Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nordhavnsmetroen (Generelt)

af Ottoemil, 21/8 2019, 20:55 (1681 dage siden)

God aften i forummet

I dag var jeg en tur forbi Orientkaj station, og her er et par billeder.

v.h.
Ottoemil

[image]

[image]

[image]

[image]

Nordhavnsmetroen

af Leif Jørgensen, København Ø., 21/8 2019, 21:11 (1681 dage siden) @ Ottoemil

Østerbro Avis har også lige været forbi Nordhavnsmetroen og både skrevet en artikel og offentliggjort en stribe billeder. De fokuserer især på Orientkaj, der er den eneste af de nye metrostationer, der kommer til at ligge over jorden. Og her kan passagererne i hvert fald ikke klage over udsigten, for stationen ligger lige ud for Orientbassinet, hvor Øresund kan skimtes i baggrunden.

Med venlige Nordhavn-hilsner
Leif Jørgensen

Nordhavnsmetroen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 21/8 2019, 21:13 (1681 dage siden) @ Ottoemil

Underlig udformning stationen har.
Nogen som har noget på hvordan Nordhavn station kommer til at se ud evt set oppe fra

Nordhavnsmetroen

af Bongo-Anders, 21/8 2019, 23:05 (1681 dage siden) @ hummel_62

Hvad er det du finder underlig, jeg syntes den ser normal ud, ja måske lidt kedelig.

Nordhavnsmetroen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 22/8 2019, 13:10 (1680 dage siden) @ Bongo-Anders

prøve t at sige det pænt, men jo synes det er en grim kasse :-)

Nordhavnsmetroen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 22/8 2019, 13:12 (1680 dage siden) @ Niels Munch

naj ikke helt
det jeg efter lyser er hvor Nordhavn station bliver i forhold til S banen og kalkbrænderihavngade.

idet jeg hver dag har glæden at svinge i en bue uden om noget...

Nordhavnsmetroen

af andersj, Aalborg, 22/8 2019, 13:22 (1680 dage siden) @ hummel_62

naj ikke helt
det jeg efter lyser er hvor Nordhavn station bliver i forhold til S banen og kalkbrænderihavngade.

idet jeg hver dag har glæden at svinge i en bue uden om noget...

Nordhavn metrostation ligger på den modsatte side af Kalkbrænderihavnsgade, og der bliver en gangtunnel under Kalkbrænderihavnsgade hen til Nordhavn S-togstation. Der er sandsynligvis denne tunnel der gør at vejen pt. slår en bue.

Orientkaj og Nordhavn ligger altså meget tæt på hinanden.

--
Mvh Anders

Nordhavnsmetroen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 22/8 2019, 14:08 (1680 dage siden) @ andersj

super tak til begge
det var det at de to stationer kommer så tæt på hinanden, der gav grus i min hjerne.
Var sikker på at Nordhavn Metro og S-tog kom tæt på hinanden. det ville give mening i midt hovedet

Nordhavnsmetroen

af Niels Buch, 22/8 2019, 14:18 (1680 dage siden) @ Niels Munch

Sporet fra Østerport til Lersøen (via Svanemøllen) er pillet op der hvor der anlægges tunnel. Er der nogen der ved om det er farvel til TIB-strækning 7, eller om sporet genetableres når arbejdet er afsluttet?

Hilsen
Niels

Nordhavnsmetroen

af Niels Munch, 21/8 2019, 21:16 (1681 dage siden) @ Ottoemil

Hej Ottoemil,

Tak for interessante billeder!

[image]


Det gule køretøj yderst t.v. på jorden, er det et skinnegående?

M.v.h.
Niels

Nordhavnsmetroen

af Ottoemil, 22/8 2019, 00:09 (1681 dage siden) @ Niels Munch

Hej Niels
Ja, det er et skinnekøretøj, som var henstillet på asfalten.
v.h.
Ottoemil


DSB F677

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak