Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Præsentationer fra "Trafikdage" konference

af KKLD, 3/9 2019, 23:03 (1695 dage siden) @ andersj

Det er nogle spændende præsentationer.

Jeg lagde mærke til, at den med Faktabaseret Planlægning nævner noget med "S-togs køreplanlægning for S20 og frem" i starten. Desværre så tror jeg at der er nogle slides der mangler, for der står ikke noget om det.

Præsentationer fra "Trafikdage" konference

af andersj, Aalborg, 3/9 2019, 23:12 (1695 dage siden) @ KKLD

Det er nogle spændende præsentationer.

Jeg lagde mærke til, at den med Faktabaseret Planlægning nævner noget med "S-togs køreplanlægning for S20 og frem" i starten. Desværre så tror jeg at der er nogle slides der mangler, for der står ikke noget om det.

Det er vist blot en præsentation af afdelingens opgaver. Selve "Agendaen" for præsentationen kommer først på siden efter.

--
Mvh Anders

Avatar

Præsentationer fra "Trafikdage" konference

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 4/9 2019, 07:51 (1694 dage siden) @ andersj

Planen er at de førerløse S-tog til Roskilde skal køres med åbne perronkanter.
Der skal være et ODS (Object detection system) på stationerne.

Jeg vil da håbe at man revurderer denne tanke.
De første år kørte metroen med ODS system, hvilket gav anledning til rigtig mange alarmer hver dag, på grund af fugle, affald og vejrlig, der slog alarm. Vi snakker rigtig mange alarmer.
Netop på grund af de mange driftsstop og forsinkelser satte man perrondøre op for nogle år siden. Dette har forbedret rettidigheden en hel del.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Avatar

Præsentationer fra "Trafikdage" konference

af gaest, 4/9 2019, 08:13 (1694 dage siden) @ metrohenrik

Planen er at de førerløse S-tog til Roskilde skal køres med åbne perronkanter.
Der skal være et ODS (Object detection system) på stationerne.

Jeg vil da håbe at man revurderer denne tanke.
De første år kørte metroen med ODS system, hvilket gav anledning til rigtig mange alarmer hver dag, på grund af fugle, affald og vejrlig, der slog alarm. Vi snakker rigtig mange alarmer.
Netop på grund af de mange driftsstop og forsinkelser satte man perrondøre op for nogle år siden. Dette har forbedret rettidigheden en hel del.

Det ligger desværre i offentlige virksomheders natur at bagå de samme fejl igen og igen, og ikke se til erfaringer med de systemer man har i tankerne. DSB/BDK vil måske hælde til at sådanne erfaringer ikke findes i deres "osteklokke". Så kan man jo prøve noget nyt som sikkert kommer til at virke med hjælp fra en stabel konsulentraporter og ekstrabevillinger.

Præsentationer fra "Trafikdage" konference

af Gæst42, 4/9 2019, 16:58 (1694 dage siden) @ metrohenrik

Planen er at de førerløse S-tog til Roskilde skal køres med åbne perronkanter.
Der skal være et ODS (Object detection system) på stationerne.

Jeg vil da håbe at man revurderer denne tanke.
De første år kørte metroen med ODS system, hvilket gav anledning til rigtig mange alarmer hver dag, på grund af fugle, affald og vejrlig, der slog alarm. Vi snakker rigtig mange alarmer.
Netop på grund af de mange driftsstop og forsinkelser satte man perrondøre op for nogle år siden. Dette har forbedret rettidigheden en hel del.

Problemet er at hvis man ligger det ind i projektet, så bliver business casen negativ...

Præsentationer fra "Trafikdage" konference

af Jens Hansen, 4/9 2019, 19:23 (1694 dage siden) @ Gæst42

Og det var jo det som rådgiverne Rambøll og Parson anbefalede.

JH

Præsentationer fra "Trafikdage" konference

af SGN, 4/9 2019, 15:37 (1694 dage siden) @ andersj

Märkligt att man på kartorna inte visar några förbindelser till utlandet!

Præsentationer fra "Trafikdage" konference

af Poul Brandt, Nordsjælland, 4/9 2019, 17:30 (1694 dage siden) @ andersj
redigeret af Poul Brandt, 4/9 2019, 18:15

Jeg bemærker at 10 stk IC4 skal udfases allerede i år. Det må være de Værkstedsdronninger der blev omtalt i pressen for nyligt.

Ligeledes udfasede man 2 stk ME sidste år, og gør det igen i år. For at bruge reservedelene og spare?
Jeg kan se man gør det samme med SA og SE.

Poul

Præsentationer fra "Trafikdage" konference

af Jens Hansen, 4/9 2019, 19:26 (1694 dage siden) @ andersj

Tankevækkende at DSB ikke kan styre trafikken i dag, men de har tjek på at der i 2030 mangler et elektrifiseret spor, (var det i Odense).

Der er vist lidt for meget modeljernbane i den virksomhed.

JH

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak