Personpåkørsel på Fasanvej - Metroen (Generelt)
Hvordan kan det ske? Fasanvej er underjordisk, dvs ikke noget med mulighed for med hjælp at man kan hoppe over perronvæggene.
--
Venligst
Michael Deichmann
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 22/8 2019, 05:17 (1680 dage siden)
Hvordan kan det ske? Fasanvej er underjordisk, dvs ikke noget med mulighed for med hjælp at man kan hoppe over perronvæggene.
--
Venligst
Michael Deichmann
af Mads, 22/8 2019, 07:02 (1680 dage siden) @ Michael Deichmann
Hvordan kan det ske? Fasanvej er underjordisk, dvs ikke noget med mulighed for med hjælp at man kan hoppe over perronvæggene.
Det var efter stationen mod Vanløse, hvor metroen kommer op ad jorden.
af Svend, 22/8 2019, 09:16 (1680 dage siden) @ Mads
Hvordan kan det ske? Fasanvej er underjordisk, dvs ikke noget med mulighed for med hjælp at man kan hoppe over perronvæggene.
Det var efter stationen mod Vanløse, hvor metroen kommer op ad jorden.
.
Der er tilsyneladende ikke noget der bremser togene, hvis der befinder sig (endda større) genstande/personer i sporet, inden der sker en påkørsel?
--
Svend
af dysharmonica, 22/8 2019, 09:55 (1680 dage siden) @ Svend
Hvordan kan det ske? Fasanvej er underjordisk, dvs ikke noget med mulighed for med hjælp at man kan hoppe over perronvæggene.
Det var efter stationen mod Vanløse, hvor metroen kommer op ad jorden.
.
Der er tilsyneladende ikke noget der bremser togene, hvis der befinder sig (endda større) genstande/personer i sporet, inden der sker en påkørsel?
Det forventede jeg ikke. Det er hvorfor hele strækning er indhegnet. Trods alt, metroen er 20 år gammel selvkørsel teknologi.
af Niels Munch, 22/8 2019, 10:09 (1680 dage siden) @ Svend
Var det ikke kun på de dengang åbne stationer - før perrondørene kom til - der var installeret detektorer for "fremmedlegemer" i sporet?
Således stoppede f.eks. hele trafikken engang på Østamagerbanen, fordi der blæste gratisaviser rundt i sporet ved Femøren St.
af mpp, 22/8 2019, 12:23 (1680 dage siden) @ Niels Munch
Jo. Installationen af perrondørene var vist også en betingelse for at man kunne begynde at køre flere tog i myldretiden.
af mikedk2100, 22/8 2019, 10:23 (1680 dage siden) @ Svend
Hvordan kan det ske? Fasanvej er underjordisk, dvs ikke noget med mulighed for med hjælp at man kan hoppe over perronvæggene.
Det var efter stationen mod Vanløse, hvor metroen kommer op ad jorden.
.
Der er tilsyneladende ikke noget der bremser togene, hvis der befinder sig (endda større) genstande/personer i sporet, inden der sker en påkørsel?
Vi havde det lidt oppe at vende i en tråd i april i år, hvor nødbremsens funktion (at toget kører videre til næste station) blev diskuteret.
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=139619#p139619
Blandt andet, at toget ikke stopper, hvis der er personer eller andre fremmedlegemer i sporet - heller ikke, selvom passagererne trækker i nødbremsen, for at undgå en påkørsel. Systemet er konstrueret sådan, at personer ikke bare tilfældigt kommer til sporene. Man må altså som passager leve med den (meget lille) risiko der er, for sammenstød med personer eller andre fremmedlegemer.
af Schienenwolf, Læsø, 22/8 2019, 12:43 (1680 dage siden) @ mikedk2100
Man må altså som passager leve med den (meget lille) risiko der er, for sammenstød med personer eller andre fremmedlegemer.
Til gengæld er der fin udsigt til de (meget få) påkørsler fra børnepladserne ved legekontrolpanelet ved panoramavinduet i forreste vogn. Og man betaler endda som voksen ledsager snart komforttillæg for det.
--
Hilsen
S
Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.
af PD Hansen, 22/8 2019, 22:16 (1679 dage siden) @ mikedk2100
redigeret af PD Hansen, 22/8 2019, 22:35
Man må altså som passager leve med den (meget lille) risiko der er, for sammenstød med personer eller andre fremmedlegemer.
Det behøver dog ikke at gå helt galt, jf. netop den gode gamle tråd du fint henviser til, hvor metrohenrik forklarede:
"Under toget sidder en bøjle der ved et tryk vil standse toget, så kører toget ind i noget eller nogen der befinder sig på selve sporet, vil toget blive standset. "
af mikedk2100, 23/8 2019, 08:37 (1679 dage siden) @ PD Hansen
Man må altså som passager leve med den (meget lille) risiko der er, for sammenstød med personer eller andre fremmedlegemer.
Det behøver dog ikke at gå helt galt, jf. netop den gode gamle tråd du fint henviser til, hvor metrohenrik forklarede:"Under toget sidder en bøjle der ved et tryk vil standse toget, så kører toget ind i noget eller nogen der befinder sig på selve sporet, vil toget blive standset. "
Men sammenstødet skal ske, før toget standser. Og jeg vil nu tro, at den dag, hvor toget drøner ind i et væltet stillads eller et afblæst tag med 80 km/t, så vil det gå helt galt. Men ja, det diskuterede vi i den anden tråd.
af Banemanden, 23/8 2019, 16:40 (1679 dage siden) @ mikedk2100
Og det er alligevel ikke sket, i de snart 18 år den har kørt :)
Jeg bemærkede i ekstra bladets omtale af ovennævnte sag, at politiet mente den stakkels sjæl var død af faldet og ikke af at toget ramte ham.
af mikedk2100, 23/8 2019, 18:53 (1679 dage siden) @ Banemanden
Og det er alligevel ikke sket, i de snart 18 år den har kørt :)
Jeg bemærkede i ekstra bladets omtale af ovennævnte sag, at politiet mente den stakkels sjæl var død af faldet og ikke af at toget ramte ham.
Næ så sker det nok aldrig. Mange ulykker har jo virket usandsynlige indtil de rent faktisk skete Og det kræver sikkert et helt nyt tog, hvis der skal være censor på, der kan spotte forhindringer.
Men har de nye metrotog en censor foran, der kan spotte større forhindringer og standse toget? De kommer jo også til at køre ude i det fri om et par år.
af mpp, 24/8 2019, 00:51 (1678 dage siden) @ mikedk2100
Mon ikke. Det er i øvrigt allerede med åbningen til Nordhavn næste år de nye tog vil køre i det fri.
af mss , 24/8 2019, 12:08 (1678 dage siden) @ mikedk2100
Problemet med sensorerne er at de jævnligt forstyrrer driften.
Derfor byggede man perrondøre på alle stationer i stedet.
Som bruger af metroen kan man kun glæde sig over denne beslutning! Sensorerne var noget hø...
Vi kan som samfund godt oversikre og pakke alle ind i vat, men så er der intet der fungerer! Man er nødt til at erkende, at hvis man har viljen, kan man skade sig selv. Det der er vigtigst er at man sørger for, at man kun kan skade sig selv med forsæt, og sådan er metroen indrettet i dag. Det kan ikke gøres bedre.
--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums