Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bemandet billetsalg på København H - stærkt undervurderet (Generelt)

af Svend, 12/8 2019, 13:36 (1718 dage siden)

København H i dag mandag ved 12-tiden.
Man kan vist roligt sige, at DSB i den grad har undervurderet behovet for den personlige betjening......

[image]

[image]

[image]

--
Svend

Bemandet billetsalg på København H - stærkt undervurderet

af andersj, Aalborg, 12/8 2019, 13:40 (1718 dage siden) @ Svend

Det er skam en bevidst strategi. Man gør de betjente billetsalg så uattraktive som muligt for at skubbe kunderne over på selvbetjening. Derfor flyttede man også billetsalget helt ned i det fjerneste hjørne på København H, og de mest centrale placeringer er nu domineret af billetautomater.

At der så er en lang række produkter der ikke kan købe selvbetjent er så en helt anden snak. (Pladsbilletter til barnevogn og cykler, Interrail, Børneguide osv.)

--
Mvh Anders

Bemandet billetsalg på København H - stærkt undervurderet

af 1993matias ⌂, KH, 12/8 2019, 15:50 (1718 dage siden) @ Svend

Oplevede noget lignende i Helsinki her i sommeren... Der var et kæmpestort billetsalg med 10-15 billetluger - MEN kun et par stykker var betjent. En infomedarbejder fortalte mig, at der ikke var ventetid om morgenen, men der sagtens kunne være mere end en times ventetid om eftermiddagen... Godt, jeg ikke skulle have personlig hjælp!

Det modsatte kan man opleve i Skåne, Skånetrafiken har betjent billetsalg en håndfuld steder i Skåne. Der er åbent alle ugens syv dage, på hverdage fra klokken seks! Der er sjældent mere en fem minutters ventetid!

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Bemandet billetsalg på København H - stærkt undervurderet

af keld ⌂, Malling, 12/8 2019, 19:03 (1718 dage siden) @ Svend

Jeg gentager:
I gamle dage, da man havde et Generaldirektorat og en Generaldirektør gjorde man alt for passagererne. Da var service for passagererne prioriteret højt f. eks:
.....(se videre i mit tidligere indlæg af 31/07 2019)


I vore dage er prioriteringen anderledes:
.....(se videre i mit tidligere indlæg af 31/07 2019)

Til sidst kommer passagererne

Undskyld! det er trist, men jeg mener det.

M.v.h.
Keld Zumbach

Bemandet billetsalg på København H - stærkt undervurderet

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 14/8 2019, 22:23 (1716 dage siden) @ keld

Jeg gentager:
I gamle dage, da man havde et Generaldirektorat og en Generaldirektør gjorde man alt for passagererne. Da var service for passagererne prioriteret højt f. eks:

Og dengang hed vi til og med rejsende - det var andre tider.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen

Bemandet billetsalg på København H - stærkt undervurderet

af P.Jensen, 13/8 2019, 08:39 (1718 dage siden) @ Svend

Samme uacceptable situation i lufthavnen, men nok ikke mange andre steder end de 2 steder og primært i sommersæsonen. Se på billederne - det ser ud til at det er turister og måske enkelte københavnere.

Men det er ikke i orden at turistorganisationerne ikke er mere på banen for jeg t r o r at denne form for kunder ofte ønsker en vejledning og evt et trafikkort. Jeg synes selv at det er svært at komme til storby for første gang og finde ud af hvilken billet eller kort man skal have.

Der kunne man også lære noget af lufthavnen - de har hjælpere der går rundt imellem automaterne og også hjælpere til automatisk paskontrol.

Hvis man havde sprogkyndige hjælpere ved automaterne ville man kunne afhjælpe meget af de lange køer.

P.Jensen

Bemandet billetsalg på København H - stærkt undervurderet

af dysharmonica, 13/8 2019, 09:55 (1717 dage siden) @ P.Jensen

Jeg er helt enig. Jeg synes, også, at den lufthavnsløsning er nødvendig her - mange selvbetjeningsmaskiner derovre, hvor man kan spørge personale og let få hjælp.

Sidste uge købte jeg nogle cykelbilleter / cykelpladsbilleter, fra dem der, og venten var kun 5 minutter, og personnel var meget hjælpsom, men jeg var der i søndags.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak