Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gæt et land/by (Generelt)

af sunebeck, 10/8 2019, 18:18 (1715 dage siden)

Jeg kender ikke selv svaret. En af mine venner har spurgt hvor dette kan være taget.

[image]

Gæt et land/by

af Jens N, Fredericia, 10/8 2019, 19:28 (1715 dage siden) @ sunebeck

Jeg kender ikke selv svaret. En af mine venner har spurgt hvor dette kan være taget.

[image]


Spanien?

Mvh. Jens

Gæt et land/by

af 1993matias ⌂, KH, 10/8 2019, 19:34 (1715 dage siden) @ Jens N

Du fik mig på rette spor (haha), jeg havde godt set, det var bredspor, men alt var glemt om Spanien. Der er ikke mange lokomotiver med en enkelt forrude og en vinduesvisker!

Lokomotivet på billedet ligner unægteligt en moderniseret type 333 (bedre kendt som litra MZ herhjemme)
Et billede fra en lignende vinkel her:
[image]


Mere information findes på wiki:
https://en.wikipedia.org/wiki/RENFE_Class_333#Variants_and_rebuilds

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Avatar

Gæt et land/by

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 10/8 2019, 22:36 (1714 dage siden) @ sunebeck

[image]

Er det både bredspor og normalspor ude til højre og måske også lidt ovre til venstre? Det kunne være en grænsestation imellem Spanien og Frankrig?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Gæt et land/by

af steenth, 10/8 2019, 22:56 (1714 dage siden) @ Michael Deichmann

[image]

Er det både bredspor og normalspor ude til højre og måske også lidt ovre til venstre? Det kunne være en grænsestation imellem Spanien og Frankrig?

Jep. Det er Irun set imod nord. Det er imellem stationen og grænsen med udsigt fra broen ved Txanaleta Plaza.

Gæt et land/by

af sunebeck, 11/8 2019, 11:11 (1714 dage siden) @ steenth

Jep. Det er Irun set imod nord. Det er imellem stationen og grænsen med udsigt fra broen ved Txanaleta Plaza.

Det er blevet bekræftet at det var i Irun.

Tak for hjælpen med denne gætteleg.

Min ven har sidenhen fundet ud af at jeg har "snydt" ved at spørge om hjælp her i forummet.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak