Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Tunnelarbejde forlænges på Lyngby Station" (Generelt)

af Niels Munch, 21/8 2019, 09:11 (1709 dage siden)

Hovedstadens Letbanes pressemeddelelse af d.d.:

"Tunnelarbejde forlænges på Lyngby Station

Sommerens arbejde på Lyngby Station bliver forlænget frem til medio oktober. Det skyldes, at Hovedstadens Letbanes arbejde med en ny tunnel under sporene tager længere tid end forventet.

Frem til uge 42 skal passagerer, der rejser gennem Lyngby med S-tog, fortsat skifte tog på Lyngby Station. Det skyldes arbejdet med Hovedstadens Letbane, hvor der lige nu bygges en ny tunnel til letbanen under viadukten ved stationen."


Læs videre her: https://mailchi.mp/14fdeb2cca0a/tunnelarbejde-forlnges-p-lyngby-station?e=17130a14f3 .


M.v.h.
Niels

"Tunnelarbejde forlænges på Lyngby Station"

af Peter, 21/8 2019, 09:55 (1708 dage siden) @ Frank Poulsen

Hverken forsinkelsen af tunnelarbejdet eller nedsat drift på S-banen kan da komme som en overraskelse.
De fleste offentlige projekter er håbløse i deres estimater, både med hensyn til tid og penge.
Og hvem gider være lokofører i S-tog når DSBs ledelse agerer som den gør og man alligevel planlægges at gøres overflødig.

--
[image]

"Tunnelarbejde forlænges på Lyngby Station"

af Mads, 21/8 2019, 10:06 (1708 dage siden) @ Peter

Hverken forsinkelsen af tunnelarbejdet eller nedsat drift på S-banen kan da komme som en overraskelse.
De fleste offentlige projekter er håbløse i deres estimater, både med hensyn til tid og penge.
Og hvem gider være lokofører i S-tog når DSBs ledelse agerer som den gør og man alligevel planlægges at gøres overflødig.

Hvad er tidshorisonten for ubemandede S-tog? - 2030?
10 år er lang tid i samme job, så det tror jeg ikke er et stort problem.

"Tunnelarbejde forlænges på Lyngby Station"

af andersj, Aalborg, 21/8 2019, 10:21 (1708 dage siden) @ Mads

Hverken forsinkelsen af tunnelarbejdet eller nedsat drift på S-banen kan da komme som en overraskelse.
De fleste offentlige projekter er håbløse i deres estimater, både med hensyn til tid og penge.
Og hvem gider være lokofører i S-tog når DSBs ledelse agerer som den gør og man alligevel planlægges at gøres overflødig.


Hvad er tidshorisonten for ubemandede S-tog? - 2030?
10 år er lang tid i samme job, så det tror jeg ikke er et stort problem.

Men allerede nu kører togene sig selv på CBTC strækningerne, så det bliver mere og mere kedeligt at være lokomotivfører på S-tog.

--
Mvh Anders

"Tunnelarbejde forlænges på Lyngby Station"

af mikedk2100, 23/8 2019, 19:30 (1706 dage siden) @ andersj

Men allerede nu kører togene sig selv på CBTC strækningerne, så det bliver mere og mere kedeligt at være lokomotivfører på S-tog.

Det minder jo rigtig meget om tunnelbanen i Stockholm, der også kører stort set af sig selv. Men i Stockholm er kravene til føreren noget lempeligere. Man skal være fyldt 20 år og have helbred, syn og hørelse i orden. Der er så en psykologisk test man skal bestå og selve uddannelsen tager 11 uger. Derefter kører man tunnelbanetog.

Burde man måske se på de danske krav til at blive lokomotivfører på S-banen, og så omskole de eksisterende lokoførere til “rigtige” tog?

"Tunnelarbejde forlænges på Lyngby Station"

af Peter, 21/8 2019, 10:57 (1708 dage siden) @ Mads

Hverken forsinkelsen af tunnelarbejdet eller nedsat drift på S-banen kan da komme som en overraskelse.
De fleste offentlige projekter er håbløse i deres estimater, både med hensyn til tid og penge.
Og hvem gider være lokofører i S-tog når DSBs ledelse agerer som den gør og man alligevel planlægges at gøres overflødig.


Hvad er tidshorisonten for ubemandede S-tog? - 2030?
10 år er lang tid i samme job, så det tror jeg ikke er et stort problem.

Men 10 år med den ledelse er meget lang tid.

--
[image]

"Tunnelarbejde forlænges på Lyngby Station"

af Jens Hansen, 21/8 2019, 10:22 (1708 dage siden) @ Frank Poulsen

Hvis planen var at arbejdet var færdigt efter sommerferien, ja så er personalet jo disponeret til andre arbejder.

JH

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak