Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tænk: Togselskaberne bør efterligne flyselskaberne (Generelt)

af kme, 16/7 2019, 15:20 (1738 dage siden)

- I dag kan jeg gå ind på Momondo, Travelmarket eller en trejde rejseportal og forholdsvis nemt og hurtigt finde den
bedste løsning for at komme til en destination. Den mulighed er der ikke for de danske forbrugere, der vil med tog,
siger Vagn Jelsøe, vicedirektør i Forbrugerrådet Tænk.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/forbrugerraadet-taenk-togselskaberne-boer-efterligne-...

Så må man håbe den nye regiring har nosser til at få det gennemført. Danmark kunne jo starte med at feje for egen dør og lave en åben API til billetsystemet.

Tænk: Togselskaberne bør efterligne flyselskaberne

af Pyloriis, 16/7 2019, 15:25 (1738 dage siden) @ kme

- I dag kan jeg gå ind på Momondo, Travelmarket eller en trejde rejseportal og forholdsvis nemt og hurtigt finde den
bedste løsning for at komme til en destination. Den mulighed er der ikke for de danske forbrugere, der vil med tog,
siger Vagn Jelsøe, vicedirektør i Forbrugerrådet Tænk.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/forbrugerraadet-taenk-togselskaberne-boer-efterligne-...

Så må man håbe den nye regiring har nosser til at få det gennemført. Danmark kunne jo starte med at feje for egen dør og lave en åben API til billetsystemet.

Man kunne starte med at man kunne booke billetter mere end 90 dage før.
Som det er nu vil man ikke kunnevære sikker på at der er plads når man først kan bestille til udlandet 90 dage før.

Tænk: Togselskaberne bør efterligne flyselskaberne

af mpp, 16/7 2019, 17:25 (1738 dage siden) @ kme

Jeg er ret sikker på at den forrige regering arbejdede på at lave en rejsekort/rejseplanen sammenlægning så man netop kan åbne for at tredjeparter kan sælge billetter også.

Spørgsmålet er dog om de eksisterende togselskaber kan lave et skifte så det bliver mere attraktivt at tage toget. Der er stor forskel på hvad der bliver efterspurgt af et tog der kører København–Aarhus (så hurtigt som muligt, så tit så muligt og til tiden) og et tog der f.x. kører København–Amsterdam (mere service undervejs, gode priser).

Avatar

OT: Tidl. formand for Jernbaneforeningen, O. H. Jensen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 16/7 2019, 17:43 (1738 dage siden) @ kme

https://www.dr.dk/nyheder/indland/forbrugerraadet-taenk-togselskaberne-boer-efterligne-...


Hvis ikke jeg tager meget fejl, er herren i pyjamas på det øverste billede den tidligere formand for Jernbaneforeningen O. H. Jensen. Han var frem til de indenlandske nattogs inddragelse fra og med K97 (Storebæltsforbindelsen) “produktansvarlig” for de indenlandske nattog.

Han boede vistnok i Roskilde eller omegn og de fleste morgener steg han på nattoget i Roskilde og kørte med til København (ankomst kl. 7.03?) og drøftede løst og fast med Aarhus-togpersonalet, der dengang stadig(?) var den bærende togpersonalekraft i nattoget mellem Jylland og København og omvendt.

Vi har vist tidligere været inde på, at Aarhus-togpersonalet efter ankomst til København fik sig en velfortjent søvn i “Bygning B”(?) ude ved Enghave, inden det om aftenen gik hjemad med tog 595.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

OT: Tidl. formand for Jernbaneforeningen, O. H. Jensen

af sj51, 16/7 2019, 18:19 (1738 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jovist er det O.H.Jensen, der optræder i pyjamas. O.H. var siden 1974 tillige leder af den danske afdeling af DSG (det vesttyske sovevognsselskab, som 1994 blev sammenlagt med MITROPA). I september 1997 gik O.H. på pension, men omkom kort tid efter i forbindelse med en trafikulykke ved Slangerup.

Tænk: Togselskaberne bør efterligne flyselskaberne

af HLA7, 17/7 2019, 08:23 (1738 dage siden) @ kme

Og så husk lige, at der er noget der hedder bagage, ikke bare en rygsæk, men mere omfangsrig. Det har luftfarten styr på



Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak