang

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 19/6 2019, 22:48 (1771 dage siden) @ Niels Munch

Jeg troede sådan set at de var i fuld gang ude i den anden ende i Lundtofte. Der er tydeligvis entreprenøraktiviteter i den gamle Lundtoftebanes areal.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Byggeriet af Hovedstadens Letbane er officielt skudt i gang

af Niels Munch, 20/6 2019, 04:27 (1771 dage siden) @ Michael Deichmann

Jeg troede sådan set at de var i fuld gang ude i den anden ende i Lundtofte. Der er tydeligvis entreprenøraktiviteter i den gamle Lundtoftebanes areal.


Ja, ligesom de f.eks. har været i gang ved Buddinge station. Men det omtaler de jo også selv i pressemeddelelsen.

Byggeriet af Hovedstadens Letbane er officielt skudt i gang

af Karsten.92, 20/6 2019, 11:54 (1771 dage siden) @ Niels Munch

Jeg synes det er en super fin ide! :-) Glæder mig til den engang bliver færdig, så kan jeg tage letbanen fremfor bil på arbejde. Håber mange andre danskere vil tage samme intiativ, så vi får et grønnere Danmark. Bare ærgerligt med alle de togbusser pt. pga. arbejdet

Vh. Karsten
https://ligabold.dk/

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak