Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kvaliteten på lokalbane skinner (Generelt)

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 2/9 2019, 12:15 (1670 dage siden)

Davs

hvordan er status på lokalbanen skinner??

Har set et politisk udspil om penge til vedligehold af skinner hos lokal banerne.
Nogen som ved om de er i problemer??

Kvaliteten på lokalbane skinner

af kme, 2/9 2019, 13:11 (1670 dage siden) @ hummel_62

... og hvem ejer egentlig skinnerne? Banedanmark?

Kvaliteten på lokalbane skinner

af Simon1906, Hedehusene, 2/9 2019, 13:20 (1670 dage siden) @ kme

Ja der kan skrives meget godt og skidt om bdk men de kan ikke være alle steder på en gang.
PS jeg er ikke ansat i DSB eller bdk

Med venlig hilsen

Simon
Hedehusene

Kvaliteten på lokalbane skinner

af Niels Munch, 2/9 2019, 14:09 (1670 dage siden) @ kme

... og hvem ejer egentlig skinnerne? Banedanmark?


Det gør lokalbaneselskaberne, der er organiseret som aktieselskaber. Reinvesteringer i baneanlæggene skal bl.a. dækkes af statens øremærkede anlægstilskud til regionerne. Mest påtrængende er en fornyelse af de lokalbanestrækninger, der fra ult. 1970'erne og ind i 1980'erne blev spormoderniseret med overbygning IV (37 kg/m skinneprofil på enten duoblok- eller træsveller).

M.v.h.
Niels

Avatar

Kvaliteten på lokalbane skinner

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 2/9 2019, 17:51 (1670 dage siden) @ Niels Munch

Mest påtrængende er en fornyelse af de lokalbanestrækninger, der fra ult. 1970'erne og ind i 1980'erne blev spormoderniseret med overbygning IV (37 kg/m skinneprofil på enten duoblok- eller træsveller).

Det undrer mig at Lokaltog nu har skinnearbejder nord for Helsinge (igen). Den strækning blev renoveret for 10-12 år siden mener jeg, så er det ikke lidt tidligt?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Kvaliteten på lokalbane skinner

af Niels Munch, 2/9 2019, 20:00 (1670 dage siden) @ Michael Deichmann

Mest påtrængende er en fornyelse af de lokalbanestrækninger, der fra ult. 1970'erne og ind i 1980'erne blev spormoderniseret med overbygning IV (37 kg/m skinneprofil på enten duoblok- eller træsveller).

Det undrer mig at Lokaltog nu har skinnearbejder nord for Helsinge (igen). Den strækning blev renoveret for 10-12 år siden mener jeg, så er det ikke lidt tidligt?


Var det ikke mellem Hillerød og Kagerup dengang? Strækningerne bliver desuden jævnligt vedligeholdt med efterballastering, retning og stopning - på basis af målevognskørsler.

Førnævnte tilstandsrapport fremhæver behovet for sporombygning Mårum-Gilleleje.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak