Lidt jysk "privatbane" af i dag (6 fotos) (Jernbanen i dag)
Go' søndag eftermiddag,
Så fik selv jeg fumlet mig sammen til en tur til Grenaa med danmarks Überlandstrassenbahn.
Udgangspunktet var Aarhus H med dette "privatbanemøde":
Variobahn sæt '09 og ARRIVA LINT '24, Aarhus H 11.08.2019 (nm).
Min rejse til Grenaa foregik imidlertid i TANGO '11, hvis små hjul (740 mm) høvlede godt deruda' med 100 km/t med rettidig ankomst i Grenaa:
L1 TANGO '11 vender i Grenaa 11.08.2019 (nm).
Da jeg er i besiddelse af lidt historisk dimension (aldersbetinget?), får I lige lidt "før":
Stationsbygningen i Grenaa, dengang kontor for Nykredit, 16.11.2011 (nm).
Grenaa Station med MQ '24, 16.11.2011 (nm).
Men tilbage til nutiden, hvor jeg valgte returrejse med det samme:
L1 TANGO '11 klar til retur mod Aarhus H, Grenaa 11.08.2019 (nm).
Undervejs blev det bemærket, at de mindre holdesteder på Grenaabanen stadig er møbleret med noget ældre DSB-inventar, såsom de sortmalede bræddeskure og ældre blå stationsskilte med deres buler m.v. I modsætning til Odderbanen, hvor alt inventar synes nyt. Og så mangler stadig køreledning over spor 2 i Trustrup; der er ikke engang rejst master endnu .....
Nå, jeg valgte i Lystrup at skifte til L2 over Skejby, da jeg dér kunne blive siddende helt til Odder. L2 var imidlertid 1 minut (!) forsinket i ankomsten til Lystrup, og en gruppe rejsende så netop bagenden af L1 Grenaa-toget, hvormed der skulle have været korrespondance. På en søndag med timedrift. Dumpekarakter til letbanen:
L2 Variobahn '02 er netop ankommet til Lystrup og skal vende. En gruppe rejsende/passagerer/kunder parlamenterer med føreren om den kiksede korrespondance med L1 til Grenaa, 11.08.2019 (nm).
Til gengæld var jeg rettidigt i Odder.
Og fik lejlighed til at hælde lidt fotos ind i dette billed- og historieløse, men diskussionslystne samtidsforum. Håber ikke, jeg forstyrrede for meget .....
Bedste hilsener
Niels