Pres på svenskerne for at sikre bedre punktlighed på kystban (Generelt)

af Jens Hansen, tirsdag 10. september, 2019, 08:38 (7 dage siden)

Det lyder jo positivt;

https://www.trm.dk/nyheder/2019/pres-paa-svenskerne-for-at-sikre-bedre-punktlighed-paa-...

men det giver anledning til nogle afklaringer, f.eks. skal den aftale med Svenskerne, som ministeriet selv har gennemført om at adskille trafikken, så stoppes? Og er S-tog til Helsingør så død?

men kan måske mene at ministeren lige har sat sig imellem en del stole!

JH

Pres på svenskerne for at sikre bedre punktlighed på kystban

af Frank Poulsen, tirsdag 10. september, 2019, 08:44 (7 dage siden) @ Jens Hansen

Tænker mere det er en masse politisk snak for at tilgodese nogle borgmestre og vise han som ny minister forsøger at gøre noget. Og det han siger er bare at han vil undersøge. Med andre ord, han ved ikke noget om hvad der er sket op til nu og han er ny og derfor vil han undersøge. Tænker ikke det giver noget som helst.

Avatar

Pres på svenskerne for at sikre bedre punktlighed på kystban

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, tirsdag 10. september, 2019, 13:35 (7 dage siden) @ Frank Poulsen

Jeg er ret sikker på at det er "Den Nordsjællandske Trafikmafia" der har udbedt sig mødet og ikke omvendt.
Nordsjælland har "luret" jyderna af og har prioriteret 3 infrastrukturprojekter i Nordsjælland:
Hillerødmotorvejens forlængelse
Frederikssunsmotorvejen og
Forbedringer af Kystbanen.

Med nogle af de udmeldinger den nye trafikminister er kommet ud med er der opstået frygt for at det fokus det var lykkedes at etablere med det forrige Folketing går fløjten med det nye.

Derfor mødet for at få Benny Engelbrecht til at "huske" de 3 projekter.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Pres på svenskerne for at sikre bedre punktlighed på kystban

af AndreasM, tirsdag 10. september, 2019, 09:48 (7 dage siden) @ Jens Hansen

Det lyder jo positivt;

Det lyder som tomme ord. Svenskerne kunne jo så passende kræve det modsatte.

Løsningen ligger lige for, genindfør den bemandede reservestamme, der indtil DSB First tog over, stod klar til at blive sat ind med minutters varsel ved forsinkelser fra Sverige. Men det koster, og det er jo så nok der skoen trykker.

Pres på svenskerne for at sikre bedre punktlighed på kystban

af Frank Poulsen, tirsdag 10. september, 2019, 09:52 (7 dage siden) @ AndreasM

Præcis. Og bedre materiel. Alt for ofte fejl på radio eller intern samtaleanlæg eller dørene.

Bedre vedligehold og bemandet reservestamme som kører rettidigt fra KH og lader den ankomne blive ny reservestamme når den kommer. Men ja det koster alle de dage der ikke er forsinkelser at den bare holder.

Pres på svenskerne for at sikre bedre punktlighed på kystban

af kme, tirsdag 10. september, 2019, 11:59 (7 dage siden) @ Frank Poulsen

Præcis. Og bedre materiel. Alt for ofte fejl på radio eller intern samtaleanlæg eller dørene.

Bedre vedligehold og bemandet reservestamme som kører rettidigt fra KH og lader den ankomne blive ny reservestamme når den kommer. Men ja det koster alle de dage der ikke er forsinkelser at den bare holder.

Men det bliver vel bedre når Kystbanen slipper for Sverige og de ikke ret pålidelige litra ET. DSB har vel for p*** ikke tænkt sig at opretholde ET en bare een strækning, men at indsætte Vectron + DD på Kystbanen som en hver anden sjællandsk regionalstrækning. Så kan den bemandede back-up jo dække Kystbanen, Holbæk, Ringsted/Næstved/Slagelse og Nykøbing F. Det er noget mere rationelt.

Pres på svenskerne for at sikre bedre punktlighed på kystban

af Banemanden, tirsdag 10. september, 2019, 18:45 (6 dage siden) @ AndreasM

DSB First/Øresund havde nu også reservestamme ved Kh i al den tid firmaet fandtes :)

Avatar

Pres på svenskerne for at sikre bedre punktlighed på kystban

af Ove Nygaard @, tirsdag 10. september, 2019, 10:05 (7 dage siden) @ Jens Hansen

Det lyder jo positivt;

https://www.trm.dk/nyheder/2019/pres-paa-svenskerne-for-at-sikre-bedre-punktlighed-paa-...

men det giver anledning til nogle afklaringer, f.eks. skal den aftale med Svenskerne, som ministeriet selv har gennemført om at adskille trafikken, så stoppes? Og er S-tog til Helsingør så død?

men kan måske mene at ministeren lige har sat sig imellem en del stole!

JH

Hej, et lille "indspark" i debatten.
"Aftalen med svenskerne" stammer vel fra den periode, hvor DSB var en væsentlig rådgiver for transportministeriet, bl. a. fordi virksomheden endnu havde en række af "de gamle jernbanefolk" (på godt og ondt), som havde en vis praktisk erfaring med jernbanedrift fra hverdagen. "TDC-æraen", hvor man så "banegenier" overalt og ønskede at ekspandere i udlandet, hvor man satte nye folk ind på ledende poster, har afdækket visse svagheder i den politik, og nu prøver man så tilsyneladende at finde tilbage til stabiliteten igen. Her ser vi måske i høj grad eksemplet på det, som "en god ven" sagde til mig: "Problemet med den kollektive trafik er, at embedsmænd har udviklet sig til at være politikere i deres job, og politikerne omvendt til at være embedsmænd, der vil ned i alle detaljer"! Det gælder sikkert også på andre politikområder.;-) Og så har jeg (bevidst) ikke nævnt adskillelsen mellem DSB og Banedanmark, men det er en helt anden historie!:-(

Bedste hilsener i den bedste mening,

Ove af Erritsø

Pres på svenskerne for at sikre bedre punktlighed på kystban

af Allan T, tirsdag 10. september, 2019, 17:02 (7 dage siden) @ Ove Nygaard

Kloge ord fra en "jernbanemand" med flere års erfaring på jernbanedrift både fra DSB og lokalbaner.
Men sådanne medarbejdere er der ikke mere brug for og vi ser nu resultatet af at ansætte folk, der tror at PCèn kan klare alle opgaver.

Pres på svenskerne for at sikre bedre punktlighed på kystban

af tgpsen, tirsdag 10. september, 2019, 13:11 (7 dage siden) @ Jens Hansen

Det lyder jo positivt;

https://www.trm.dk/nyheder/2019/pres-paa-svenskerne-for-at-sikre-bedre-punktlighed-paa-...

men det giver anledning til nogle afklaringer, f.eks. skal den aftale med Svenskerne, som ministeriet selv har gennemført om at adskille trafikken, så stoppes? Og er S-tog til Helsingør så død?

men kan måske mene at ministeren lige har sat sig imellem en del stole!

Ministeren har vist sig meget illoyal ved at udbede sig en udenlandsk myndigheds mening om de anklager en god dansk myndighed her rettet mod dem. De kan jo finde på at betvivle at forsinkelserne opstår på svensk side.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen