Test Vectron (Generelt)

af Frank Poulsen, onsdag 11. september, 2019, 20:13 (5 dage siden)

For hvem det måtte interessere er jeg faldet over der er kommet en supplerende sikkerhedsbestemmelse vedrørende afprøvning af Siemens Vectron-lokomotiv, som skal gennemføre trækkraftforsøg i Storebæltstunnelen.

Se instruksen her: https://www.bane.dk/da/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/-/media/9E2AD897DB...

Test Vectron

af Christian2010 @, København Ø, torsdag 12. september, 2019, 07:34 (5 dage siden) @ Frank Poulsen

Belastningstest i tunnelen af Siemens Vectron siges det. Derefter udlån til DSB.

Hvad er din indgangsvinkel på Banedanmarks hjemmeside til det dybe link?

--
Christian

Test Vectron

af andersj, Nordjylland, torsdag 12. september, 2019, 10:13 (5 dage siden) @ Christian2010

Hvad er din indgangsvinkel på Banedanmarks hjemmeside til det dybe link?

https://www.bane.dk/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/SR?drilldown=60d91520...

--
Mvh Anders

Test Vectron

af Frank Poulsen, torsdag 12. september, 2019, 19:59 (4 dage siden) @ Christian2010

Som allerede linket, så er det skam ganske offentligt tilgængeligt alle regler og cirkulærer osv. :) Så intet hokus pokus i det

Test Vectron

af Svend @, torsdag 12. september, 2019, 11:48 (5 dage siden) @ Frank Poulsen

Er der nogen der kan finde et 2019 fotografi af det aktuelle lokomotiv 91 80 6193 971-9 ?

I følge denne hjemmeside har lokomotivet skiftet nummer i mellemtiden
https://www.railcolor.net/index.php?nav=1000001&id=96746&action=portrait

Der kan vel ikke i EVN (eller NVR) optræde lokomotiver af samme nummer, eller .....?

--
Svend

[image]

Test Vectron

af andersj, Nordjylland, torsdag 12. september, 2019, 12:00 (5 dage siden) @ Svend

Er der nogen der kan finde et 2019 fotografi af det aktuelle lokomotiv 91 80 6193 971-9 ?

I følge denne hjemmeside har lokomotivet skiftet nummer i mellemtiden
https://www.railcolor.net/index.php?nav=1000001&id=96746&action=portrait

Der kan vel ikke i EVN (eller NVR) optræde lokomotiver af samme nummer, eller .....?

Ja, det undrede mig også. 91 80 6193 971-9 blev brugt til lokomotivet da det var udstyret til bredspor til testkørsler i Finland, og har ændret nummer da det blev ombygget til normalspor og derefter solgt til Hectorrail.

Det vil give mere mening hvis der er tale om 91 80 6193 970-1 som skulle have DK-STM og også har kørt testkørsel med en ABs styrevogn i Tjekkiet for nylig.

--
Mvh Anders

Test Vectron 21/9 - 22/9 2019

af Rask Ingemann Lambertsen, torsdag 12. september, 2019, 18:08 (4 dage siden) @ andersj

Ja, det undrede mig også. 91 80 6193 971-9 blev brugt til lokomotivet da det var udstyret til bredspor til testkørsler i Finland, og har ændret nummer da det blev ombygget til normalspor og derefter solgt til Hectorrail.

Det vil give mere mening hvis der er tale om 91 80 6193 970-1 som skulle have DK-STM og også har kørt testkørsel med en ABs styrevogn i Tjekkiet for nylig.

Nej. Det fremgår faktisk som noget af det første af den "SR SSB 127-2019", som der henvises til i emnets første indlæg. Sådan cirka halvvejs nede ad side 1. Lad mig citere punkt 2.1's eneste linje:

Prøvetog 308060 fremføres uden indkoblet mobilt togkontrolanlæg.

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen