Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skærveomlastning i Glostrup 18-09-2019 (Generelt)

af Henrik PS ⌂, Brøndby, 18/9 2019, 23:22 (1679 dage siden)

Der var fuld aktivitet i Glostrup i dag.
Der blev foretaget omlastning af skærver fra lastbiler til 11 jernbanevogne - 9 fra Aarsleff Rail og 2 fra Contec Rail. MY 1158 fra Contec Rail skulle køre med med skærverne.
Jeg er ikke klar over, hvor skærverne skal bruges. Men der er måske nogen herinde, der kan fortælle mig det.

[image]

[image]

[image]

[image]

Aarsleff Rail vognene har givet vognene en flot opmaling.
[image]

Og lidt andre situationer fra Glostrup
[image]

Gennem flere år har området i øvrigt fungeret som kirkegård for gamle Fccs vogne.
[image]

Skærveomlastning i Glostrup 18-09-2019

af William Skov ⌂, 19/9 2019, 17:45 (1679 dage siden) @ Henrik PS

Det giver da ikke nogen mening at lastbilerne skal læsse vognene, når de kunne have kørt toget til Køge og læsset det på havnen, hvor lastbilerne sandsynligvis også har hentet skærverne.

Men ellers, tak for de gode billeder.

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling

Skærveomlastning i Glostrup 18-09-2019

af Claus Nielsen, 20/9 2019, 12:40 (1678 dage siden) @ Henrik PS

Hej Henrik
Fine billeder fra Glostrup. Vognene er udlejet fra Aarsleff Rail til Contec og jeg har ikke umiddelbart kunne finde ud af hvilket arbejde skærverne er til. Mon ikke det drejer sig om normalt sporvedligehold?

Mvh
Claus

Avatar

Skærveomlastning i Glostrup 18-09-2019

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 20/9 2019, 22:10 (1677 dage siden) @ Claus Nielsen

Til Gribskovbanen måske? Der laves nyt spor og underlag fraHelsinge til Tisvilde.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Skærveomlastning i Glostrup 18-09-2019

af marrix, Valby, 20/9 2019, 14:51 (1678 dage siden) @ Henrik PS

På Facebook (i gruppen "Danske Lokomotiver") er der lagt billeder op fra onsdag aften af toget, med info om at der skulle fyldes op med skærver mellem Strandmøllebroen og Skodsborg st.

- Martin

ContecRailDSB ML510
Kulturbaner
Kulturbaner

Jernbaner blev i forrige århundredes begyndelse anvendt som egnsudviklingsstøtte til udkantsdanmark. Lars Christensen fortæller i denne artikel om begrebet kulturbaner med eksempler fra bl.a. Grindsted og Alhedebanen på den jyske alhede.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak